Mijn toppers 2012/2013

gijs

Registered User
Na bijna 8,5 jaar ingeschreven te staan bij FPM (en vaak meelezend) wordt het wel eens tijd voor mijn eerste berichtje!

De grote (doorlont)boxen had ik niet en ik vreesde erg voor het weer (wind en regen), maar het is me 100% meegevallen. Mijn persoonlijke toppers voor 2012/2013:

Secret salute: blijft een topper, wat een lekkere knallen! Was erg huiverig na alle berichten, had ze ook niet kunnen drogen, omdat ik pas de 31e om 15uur mn bestelling op kon halen.

Voltage: een erg lekkere rambak, knallen doen zeker niet onder voor de secret salute, mooie combo met het goud

Spider King: mooie en aparte effecten, maar wat gingen ze hoog! Iets lager had ook wel gemogen.

Malenkov mines: hoge mines met daaronder de fish, helaas verging het effect een beetje door de wind, volgend jaar zeker weer in de straat. Schoot trouwens wel vrij vlot leeg.

Heavy legend 16 tm 49: de kleinere versies (16 en 25) blijven mijn favorieten. Ze zien er zo onschuldig uit, maar wat een knallen.

En Huisman in Huissen, eerste keer hier besteld, volgend jaar zeker weer. Reageren snel op mailtjes, ophalen ging ook snel. Ietwat chaotisch was het wel, maar lof voor de hardwerkende mensen daar (en dat waren er aardig wat!)

Mitchel_fcdh

Registered User
Wat vuurwerk betreft is het een prima jaar voor mij geweest. Eigenlijk weinig verliezers aangeschaft. En dat zonder echt veel geld uit te geven per cake. Ook met budget cakes kan je je prima vermaken. Jammer was de stookplaats dit jaar. Niet thuis, het bleek nogal krap te zijn. Zeker met de wind wat minder, maar al met al prima vermaakt. Mijn beoordelingen:

- Silver Salute: Wat een geweldige bak. Geen poespas, heerlijk temp en harde knallen. Echt een topper.

- Thiera fontein: Wat een grote pot zeg. Had er zo mijn twijfels bij. Maar al met al een goede fontein.

- Extreme Thunder Rockets, sky thunder rockets: Had dit jaar veels te veel klein spul. Maar deze pijlen zijn zeer leuk voor erbij.

- Magic Moments: Wat een geweldige cake zeg! Zeker voor de prijs. Echt een topper. Hopen dat ze volgend jaar weer zo voordeling aan de man worden gebracht.

- Madness: Gratis bij een bestelling. Vind het een matige cake.

- Delicious Thunder: Helaas kreeg ik twee finale edities. Had graag een normale gehad. Echter komt er wel een hoop geweld uit deze cake! Bewaar er overigens eentje voor volgend jaar.

- Blue Dimension, Heavy legend 16, 25: Geweldige bakken! Echte toppers.

- Hot, hot, hot: Viel helaas om. Erg gevaarlijk, maar eigen schuld. Heb hem dus niet kunnen beoordelen.

- China salute 25s: Prima knal blok. Erg leuke opening van mijn dag.

- Zena cakes (16sh power assorti, the beast, shock syndrome, psycho mania): Stuk voor stuk geweldige bakken. Hoop geweld. Heb er erg van genoten.

Dus al met al erg van genoten. Zou ik volgend jaar niks anders doen? Jawel. Had dit jaar veels te veel klein troep. Kost per product geen drol, maar gezamelijk toch een aantal cakes. Ga dat dus niet meer doen. Hooguit wat single shots en knalpijlen. Leuke knal producten horen er overigens altijd bij.

Het aftellen kan alweer beginnen. Alhoewel ik nog wel wat heb liggen voor wellicht vanavond, volgend jaar of een speciale gelegendheid.

Laatst bewerkt:

Boogieman

Registered User
Mijn toppers waren
6 Elements
Immortal Gold
Gewoon 2 enorme rambakken waarvoor de mensen gewoon stoppen om te kijken.

Killer Instinct : giga mine aan de start en grote boeketten die vooraf gaan van een enorme burst

Delicious Thunder : geweldige knalcake, vooral de finale versie laat alles schudden

Secret salute : tja dat is duidelijk

Flash Banger : enorme effecten uit een mini potje

Buurt ass : altijd goed, met andere Giant Festival (magnesium staarten only)

Heavy Legend 16+25 : gewoon duidelijk!

Booomy

Registered User
Altijd een leuk topic dit. Eerste voor iedereen de beste wensen. Hoop dat iedereen veilig en wel de dag door is gekomen.
De aanloop naar de dag der dagen was voor mij niet optimaal. Kreeg namelijk toen ik terug was me me rondje vuurwerk halen buikgriep en heb 2 dagen op bed moeten doornemen. Dus gister toen ik eindelijk weer een beetje fit was me pallet project in elkaar gezet. Foto's volgen nog in mij eigen topic. (project helaas niet geschoten. Kwam namelijk met bakken uit de hemel)

Ik heb overdag dus weinig afgestoken omdat ik aan het knutselen was in de schuur. Toen het langzaam donker begon te worden ben ik begonnen met afsteken:

Heavy Legend 16/25/49 --> Een goeie serie voor een mooie prijs. Al vind ik de 16/25 shots stukken beter dan de 49 shots.

Thunder Salute --> Een erg goede knalcake. Dit zeker in de buurt van de Secret Salute komt.

Secret Salute--> Was hier super tevreden over. Crackling was idd iets minder maar blijft een klasbak die er bij mij elk jaar op staat.

Fuego --> Wat een top single shot is dit zeg!!! 1 van de beste nieuwkomers dit jaar!!

Zena cake box --> Wat een heerlijk box. Voor 25,- per cake een dikke aanrader. Grote effecten 2 cakes die snel gaan en 2 waar je heerlijk van kan genieten. TOP box

Buurt ass--> Samen met de Zena box in mijn ogen de beste boxen van Nederland. Hier heb je geen miskoop aan. Goede burst effecten die goed en groot zijn. Net als Zena een Top Box.

Wave Willow --> Goede Willow cake die door de wind ook nog goed bleven hangen. En voor die prijs kan je hem niet laten staan.

Solid Stone --> Een mijn ogen 1 van de betere combi cakes op dit moment. Een mooi mix van verschillende effecten. Samen met een goede burst.

Silver Willow--> Had gelukkig de oude versie nog een keer. Dan is het een klasbak. Wat een geweld en de lucht volle bak gevuld. Zonde dat ze hem veranderd hebben. Anders stond ie er vanaf dit jaar elk jaar op!!!

Hot Chains--> Ja wat moet ik hier over zeggen. Denk dat die toch wel 1 van de toppers van de avond was. Pff wat een bak. Hij ramt wel alles snel er uit maar hij is ohh zo mooi. Klopt het nou dat deze vanaf volgend jaar er niet meer is. Dat zo erg zonde zijn. Want die is een cake die ik er elk jaar wel bij wil hebben.

Great Wall of China--> Jezus wat is een TOP cake zeg. Ik schoot hem dit jaar met aan beide kanten de Sniper, maar de aandacht ging alleen maar naar de Great Wall. Wat een muur van goud. Wat een geweld en heerlijk breed dat het net aan op het plein paste. Deze was toch wel mijn favoriet gister!!!

Verder had ik ook nog Swirling Daisy / vuurwerk met een kroon / bursting wheels / rude awakening die me erg goed bevielen. Eigenlijk om een lang verhaal kort te maken dit jaar een top collectie gehad. Zonde dat me pallet project niet de lucht in kon vanwege het weer. Op naar volgende jaar.

Gr Booomy

britain

Registered User
Secret salute presteerde bij mij ook echt op! Wat een crackling en knallen...

Delicious thunder samen met cruel cannon van barely legal; wat een rambakken! Geweldig! Niemand verwacht het ook!! En dat ineens...

En stallion, phantom waren ook echt heel vet! Lekker breed en hard!

Frostie

Registered User
Ik had 2 potten die aan mijn eigen en de reactie van het publiek te horen de toppers waren :)

Immortal gold was zeker top, had wel een probleem dat in de laatste cake hij er mee leek op te houden (en doordat pot lang duurde wist ik ook niet 100% zeker of nou alles eruit was of niet, ik vond het wel vreemd dat er niet echt een eind salvo was) en toen +/- 30 seconden later alsnog de 12 laatste schoten afvuurde (geen idee of dit door de zachte motregen kwam maar link was het wel). Gelukkig stond er niemand bij de cake omdat iedereen er nog over aan het na praten was over wat voor geweld dit was :)

Mega mini - Erg kort maar tussen de huizen geeft dit toch wel een erg mooi effect. De straat werd er mooi door verlicht en door het hoge tempo was ook iedereen hier behoorlijk van onder de indruk. Ik vond het ook een mooie afwisseling tov de bursts in de lucht.

Teleurstelling was de extreme salute die weigerde - lont brandde op en toen niks... Dat is jammer want de ES is al jaren een toppot.

Grav3D1gger

Registered User
Mijn toppers waren
6 Elements
Immortal Gold
Gewoon 2 enorme rambakken waarvoor de mensen gewoon stoppen om te kijken.

Killer Instinct : giga mine aan de start en grote boeketten die vooraf gaan van een enorme burst

Delicious Thunder : geweldige knalcake, vooral de finale versie laat alles schudden

Secret salute : tja dat is duidelijk

Buurt ass : altijd goed, met andere Giant Festival (magnesium staarten only)

Heavy Legend 16+25 : gewoon duidelijk!

