Naarden trapt samengaan af met vuurwerkshow

Moontan

Moderator
Medewerker
Naarden trapt samengaan af met vuurwerkshow

NAARDEN - Als Naarden over net wat meer dan een jaar fuseert met Bussum en Muiden moet er een grote vuurwerkshow komen om het startschot voor de nieuwe gemeente te geven. Dat plan van GroenLinks kon donderdag op draagvlak rekenen onder de Naarder gemeenteraad.

De gemeenteraad heeft B en W verzocht om geld beschikbaar te stellen.

De start van de gemeente moet een feestje worden, zo meende GroenLinks. Met de vuurwerkshow moeten de jaren als zelfstandige gemeente knallend worden afgesloten. Daarnaast heeft het voorstel ook een meer serieuze ondertoon: GroenLinks wil kijken of met de vuurwerkshow ook de negatieve effecten van vuurwerk, zoals overlast en afval, verminderd kunnen worden.

cffec236-dc40-44db-92e3-dd51d3734211.jpg

http://www.naardernieuws.nl/lees/35860/naarden-trapt-samengaan-af-met-vuurwerkshow

maxman

Registered User
Hoe is deze vuurwerkshow te vergelijken met de vuurwerk traditie op oud & nieuw?
Volgens mij slaan ze de plank helemaal mis.

AWG

Registered User
Hoe is deze vuurwerkshow te vergelijken met de vuurwerk traditie op oud & nieuw?
Volgens mij slaan ze de plank helemaal mis.

je snapt het niet:tounge:
groenslinks heeft altijd een grote muil over het milieu in verband met vuurwerk,
en dus stellen ze voor om vuurwerkshow te laten organiseren.
want als dat veel zwaardere vuurwerk afgestoken wordt in een show dan is dat vele malen gezonder dan consumentenvuurwerk.....
logisch toch??:tounge:

dezelfde logica hanteren ze in rotterdam bij groenslinks, vuurwerk kost de burgers persoonlijk en de stad als geheel veel geld zegt bonte.
diezelfde bonte maakt het zelf heel bont door de grootste hoeveelheid kamervragen te stellen in de gemeenteraad kost ook klauwen met geld....
maarja ook dat is logisch toch??:tounge:

volgende keer dan spugen ze ons vol in de smoel en vertellen ons vervolgens dat we sociaal met elkaar moeten omgaan...
logisch toch??:tounge:

Laatst bewerkt:
R

Ronny Vos

Guest
Wij hebben de afgelopen maanden veel aanvragen gehad van gemeentes,maar als je de offerte doet schrikken ze bijna allemaal van de prijs.

Als reactie krijg je dan,was ook maar om een indicatie te krijgen wat zoiets kost.
Veel gemeentes kunnen het aan hun bevolking niet verkopen om in deze tijden een vuurwerkshow aan te bieden i.v.m de hoge kosten...

RedBaron

Registered User
Een mooie goede vuurwerkshow kost geld, oftewel kwaliteit ( :tounge: ) kost geld.

Anyways, ik vind het verbazend dat uitgerekend een partij als GroenLinks een vuurwerkshow voor gesteld.. De uberpartij als het gaat om mag niet, willen we niet, want natuur dit en natuur dat, en andersoortige geitenwollensokken linkse ideetjes.

Verder stel ik me de vraag wat het verband is met een vuurwerkshow ter viering van een fusie nu bijdraagt aan het verminderen van vuurwerk overlast met betrekking op oudejaarsavond!?

Moontan

Moderator
Medewerker
Helemaal correct Jack. Twee zielen en één gedachte.
Dat is ook het eerste wat in mij opkwam toen ik het bericht las.
Huh, Groen Links met een voorstel voor een vuurwerkshow???
Maar dan verder op wordt de link gelegd met de oudejaarsavondtraditie.
Niet te vatten.!!

AWG

Registered User
als je er normale logica op loslaat is het niet te vatten, als je hun logica er op loslaat is het voor hun heel logisch:

Gewoon een smoke screen, net doen alsof je niet anti-vuurwerk bent, door aan de ene kant te hameren op milieu ellende door vuurwerk en vervolgens te pleiten voor een georganiseerd vuurwerk,(waarvan ze weten dat dat klauwen geld kost) daarmee kunnen ze minder makkelijk weggezet worden als sobere zure partypoopers.(uiteindelijk blijkt het een dure grap geweest te zijn en wordt er voortaan wel 3 keer nagedacht voordat ze nog een show willen, dan is groenslinks doel bereikt.)
het is allemaal tactiek, en je kunt je vingers er net niet achter krijgen, het zit allemaal heel slinks in elkaar.

Ze weten zelf ook wel dat zodra vuurwerk voor consumenten verboden is dat de gemeentes niet massaal vuurwerk kunnen/gaan organiseren, wegens tekort aan geld en tekort aan bedrijven die dat kunnen doen.
en het uiteindelijke doel is vuurwerk helemaal weg, met heel af en toe ergens nog eens een show ofzo(koningsdag,havendagen etc).

Ze maken de burger blij met een dooie mus, de ideeen komen leuk over op papier maar in de praktijk ten ene male niet haalbaar.
weten ze zelf ook wel hoor daar kunnen ze adviesburo,s voor inhuren daar krijgen ze namelijk budget voor, (in de 2e kamer is het op nog grotere vlak en wordt het berekend door centraal plan buro) die dan in een lijvig rapport alle voor en nadelen van de ideeen voorkauwt.

probleem is je kan er niet zoveel tegen doen.

Bovenaan