Mortieren klaar voor Sailshow

Moontan

Moderator
Medewerker

AMSTERDAM - De mortierpijpen worden in stelling gebracht, de bommen aangevoerd. Het lijkt wel oorlog bij Sail. Maar dit is natuurlijk allemaal voor een spectaculair vuurwerk dat iedere avond losbarst boven het IJ.

En iedere avond een compleet andere vuurwerkshow. Dat is te danken aan springstofmeester Fred de Groot uit Nieuw-Vennep en Gert van Roekel van Xena vuurwerk. Die stuurden aan op een samenwerking van vuurwerkbedrijven waardoor tijdens Sail de top van de Nederlandse vuurwerkindustrie er op losknalt.

Foto: Ella Tilgenkamp
Het vuurwerk wordt opgebouwd. Fred de Groot (witte helm) en op de voorgrond Paul Philipsen en Gert van Roekel ( r).

CX008_06F2_9.JPG

http://www.gooieneemlander.nl/sail2...ww.hetnieuws.in&utm_medium=embed&utm_content=

Michel_G

Zilveren Member

AMSTERDAM - De mortierpijpen worden in stelling gebracht, de bommen aangevoerd. Het lijkt wel oorlog bij Sail. Maar dit is natuurlijk allemaal voor een spectaculair vuurwerk dat iedere avond losbarst boven het IJ.

En iedere avond een compleet andere vuurwerkshow. Dat is te danken aan springstofmeester Fred de Groot uit Nieuw-Vennep en Gert van Roekel van Xena vuurwerk. Die stuurden aan op een samenwerking van vuurwerkbedrijven waardoor tijdens Sail de top van de Nederlandse vuurwerkindustrie er op losknalt.

Ter info even een bericht van de facebook pagina van Xena, waar iets meer info staat over de samenwerking:

Xena Vuurwerk schiet vuurwerkshows tijdens SAIL Amsterdam 2015

Tijdens SAIL Amsterdam wordt elke avond afgesloten met een spectaculaire vuurwerkshow vanaf pontons op het water van het IJ.

Xena Vuurwerk organiseert op deze avonden de shows, welke in samenwerking met Pyro4 de Amsterdam en Wagenvoort Vuurwerk uit Wapenveld worden geschoten.

Vanaf het Java eiland heb je het beste zicht op de vuurwerkshows.

Woensdag 19 augustus : Pyro4 de Amsterdam
Donderdag 20 augustus : Xena Vuurwerk
Vrijdag 21 augustus : Wagenvoort Vuurwerk
Zaterdag 22 augustus : Xena Vuurwerk (slotshow)

Tijdstip: elke avond tussen ca. 22.30-22.45 uur

hardcore0438

Registered User
Een hele goede zaak dat deze 4 shows nu onderverdeeld zijn aan 3 bedrijven en dat deze shows niet 4 maal geschoten worden door Dream (al vond ik deze in 2010 ook leuk ! ). Ben benieuwd, kan er helaas niet bij zijn.

san quinton

Registered User
Aankomende vrijdag gaan mijn collega's en ik er in ieder geval een feestje van proberen te maken!!

Krijgt zo in ieder geval nooit eenzelfde show.

Laatst bewerkt:

shinji

Moderator
Medewerker
Komop heren schieters, maak er wat van en laat dat zooitje grootschreeuwers in Scheveningen zien dat er Nederland ook echte shows geschoten kunnen worden.

Ff voor de goede orde, met grootschreeuwers bedoel ik de organisatie van dat nepfestival, tenslotte kunnen Fritz en de crew er ook (bijna) niets aan doen dat dat gedoe daar totaal niets voorstelt.

Z@P

Registered User
Dat klopt misschien wel, maar waar ze wel wat aan kunnen doen zijn de bommen en op die foto hierboven zie ik heel groot ricasa dus mijn interesse is gewekt!

Daarbij heb ik veel vertrouwen in Xena. Als je met 4 bedrijven gaat schieten, dan zou ik m'n stinkende best doen om de beste te show te maken.

Sowieso vind ik pyro4 ook gave dingen doen, wagenvoort natuurlijk ook goed.

Idd een lange neus naar schevening en co.

Laatst bewerkt:

shinji

Moderator
Medewerker
Dat klopt misschien wel, maar waar ze wel wat aan kunnen doen zijn de bommen en op die foto hierboven zie ik heel groot ricasa dus mijn interesse is gewekt!

Daarbij heb ik veel vertrouwen in Xena. Als je met 4 bedrijven gaat schieten, dan zou ik m'n stinkende best doen om de beste te show te maken.

Sowieso vind ik pyro4 ook gave dingen doen, wagenvoort natuurlijk ook goed.

Idd een lange neus naar schevening en co.

Die bommen bedoelde ik met bijna, serieus, dat je met budgetten zoals in Scheveningen geen volwaardige show kan schieten snap ik ook wel, maar je kan als schietbedrijf wel zorgen voor goed materiaal, wat ook te koop is voor normale prijzen. Ik zou m'n oren uit mn kop schamen als ik zulke bommen als Dream gebruikt in een show zou schieten. Maar we gaan het zien

Laatst bewerkt:

MichelAngelo

Registered User
Vrijdag gaan we hier eens lekker wandelen. Hoop dat het weer meezit en als we dan ook nog een lekker toetje krijgen om 22:30 uur dan ben ik tevreden. Ik verheug me er nu al op.

Bovenaan