Mysterie rond Helderse tas met vuurwerk opgelost

Moontan

Moderator
Medewerker
Mysterie rond Helderse tas met vuurwerk opgelost

DEN HELDER - Het mysterie rond een met brandbare stoffen doordrenkte tas met vuurwerk is opgelost. De tas is vrijdag onbeheerd in de Janzenstraat in Den Helder aangetroffen naast een dienstauto van de politie.

De persoon die de plastic tas daar vrijdagmiddag neerzette, meldde zichzelf maandagmiddag bij de politie. De man bleek een wandelaar te zijn die de onder andere met knalvuurwerk gevulde tas daar in de bosjes had gevonden.

Hij had de vuurwerktas met de beste bedoelingen naast de geparkeerd staande politiewagen neergezet. ,,Omdat hij dacht dat het dan vanzelf goed zou komen’’, vertelt politiewoordvoerder Koos Venema desgevraagd. ,,Naar aanleiding van allerlei berichten op sociale media, meldde de man zich gisteren aan het bureau en daarmee is de zaak wat ons betreft afgedaan.’’

http://www.noordhollandsdagblad.nl/...nd-Helderse-tas-met-vuurwerk-opgelost?lref=R1

AWG

Registered User
precies een nuchtere man, die dacht laat ik die gevonden tas vuurwerk gewoon daar neer zetten zonder drama en ''kijk mij eens een brave burger zijn''
waarschijnlijk ook helemaal geen zin gehad om in 1 of ander tijdrovend procesverbaalverhaal terecht te komen.
dan draagt de politie(daar zijn ze voor) er verders wel zorg voor draagt.

en dan maken we er gewoon een ''poging tot aanslag'' van, social media is de ellende van vrijwel alle hobby,s carrieres,en personen zelf.
allang niet zo sociaal als het schijnt.

AWG

Registered User
Sorry hoor, maar ik vind het alsnog een rare actie...

ik kan me nog een topic herinneren van vorig jaar, een reporter die popiejopie dacht te doen ging illegaal vuurwerk aanschaffen het nat maken en vervolgens heel braaf inleveren bij de wouten.
gevolg: meneertje kreeg een proces verbaal aan zijn broek....

zal deze meneer die wel ter goeder trouw probeerde te zijn dadelijk hetzelfde lot treffen....
nou in dit geval dus niet, maar men is nogal overgeleverd aan de willekeur van de politie in dit land.

ik had precies hetzelfde gedaan, nu ja wellicht had ik het eerst nog even gedompeld maar dan toch hetzelfde.
dit roepen ze echt over zichzelf heen door zo hysterisch te doen over niks bijzonders.

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Mja, dan zal ik wel als enige naïef zijn en het ook daadwerkelijk BINNEN hebben afgeleverd.
(Of ik had het lekker laten liggen in de bosjes en er telefonisch melding van gemaakt oid)

AWG

Registered User
Mja, dan zal ik wel als enige naïef zijn en het ook daadwerkelijk BINNEN hebben afgeleverd.
(Of ik had het lekker laten liggen in de bosjes en er telefonisch melding van gemaakt oid)

het geeft toch ook niet verders, al was je naief in andermans ogen wat boeit jou dat??:tounge:
voor wat het waard is ik vind je niet naief, je hebt blijkbaar een andere manier om ertegen aan te kijken.
alles wat jij belt naar de politie wordt opgenomen inclusief je nummer, als ze vragen hebben komen ze wel bij je hoor of houden je in de gaten.

maargoed ieder heeft zijn eigen gedachten en manieren.:smiling:

Bovenaan