Nederland wint vuurwerkfestival Scheveningen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony

Administrator
Medewerker
SCHEVENINGEN - Nederland heeft het 32e vuurwerkfestival in Scheveningen gewonnen. Dat liet de organisatie zaterdag weten. Het festival begon vorige week vrijdag. Het evenement werd over twee weekeinden uitgesmeerdom het risico op slecht weer te spreiden. In totaal kwamen er ongeveer 300.000 kijkers. Op de slotdag zaterdag waren er 100.000 vuurwerkfans naar de badplaats gekomen.

Deelnemende landen waren verder onder meer China, Japan, Canada en Brazilië. Het Zuid-Amerikaanse land eindigde op de tweede plaats. België pakte de derde plaats. Nederland won het vuurwerkfeest ook al in 2009.
Volgens de organisatoren won Nederland dit jaar omdat het „een erg mooi spektakel was met veel kleur terwijl de lucht constant vol was met vuurwerk”.
Het vuurwerk werd telkens afgeschoten vanaf een ponton op zee ter hoogte van het Kurhaus. Het ponton met het vuurwerk werd een half uur voor elke show op zijn plek gevaren.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/10401836/__NL_wint_vuurwerkfestival__.html?sn=binnenland,buitenland

Rooble

Registered User
Weten jullie misschien of er meer bekend is over wát er exact geschoten is? Ik dacht dat nederland een 4inch limiet per shell had of zoiets? Het leek allemaal zoveel groter.Ik kan niet meer zeggen dan dat ik er erg van genoten heb dit jaar. Al leek het ponton op de avond van China/Japan (13 aug) verder op zee te liggen dan de rest van de dagen.

raymondv

Registered User
Ben jaren niet meer naar Scheveningen geweest, eigenlijk sinds het niet meer op de pier wordt afgeschoten. Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en op de fiets richting strand...

De eerste show: was mooi, mooier dan ik had verwacht en had voorgesteld, hmmmm had ik al die jaren toch wat gemist?

De tweede show: spetterende show met verrassingselementen, mooie heldere kleuren en lekker rap geschoten, echt een pluim voor het vuurwerkbedrijf!

stefantvs

Administrator
Medewerker
Weten jullie misschien of er meer bekend is over wát er exact geschoten is? Ik dacht dat nederland een 4inch limiet per shell had of zoiets? Het leek allemaal zoveel groter.Ik kan niet meer zeggen dan dat ik er erg van genoten heb dit jaar. Al leek het ponton op de avond van China/Japan (13 aug) verder op zee te liggen dan de rest van de dagen.

Volgens mij is er geen max,mist je natuurlijk wel aan de veiligheidsafstanden houdt. Ik meen ergens gelezen te hebben (sorry als ik het fout heb) Dat scheveningen max 8inch schiet, maar zeker weten doe ik dat niet.

Wat je zegt over het ponton van china/japan dat klopt wel, vind het maar vreemd dat ie toen zo ver lag.

Gr stefan

Z@P

Registered User
150mm is het sinds enkele jaren.
Als ik alle onzin eromheen achterwege laat zijn het wel aardige showtjes om te kijken als je in de buurt bent.

KoenL

Registered User
Ik zie in de show toch een aantal dingen die ik best leuk vind. 3 x een stepperbeeld (waarvan er 2 niet helemaal goed lopen), een aantal leuke combinaties met hoog en laag en met de kleuren. Minpuntje vind ik de snelheid. Beelden lopen te vaak door elkaar heb ik het idee.

Als ik dit zo zie gaat het wel de betere kant op met Dreams, maar er is volgens mij wel véél meer mogelijk daar met de kalibers, een strobe beeld (met 6 inch), een falling leaves beeld, een flinke gouden muur...hopelijk volgend jaar in de strijd tegen andere schieters ;-)

Mr_Mascleta

Registered User
Is dit serieus gemeend of................................................we weten toch allemaal hoe de vork in de steel zit? Of zijn er nog mensen op dit forum die niet weten hoe de constructie is van dit "festival" .

KoenL

Registered User
Is dit serieus gemeend of................................................we weten toch allemaal hoe de vork in de steel zit? Of zijn er nog mensen op dit forum die niet weten hoe de constructie is van dit "festival" .

Mijn post ging even in op deze show, niet op de term festival of hoe het ook genoemd wordt.

Elk jaar haalt de 'winnaar' het journaal, maar vooral door de mensen massa die eropaf komt.

ifeelfine

Registered User
ben geen zin om cynisch te doen, daar ben ik rl al geod genoeg in, maar toch "winnaar" blijft een gore smaak geven als je weet hoe de vork in de steel zit, en dan te bedenken dat ze volgend jaar lasers willen gaan gebruiken om de boel op de "spicen" brrrr

Moontan

Moderator
Medewerker
Verkeer vast door vuurwerkfestival

DEN HAAG - Het Internationaal Vuurwerkfestival in Scheveningen heeft donderdag, vrijdag en zaterdag ongeveer 150.000 bezoekers getrokken. Op de slotdag stond het verkeer in Scheveningen al uren voor het vuurwerk losbarstte al helemaal vast.
Zaterdag waren volgens de organisatie ruim 80.000 bezoekers naar de badplaats gekomen om de vuurwerkstrijd tussen Nederland en Spanje te bekijken. De boulevard stond helemaal vol.

Door het heldere weer was op alle dagen het vuurwerk vanaf de boulevard goed te zien. Vorig jaar was het festival over twee weekeinden verdeeld, maar daar had de stichting die het evenement organiseert geen geld meer voor.

China

De Chinezen gingen er met de winst vandoor. De andere teams die meededen waren België, Duitsland, Zuid-Korea, Nederland en Spanje.

Het was lange tijd onzeker of het vuurwerkfestival kon doorgaan, doordat de organisatie geen overeenstemming kon bereiken met vervoerder HTM. Na bemiddeling door het Stadsgewest Haaglanden kwam er toch een oplossing voor de kosten van het vervoer van de tienduizenden bezoekers.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/verkeer-vast-door-vuurwerkfestival

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan