Museum liefhebberdag (17 mei 2009)

Cameo

Registered User
Beste liefhebbers van het oude kruit,

Alex, een van onze Museumbeheerders, heeft het plan opgevat om een grote Museum liefhebberdag op te gaan zetten dit voorjaar (waarschijnlijk in April). Zoals jullie wellicht weten spelen we al langer met deze gedachte, maar waren er praktische bezwaren bij een mogelijk (te) grote bijeenkomst ivm de beheersbaarheid en de accomodatie.

Op dit moment zijn we bezig een animocheck te doen om in te kunnen schatten hoeveel mensen hier daadwerkelijk heen zouden willen komen. Een daadwerkelijke datum/dag en accomodatie zal daarna gepland worden. De meeting wordt vrijwel zeker in Utrecht (ivm de centrale ligging) gehouden.

Meer info, en de mogelijkheid om je voornemen om te komen kenbaar te maken, in DIT TOPIC op het museum.

Ik weet zeker dat hier veel liefhebbers van het vuurwerk van vroeger rondneuzen. Naast een expositie van de Museumcollecties (dummies) zal er een workshop "dummificeren" worden gegeven en wellicht zijn er nog andere leuke activiteiten te bedenken voor die dag. Ideeen of suggesties kun je dan ook kwijt in het betreffende topic op het Museum.

Groetjes,
Cameo

Laatst bewerkt:

roelz

Registered User
Re: Museum liefhebberdag animocheck (april 2009)

Beste bezoekers en kruitliefhebbers,

Het doet mij genoegen jullie de definitieve datum voor de VWM liefhebberdag 2009 bekend te maken. Op zondagmiddag 17 mei 2009 organiseren wij deze bijeenkomst, op een lokatie te Haarlem, waarbij ruimte is voor ten hoogste 35 aanwezigen. Om ervoor te zorgen dat alle geinteresseerden een eerlijke kans krijgen om zich hier voor in te schrijven, heb ik een speciaal script gemaakt om bij te houden hoeveel mensen zich hebben aangemeld.

We moeten helaas deze "harde grens" van 35 personen handhaven, omdat de lokatie niet meer mensen kan accomoderen. Wellicht dat dit in de toekomst, bij gebleken succes, op een grotere locatie herhaald kan worden.

Lokatie en routeplan
Aangemelde bezoekers krijgen deze informatie uiterlijk een week voor de meeting per email toegestuurd. Ook de definitieve aanvangsttijd zal daarin vermeld staan.

Wat gaan we doen?
Naast een gezellig samenzijn zorgen we voor een aantal interessante activiteiten. De agenda hiervoor is nog in de maak. In elk geval staan de volgende zaken reeds op de kaart:
- Expositie klassieke dummies
- Expositie Nederlandse Vuurwerktraditie
Zodra de definitieve agenda bekend is, wordt deze uiteraard in dit topic bekend gemaakt.

En wat kost mij dat?
Helemaal niets. Het wordt je door het Vuurwerkmuseum aangeboden. Je kunt in de omgeving gratis parkeren en we zorgen voor een hapje en een drankje.

Aanmelden
Aanmelden kan via DIT FORMULIER. Je aanmelding wordt binnen enkele dagen bevestigd per email. Als het aantal van 35 is bereikt, zal het formulier niet langer beschikbaar zijn. Mocht je onverhoopt verhinderd zijn, laat ons dit dan svp tijdig weten.

Vragen?
Stel ze in het 'liefhebberdag topic' bij VWM.

Wij zien uit naar een supergezellige dag!

Namens de Vuurwerkmuseum Crew,
Cameo, Roel.

sisser

Registered User
Mijn verslag van deze meeting.

Nirwana, Shang-gri-la of Walhalla? Het was zeker een paradijs voor de liefhebbers van antiek vuurwerk. De eerste grote meeting van het befaamde Vuurwerk Museum werd goed bezocht en puilde uit van de klasieke dummies en mappen vol oude vuurwerk labels.
Na een openings woord door Hoofd Heer Cameo ging het festival van start.
De Heeren van het VWM hadden niets aan het toeval overgelaten en zo werd het een goed verzorgd gebeuren. Nergens zag ik hun rollators maar kwiek bewogen zij zich door de drommen genodigden, hier informerend daar trakterend.

