Nader onderzoek naar psyche vuurwerkfanaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moontan

Moderator
Medewerker
Nader onderzoek naar psyche vuurwerkfanaat

Geplaatst in: AD Haagse Courant editie Zoetermeer
Z
OETERMEER (18 juni 2012)- Een 23-jarige vuurwerkfanaat uit Zoetermeer moet nader psychiatrisch worden onderzocht voor zijn strafzaak kan worden afgedaan. Dat heeft de Haagse rechtbank maandag besloten. Er was anderhalf jaar cel geeist tijdens de behandeling van de strafzaak twee weken geleden, maar de rechtbank heeft vanmiddag laten weten -in plaats van uitspraak doen zoals de bedoeling was- meer inzicht te willen krijgen in ... (lees verder in AD Haagse Courant editie Zoetermeer, vanaf enkele dagen na publicatiedatum kunt hieronder verder lezen)

...de behandelopties. De verdachte liet de rechtbank weten 'totaal geobsedeerd' te zijn door zwaar vuurwerk. Maar hij ziet het gevaar er wel van in. Hij beweert elke vorm van hulp te willen aanvaarden om van zijn gevaarlijke fascinatie af te komen. In december werd er zeer zwaar professioneel -en dus voor een particulier verboden- vuurwerk aangetroffen in de kofferbak van de Zoetermeerder en bij hem thuis. Nitraatvlindervuurwerk, cobravuurwerk, en anderhalve kilo zware levengevaarlijke mortierbommen zaten ertussen.

De rechtszaak zal op een nog onbekend tijdstip worden voortgezet.

einde bericht

http://www.cerberus.nl/index.php/rechtbanken/

Gorgel

Registered User
haha gewoon iemand die met illegaal vuurwerk gepakt is. Je hangt ff een verhaal op dat het een obsessie voor je is en ipv snelrecht met een straf krijg je een onderzoek naar je psyche. Geweldig dit!

Tony

Administrator
Medewerker
1,5 jaar kijkt mij wat veel voor een beetje illegaal vuurwerk. Er zal wel meer aan de hand zijn.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Dat lijkt me ook wel 1,5jaar naar de gevangenis voor wat nitraatvlindervuurwerk en wat cobravuurwerk en 1,5kg mortierbommen.

Gorgel

Registered User
Dat lijkt me ook wel 1,5jaar naar de gevangenis voor wat nitraatvlindervuurwerk en wat cobravuurwerk en 1,5kg mortierbommen.

Er wordt wel vaker een idiote eis neergelegd die niet in verhouding is tot het delict maar dat wil niet zeggen dat de uitspraak ook hetzelfde is. Kan ook nogeens zo zijn dat de media een eigen draai heeft gegeven aan de informatie die ze hebben om een sensatie-artikel te kunnen schrijven.

Korreltje zout...

jetztgehtslos

Registered
Indien er sprake is van OCD is behandeling geindiceerd. Dit heeft deze jongeman nodig, anders blijft hij recidiveren. Deze jongeman zal vermoedelijk een tijdje in een instelling komen te zitten om van zijn dwanggedachtes af te komen. Beter gezegd, men gaat proberen hem andere gedachtes aan te leren om te voorkomen dat zijn gedachten af zullen dwalen richting de aanschaf van zwaar vuurwerk. Vermoedelijk is deze meneer enkele malen eerder opgepakt geweest en is het recidivegehalte hoog.

p-aart-y

FPM Hangouderen
Kan je niet gewoon in begrijpelijke taal schrijven? Ik snap niets van wat je hierboven hebt neergezet. Geindiceerd? ocd? recidiveren? recidivegehalte?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan