Mortierbuizen en 130 kilo vuurwerk in garage Raamsdonksveer

Tony

Administrator
Medewerker
RAAMSDONKSVEER - In een garage bij een huis in Raamsdonksveer heeft de politie 130 kilo vuurwerk, drie rekken met mortierbuizen en twee losse buizen in beslag genomen. De 44-jarige bewoner werd aangehouden.

Het gaat waarschijnlijk om vuurwerk dat legaal is, maar het is niet toegestaan om zo'n grote hoeveelheid in huis te hebben. In een woning mag maximaal 25 kilo vuurwerk worden bewaard.

De man verklaarde het zelf te willen gaan afsteken. De politie kwam hem op het spoor na een tip.

Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/203782912/Mortierbuizen+en+130+kilo+vuurwerk+in+garage+Raamsdonksveer+voor+eigen+gebruik.aspx

nismo

Registered User
En rekken in beslag nemen? komaan....:sad:[/QUOTE zei:
Daar doet hij zelf afstand van, anders kan hij ze terug krijgen. Het is niet per wet verboden om ze in bezit te hebben.
Alleen als je voor moet komen is het aan te raden om overal afstand van te doen.

Tony

Administrator
Medewerker
Dan zit straks de halve vuurwerkcommunity achter de tralies :D
En rekken in beslag nemen? komaan....:sad:

Dit kan alleen in combinatie!
Als jij rekken hebt maar geen vuurwerk dan lijkt het me sterk dat ze die dingen in beslagen "mogen" nemen.
Maar zodra je er het vuurwerk bij hebt staan ben je alles kwijt. Dit geld als extra bewijs tegen jou.

nismo

Registered User
Dit kan alleen in combinatie!
Als jij rekken hebt maar geen vuurwerk dan lijkt het me sterk dat ze die dingen in beslagen "mogen" nemen.
Maar zodra je er het vuurwerk bij hebt staan ben je alles kwijt. Dit geld als extra bewijs tegen jou.

En dan nog kan je alles terug krijgen, via de rechter, ik heb toen ook zelf moeten tekenen dat ik afstand deed van de spullen die gerelateerd waren aan vuurwerk maar geen vuurwerk waren.Dit kwam later in de rechtszaak nog een keer terug dat hij het goed vond dat ik toch afstand had gedaan van alles.
Kwam mij ook goed uit want hoefde ik niet te sjouwen, 980 kartonnen kokers en 200+ glasvezel.:happy:

Bovenaan