Militair aangehouden met zwaar vuurwerk

KoenL

Registered User
OISTERWIJK - De politie heeft dinsdag een 26-jarige militair uit Oisterwijk aangehouden voor het bezit van zwaar vuurwerk. De man had in zijn schuur 350 kilo aan onder meer mortieren, seinraketten en cobra's opgeslagen. Dat meldt de politie.

De politie trof de man aan in zijn schuur aan de Biezenstraat bij een preventieactie tegen woninginbraak. De verdachte was op dat moment bezig om twintig dozen met vuurwerk in zijn auto te laden. Hij is overgedragen aan de marechaussee. Het vuurwerk wordt vernietigd.

bloodveins

Registered User
Ja die buizen wegen natuurlijk wel wat. Wat is de media toch goed geinformeerd zoals gewoonlijk. Wel zuur voor die vent dat die militair is. Maar wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

trimbaard

Registered User
Misschien had hij alleen de buizen, maar denk het niet . Wanneer begrijpen die gasten eens dat het de shells zijn en niet mortieren. Stelletje amateurs zijn het. Hij zal wel een tijdje naar Zeist moeten. hahahaha. Wel jammer voor hem dat hij op die wijze gepakt is. Hoezo verkeerde tijdstip en verkeerde plaats.

Hieronder voor de media hoe een shell eruit ziet.

xshell.gif

:happy: Salut

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Misschien had hij alleen de buizen, maar denk het niet . Wanneer begrijpen die gasten eens dat het de shells zijn en niet mortieren. Stelletje amateurs zijn het. Hij zal wel een tijdje naar Zeist moeten. hahahaha. Wel jammer voor hem dat hij op die wijze gepakt is. Hoezo verkeerde tijdstip en verkeerde plaats.

Hieronder voor de media hoe een shell eruit ziet.

xshell.gif

:happy: Salut

In de volksmond word er altijd over mortieren gesproken, ook door 90% van de liefhebbers.
Ik sprak zelf ook altijd over mortieren, tegenwoordig gebruik ik gewoon de naam shells of noem ik het bommen.

Dus als 90% van de liefhebbers dit stuk vuurwerk al mortieren noemt dan vind ik het niet gek dat de media dit overneemt. BTW volgens mij krijgt de media ook maar gewoon een lijstje van de politie met daarop wat steekwoorden waarmee ze het verhaal maken.

Bovenaan