Nederlander met ruim tweeduizend kilo vuurwerk in auto in Duitsland gestopt

Tony

Administrator
Medewerker
De Duitse douane heeft op een snelweg in de deelstaat Brandenburg een Nederlander staande gehouden die 2600 kilo illegaal vuurwerk in zijn bestelwagen vervoerde.
De raketten en rotjes waren in kisten verpakt. De man had geen vergunning om zoveel vuurwerk te hebben.

Volgens de Nederlander had hij het vuurwerk in Polen gekocht en wilde hij het naar ons land brengen. Dat ging niet door. Het knalwerk is in beslag genomen.

Bron: https://www.nu.nl/buitenland/5025968/nederlander-met-ruim-tweeduizend-kilo-vuurwerk-in-auto-in-duitsland-gestopt.html

Puur

Registered User
kan er niet rouwig om zijn....ik wil de traditie tot in mijn rolstoel vieren...dus weg met die illegale zooi...
maar dat is mijn persoonlijke mening.

AWG

Registered User
kan er niet rouwig om zijn....ik wil de traditie tot in mijn rolstoel vieren...dus weg met die illegale zooi...
maar dat is mijn persoonlijke mening.

dacht ik ook altijd dat het zo werkt.
maar nee, er zal illegaal vuurwerk zijn zolang er vuurwerk bestaat.
en in principe is alles illegaal vuurwerk als het niet als legaal geklasseerd staat in nederland.
een bugano fontein van 250 gram of een zinkpijl van 75 gram, is in belgie te koop maar in nederland verboden
een bugano fontein van 250 gram is in duitsland te koop maar meer als 25 gram is daar verboden in pijlen
hier is fontein van 250 gram verboden maar mag er wel 40 gram in pijlen zitten.
tja

mensen die zich wel of niet aan de regels houden zal niet uitmaken voor een evt verbod.
mensen geloven toch wel wat ze willen.
nog ver voor de eerste cobra,s in nederland op de illegale markt kwamen was er al een discussie over een verbod.
en als hier vuurwerk verboden wordt gaan mensen het illegaal kopen. das dan ook illegale zooi,

jaren geleden had broekhoff de eerste doorlontbakje verzonnen, 4 cakes van 200 gram op een plank. moesten de mensen zelf doorlonten.
mocht toen niet., maar jaren later dus wel.
alles is relatief.

-pijltjes eruit
-knalbloemen eruit
-kaarsjes eruit
-singleshotjes eruit
whats next?

ik ben behoorlijk van mijn geloof afgevallen op dat vlak, op de zware klappers en shells en blokken na zal het me worst wezen wat mensen doen.
en of ik me er nu wel of niet druk om maak, mensen kunnen er toch wel aan komen, en of er nu een verbod of niet volgt, hebben jij noch ik aan meegewerkt.

"Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety."
vertaal dat een beetje naar vuurwerk, en je snapt dat op een gegeven moment er niet veel meer overblijft.

Bovenaan