Het werd een grandiose middag voor alle aanwezigen. Er werd begrijpelijk overdadig gekwijld bij alle mooie dummies en labels van vroeger.
Vanzelfsprekend werd er ook flink op los gekeuveld door deze krasse baasjes die met waterige oogjes verhalen van vroeger glorie ophaalden
Met een quiz kon iedereen zien of het geheugen nog werkte en won menigeen met een prachtige hoeveelheid .vuurwerk goodies.
Veel gezelligheid, prima catering, mooi vuurwerk materiaal uit de oude doos en een goede locatie maakten deze VWM meeting onvergetelijk.
Heel nadrukkelijk bedank ik dan ook de Heeren van het VWM voor alles en rest mij nog slechts 1 vraag. WANNEER WEER?

Kobajo

FPM Filmer
Leuk verslag Jim!
Leuk om te zien dat de oude van dagen nog zoveel plezier in het vuurwerk hebben.

Moontan

Moderator
Medewerker
Leuk verslag Jim, en prachtige foto,s, bedankt voor sharing
Inderdaad een bijzonder geslaagde dag, alles was tot in de puntjes goed geregeld.
De ouden van dagen konden zich de hele middag uitleven in het speelgoedparadijs.
Persoonlijk kreeg ik een brok in de keel bij het zien van zoveel moois: dummy,s, labels,krantenknipsels uit de jaren 60 t/m het heden.

Cameo

Registered User
Prima verslag, Jim! Ja, het was een gemeleerd gezelschap. Van jongere (jongste bezoeker was 23 jaar) tot oudere jongere en van hobbyist tot professional. Iedereen vermaakte zich uitstekend met elkaar. Dit was echt helemaal zoals het bedoeld was.

Naast de prachtige collecties dummies, folders en krantenknipsels bracht een groot aantal bezoekers spontaan kadootjes mee voor het publiek. In het bijzonder wil ik Original/Zena bedanken voor de zeer gulle giften. De tshirts en andere goodies vonden snel een baasje.

Alle bezoekers bedankt voor jullie komst! En de mensen die helaas moesten afmelden; volgende keer een nieuwe kans. Jullie hebben namelijk echt wat gemist :cool:

We willen dit zeker gaan herhalen, misschien met een grotere club als de locatie dit toestaat. Ik denk dat we het dan over mei 2010 hebben. Uiteraard houden wij jullie daarvan op de hoogte.

Cameo

slingerland81

Registered User
Mooie verhalen en jeugdherinneringen kwamen bij iedereen wel op. Ook was ieder tijdsbestek van vuurwerk vertegenwoordigd, net zoals de leden. Het was een leuke en gezellige dag. Wat mij betreft volgend jaar weer.

BUTCHER

Registered User
Mooi verslag, Sisser:cheesy:
Je hebt de sfeer in jouw verhaal met foto`s prima weergegeven.
Graag wil ik een ieder (de organisatoren en alle bezoekers) graag bedanken voor hun inbreng en de leuke uurtjes met elkaar met met maar 1 gespreksonderwerp: het antieke kruit!
De opmerking van mijn maat Luuk is veelzeggend: 'ik wist niet dat er zoveel "gekken van oud vuurwerk" zo enthousiast samen konden zijn'.
`T was wat mij betreft weer een topdag!

HocusPocus.Pyro

Registered User
Wat mij betreft was het echt een heel erg geslaagde VWM liefhebber-dag. Wat een goeie voorbereidingen van de harde kern; je kon het echt zien. Heerlijk om die prachtige dummies zelfs (voorzichtig) te mogen aanraken. En prachtig om deze 'freaks van het spul van 'vroegah'' bijelkaar te zien. Inderdaad een topdag en ik hoop er volgende keer weer bij te mogen zijn.

Cameo

Registered User
Eindelijk is ie er dan, na toch een maandje wachten:

De VWM Liefhebberdag 2009 videoregistratie!
Het betreft een registratie van deze supergezellige dag, waarbij ruim 30 bezoekers elkaar troffen op een lokatie in Haarlem. Labels, verpakkingen, dummies en goodies bedekten de vele tafels en er werd flink geruild en zelfs weggegeven.

De film staat op Vimeo en is daarmee van superieure kwaliteit. Hier volgt de link:

17043670_100.jpg

VIMEO (HD 720p)

Have fun!

Groet,
Nick

Bovenaan