Montreal International Fireworks Competition

Moontan

Moderator
Medewerker
[HD] July 17, 2012 - Fireworks of GREECE (GRÈCE), Montreal
Gepubliceerd op 18 jul 2012 door AHeroux51
Best aerial parts of the fireworks of Greece by Nanos Fireworks, at the Montreal international fireworks competition on July 17, 2012 at La Ronde of St Helen's Island. View from Longueuil City, Quebec, Canada. Panasonic Lumix DMC-FP2.

Moontan

Moderator
Medewerker
L'Eclipse
by jean-louis richardier
Festival International de feux d'artifice
Montreal - 2012

[video=vimeo;45981390]http://vimeo.com/45981390[/video]

Moontan

Moderator
Medewerker
International des Feux Loto-Québec à Montréal, prestation de la Grèce- 17 Juillet 2012
by Izalixe Straightheart
Thème : Renaissance de l'Humanité, par la firme Nanos Fireworks

[video=vimeo;46069765]http://vimeo.com/46069765[/video]

Tony

Administrator
Medewerker

Moontan

Moderator
Medewerker
[HD] July 21, 2012 - Les Feux de la FRANCE Fireworks, Montreal

Gepubliceerd op 22 jul 2012 door AHeroux51
Best aerial parts of the fireworks of France by Féérie, at the Montreal international fireworks competition on July 21, 2012 at La Ronde of St Helen's Island. View from Longueuil City, Quebec, Canada. Panasonic Lumix DMC-FP2.

Les meilleures parties aériennes des feux d'artifice de la France par Féérie, à L'International des Feux Loto-Québec de Montréal du 21 Juillet 2012 à La Ronde de l'Île Ste-Hélène. Vue de Longueuil, Québec, Canada. Panasonic Lumix DMC-FP2.

shinji

Moderator
Medewerker
Geweldige Pyromusical van Luso. Het thema komt in de hele musical goed naar voren, mede door de zeer originele soundtrack.
Het mooiste zijn echter de pyrotechnische hoogstandjes. De pijlenbarrages, single shots die boven de bommen uitkomen, Candles die met enorme kracht de kometen uitspuwen, maar bovenal de bizarre netniet waterbommen. Wat een vuurwerkfeest!

tronetti

Registered User
Luso heeft idd een goede show neergezet. Naar mijn mening moeilijke muziek om op te schieten, en toch een bruisende show neergezet met alle mogelijke effecten erin verwerkt. Hier en daar wat foutjes met single-shots, maar heb van deze show wel genoten. Voor mij kwam het allemaal ook wel lekker wat swingend over, de gebruikte effecten en de muziekkeuze.

Nu is het wachten op Vaccalluzzo.....begin Mei was heel de show al geschreven en geprogrammeerd, en waren ze bezig met de laatste producten voor in deze show. Van het bedrijf zelf zijn ze met 6 man aanwezig in Montreal. Ben erg benieuwd naar wat ze gaan presteren!

RedBaron

Registered User
Vaccalluzzo net gezien: WOOOOW.. Wat een mega strakke spectaculaire show was me dat zeg! Beslist het bekijken waard! Een juweeltje! Maar ja ik had ook niet anders verwacht van ze :)

Moontan

Moderator
Medewerker
Gepubliceerd op 25 jul 2012 door AHeroux51
Best aerial parts of the fireworks of Portugal by Grupo Luso Pirotecnia, at the Montreal international fireworks competition on July 24, 2012 at La Ronde of St Helen's Island. View from Longueuil City, Quebec, Canada. Panasonic Lumix DMC-FP2.

shinji

Moderator
Medewerker
Nou nou, ben benieuwd wat er morgenavond staat te gebeuren hier. Na de 2 geweldige shows van Luso en Vaccalluzzo komt morgen het voor mij redelijk onbekende Atlas aan de beurt. 7500 cues, 6000 singleshots en een geweldige soundtrack, t zal weer een genot zijn.

