Montreal International Fireworks Competition

RedBaron

Registered User
Allemaal leuk en aardig dat sommige mensen in de natuurlijk unieke keuken van onze vrienden van Vaccaluzzo kunnen kijken, maar ik heb onderhand wel het idee dat de objectiviteit daar niet goed aan doet. Tuurlijk was het een goede show met ongetwijfeld de beste produkten. Toch vond ik hun show niet zo super als Toon, Jack en Tronetti. Het was allemaal een beetje zo van kijk ons eens allemaal alles perfect doen; geen emotie, geen verrassing. Ook het thema was ver te zoeken in de show. Tuurlijk zijn dit allemaal dingen van 'ondergeschikt belang' . Persoonlijk vond ik de show van Morsani, die vorig jaar de Gouden Jupiter won bv toch net een stukje beter, evenals de show van Luso dit jaar.

Soms kan ik je niet helemaal volgen Rick.. Maar ja over smaak valt niet te twisten.:) De show van Vaccalluzzo had wel degelijk emotie.. Tenminste zo beleefde ik dat. Ik vond het ook helemaal niet van "kijk ons het allemaal eens perfect doen" Het was een show zoals ik van Vaccalluzzo gewend ben: strak en mooi. Natuurlijk doen ze op zo een festival hun (extra) best. Maar ja als je meedoet wil je toch winnen? Dus zal je (extra) je best moeten doen.

Als je het dan toch over uitpakken heb, en totaal over de top hebt .. Pak dan de show gisteren van Pyovision Atlas. Met liefst 7500 cues wilde hun even laten zien "wat ze kunnen". Dat vond ik pas saai.. vaak een herhaling van zetten, voorspelbaar.. en heel vaak dezelfde singleshots en bommen. Relatief veel fouten, verder een overdosis aan (soms slechte) Chinese farfalles was er in de show verwerkt. Verder soms rond uit slechte bommen. ik vond deze show nu dus saai.

Cue aantallen zegt dus maar weinig, Vaccalluzzo gebruikte er "slechts" 3000

shinji

Moderator
Medewerker
Soms kan ik je niet helemaal volgen Rick.. Maar ja over smaak valt niet te twisten.:) De show van Vaccalluzzo had wel degelijk emotie.. Tenminste zo beleefde ik dat. Ik vond het ook helemaal niet van "kijk ons het allemaal eens perfect doen" Het was een show zoals ik van Vaccalluzzo gewend ben: strak en mooi. Natuurlijk doen ze op zo een festival hun (extra) best. Maar ja als je meedoet wil je toch winnen? Dus zal je (extra) je best moeten doen.

Als je het dan toch over uitpakken heb, en totaal over de top hebt .. Pak dan de show gisteren van Pyovision Atlas. Met liefst 7500 cues wilde hun even laten zien "wat ze kunnen". Dat vond ik pas saai.. vaak een herhaling van zetten, voorspelbaar.. en heel vaak dezelfde singleshots en bommen. Relatief veel fouten, verder een overdosis aan (soms slechte) Chinese farfalles was er in de show verwerkt. Verder soms rond uit slechte bommen. ik vond deze show nu dus saai.

Cue aantallen zegt dus maar weinig, Vaccalluzzo gebruikte er "slechts" 3000

Het aantal cues interesseeerd mij ook geen bal, t'is leuk voor de statistieken, meer niet. Waar het mij om gaat is dat je bij Vaccaluzzo veel thema's ziet die exact op dezelfde manier zijn opgebouwd, iets wat je bv ook ziet bij shows van Ricasa. Tuurlijk, t klopt als een bus, maar er zit ( voor mij althans) net ff te weinig verassing (emotie) in, je weet wat er komen gaat.
De show van Atlas is net wat je zegt over the top en er zaten, zoals ik eerder zei, veel te veel slechte bommen in verwerkt ( helaas weer Vicente), maar de voorbeelden die ik noemde van Morsani vorig jaar en Luso dit jaar, maken misschien duidelijk wat ik bedoel.

Laatst bewerkt:

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Heb de show van Atlas gekeken en die vond ik allesbehalve saai.
Zeer originele sequences en veel, heel veel single-shots idd. Bommen waren idd. vaak behoorlijk slecht, maar dat maakt of breekt voor mij ook geen pyromusical. Voor mij telt dat vuurwerk en muziek elkaar naar een hoger plan toe tillen, genaamd pyromusical.

Ik vond het naast die van Luso de beste van deze editie. Japan was ook technische super, maar van een show was voor mij geen sprake.
Vaccalluzzo was zeker heel goed, maar voor mij ontbrak een stukje warmte. Je kunt klasse 1 producten hebben, maar een sfeer zoals in Catania 2011 of Brno 2011 zat er dit keer gewoon niet in.

Moontan

Moderator
Medewerker
2012 official results:

1st: United States (Atlas PyroVision Productions)
2nd: Portugal (Grupo Luso Pirotecnia)
3rd: Italy (Vaccalluzzo S.R.L.)

Moontan

Moderator
Medewerker
[HD] August 3, 2012, Finale des Étoiles Loto-Québec, Montreal
Friday, August 3 2012

TRIBUTE TO QUEEN - PANZERA S.A.S. - LA RONDE
Pierpaolo Serafino from Panzera S.A.S., an Italian family-owned fireworks company, and Paul Csukassy, Technical Director of L'International, were selected to present the grand finale at the most prestigious competition for pyrotechnic art in the world. For the closing display of this 28th edition at La Ronde, the company pays tribute to the music of Queen. La Ronde's team has selected songs ranging from Queen's megahits to their rock, country and opera musical creations. Be amongst the 300,000 spectators who will be enthralled by Queen's unforgettable music as thousands of spectacular fireworks help recreate this legendary band. Then, celebrate with the winners of this year's Jupiter awards, who will also be announced during the evening.

Bovenaan