Tony

Administrator
Medewerker
Vaccalluzzo net gezien: WOOOOW.. Wat een mega strakke spectaculaire show was me dat zeg! Beslist het bekijken waard! Een juweeltje! Maar ja ik had ook niet anders verwacht van ze :)

Ik heb ook echt genoten van de show!
Helemaal geweldig.

tronetti

Registered User
Zeker een geweldige show! Heb een paar keer met kippevel naar sommige uitvoeringen gekeken!
Voor mij een wervelende show met hun eigen unieke prachtige producten. Vond het direct al prachtig met in het begin hun Crown shells met white strobe flashes, prachtige combi!
Ook hebben ze weer wat van hun nieuwste producten verschoten, waaronder hun Bi-Color Dahlia's. Ook mooi om te zien waren sommige van hun tail-bommen. Vorig jaar het eerst gebruikt met hun watervalbommen. Hier zijn ze nog steeds mee aan het experimenteren, en zijn dan ook nog steeds voor eigen gebruik.
Op 30:15 min. meerslagen met watervalbommetjes - bombe di scala - blijft bijzonder om te zien. Ook hebben ze hun nieuwste kleur zilver - Bohemian White - veel gebruikt ( 5:40 min. ), effect is vrij kort, maar geeft een heel strak beeld.
De finale maakte het feest voor mij compleet, hun klassieke crackling-finale. Voor mij nog steeds één van hun beste uitvoeringen. Al was hun kamuro-finale - Noci 2010 - ook om van te smullen!
Heb de show nu een paar keer bekeken, maar het blijft een genot! Lekker tempo, strakke timing, en prachtig materiaal uit eigen keuken. Wordt hier helemaal vrolijk van.:lub:

Ben benieuwd naar de volgende deelnemers.

shinji

Moderator
Medewerker
Allemaal leuk en aardig dat sommige mensen in de natuurlijk unieke keuken van onze vrienden van Vaccaluzzo kunnen kijken, maar ik heb onderhand wel het idee dat de objectiviteit daar niet goed aan doet. Tuurlijk was het een goede show met ongetwijfeld de beste produkten. Toch vond ik hun show niet zo super als Toon, Jack en Tronetti. Het was allemaal een beetje zo van kijk ons eens allemaal alles perfect doen; geen emotie, geen verrassing. Ook het thema was ver te zoeken in de show. Tuurlijk zijn dit allemaal dingen van 'ondergeschikt belang' . Persoonlijk vond ik de show van Morsani, die vorig jaar de Gouden Jupiter won bv toch net een stukje beter, evenals de show van Luso dit jaar.

shinji

Moderator
Medewerker
http://www.burchcom.com/2012/index.html
De laatste show van deze fantastische competitie.
Geweldige show wederom. Choreography is om van te smullen. Beetje jammer is wel dat de bommen van veel mindere kwaliteit zijn als van Vaccaluzzo, Aoki of Nanos. Maar heb denk nog nooit zo'n escalatie aan singleshots en mines gezien, lekker hoor.

Tony

Administrator
Medewerker
Allemaal leuk en aardig dat sommige mensen in de natuurlijk unieke keuken van onze vrienden van Vaccaluzzo kunnen kijken, maar ik heb onderhand wel het idee dat de objectiviteit daar niet goed aan doet. Tuurlijk was het een goede show met ongetwijfeld de beste produkten. Toch vond ik hun show niet zo super als Toon, Jack en Tronetti. Het was allemaal een beetje zo van kijk ons eens allemaal alles perfect doen; geen emotie, geen verrassing. Ook het thema was ver te zoeken in de show. Tuurlijk zijn dit allemaal dingen van 'ondergeschikt belang' . Persoonlijk vond ik de show van Morsani, die vorig jaar de Gouden Jupiter won bv toch net een stukje beter, evenals de show van Luso dit jaar.

Ik heb bij Vaccaluzzo puur naar producten en Timing gekeken.
De muziek werd me soms teveel dus die staat niet al te hard hier. Ik zal de andere ook eens volledig gaan bekijken.

Moontan

Moderator
Medewerker
Gepubliceerd op 1 aug 2012 door AHeroux51
Best aerial parts of the fireworks of the United States by Atlas PyroVision Productions, at the Montreal international fireworks competition on July 31, 2012 at La Ronde of St Helen's Island, Jean-Drapeau Park. View from Longueuil City, Quebec, Canada. Panasonic Lumix DMC-FP2.

Bovenaan