Ik denk dat wij een beetje dezelfde smaak hebben, dit waren ook mijn toppertjes.
Zelf had ik de Voltage er ook nog bij, die vond ik ook erg goed.

Timmie_Marjon

Registered User
De Zena Cakebox was echt top, hoewel ik geen snelle versie erbij had zitten. Wel super mooie grote uitwerking met goede knal. Helaas ging het doorlonten niet helemaal goed. Elke keer heen moeten lopen om weer aan te steken.

Dutch thunder 16sh ook een top knalcake voor weinig geld. Veel beter dan de Thunderking 25sh van Zena. Deze vond ik matig. En dan spreek ik maar niet over de baggerslechte Spinning Salute.

Light Year pijlen ook weer fantastisch. Zelfs met hardere wind zijn ze gewoon top. Elk jaar staan deze op mijn lijst.

Tiger Claw van Hardix echt prachtig. Door de wind waaide de uitwerkingen wel ver weg. Maar toch super

Bow and Arrow van Hardix ook net als de Tiger Claw een supercake. Harde knallen met grote heldere uitwerkingen ondanks de wind.

Wonderfull World kreeg ik gratis. Toch een zeer goede breede wall en mooie grote boeketten met rode blinkers.

Cruise Rockets van Wolff zijn natuurlijk altijd weer geweldig. Iedereen in de straat stond gek op te kijken van die schelle 3 traps fluit.

Night Fall van Zena was ook zeer goed. Echte harde donders met super grote uitwerkingen. De mines deden het ook goed.

Laatst bewerkt:

Girandola

Registered User
Hieronder een paar toppers van mijn kant:

Dutch Thunder: Wat een rake klappen, altijd leuk om rond 2 uur nog één keer de stilte te breken.

Sick 6 pijlen en singleshots: De pijlen hebben een leuke knal, ook de crackling doet het prima. De singleshots hadden een mooie cracklingmine met TI salute, er leuk en ook een goede knal.

Heavy Legends: Spreekt voor zich.

Royal Thunder Smoke: Het idee is er, de bombettes gingen helaas niet altijd af, of erg laag, ondanks dat toch genoten van deze dingen, misschien moeten Royal en Cafferata er nog een beetje aan de bombettes sleutelen.

Tot zover

Gertjanberg

Registered User
Royal Thunder Smoke: Wat een geweldige dingen, zoals gezegd zijn sommige wat gevaarlijk maar voor de rest vond ik ze top!

Secret Salute: Na alle mindere berichten was deze gewoon keigoed!

Screaming Salute: Bleef maar doorgaan!

Heavy Legends Killer Instinct: Toppertje!

Heavy Legends Super Blinking Willows: Erg mooie cake, vooral de eerste mine:lub:

Chrissie81

Registered User
Ik vond Rubro 4 season toch wel een hele lekkere bak! Wat een tempo en burst/boeketgrootte, perfect!

Verder van Royal ; Vuurwerk met een kroon en de screaming salute!

Shenanigan

Registered User
Een paar cakes sprongen er echt bovenuit voor mij:
1. Sky Screamers
2. Concerto Rosso!
3. Secret Salute
4. Delicious thunder (met name de Finale-versie, omdat het een gaaf effect is)

bluebear

Registered User
sun and planets vond ik erg mooi, kleuren en burst,
freezing steel eigenlijk hetzelfde verhaal.
de eagle flight had echt hele mooie tails en de fluit was goed.
verder blijft de screaming salute een aanrader in mijn ogen.
edit: ben gewoon de imperial blink vergeten en de gate of heaven 1/2 bij de laatste is het vooral de verassende prijs kwaliteit verhouding bij de 1ste is zijn het de grote boeketten en de kwaliteit van vooral de witte blinkers :lub:

Laatst bewerkt:

piet03

Registered User
Voor mij waren het de :

Secret Salute, dit jaar voor het eerst maar heerlijke bak ( vooral met meerdere tegelijk )
Sky Screamer of Falcon van schuurmans
Countdown, omlabeling Phantom Wolf, mooie cometen en harde burst.

Richardus

Registered User
In Shock
Vuurwerk Met Een Kroon
Event Cake no.3
Mega Mini
Rock The Show
Tequila
Immortal Gold
Delicious Thunder finale versie

mrtrex

Registered User
Leuk topic!

Mijn toppers:
- Heron street pack collection cakes. Ik was echt onder de indruk van de prachtige felle kleuren van dit merk cakes die ik dit jaar voor het eerst had.
- Zink pijlen. Zeker in vergelijking met andere zeker niet slechte pijlen was ik weer verbaasd over de waanzinnig mooie effecten.
- Immortal Gold. Toen deze klaar was begonnen mensen in de straat spontaan te applaudiseren. Verder commentaar overbodig.

De tegenvallers:
- Heron 123 cake. Wel veel variatie, maar de effecten waren roch een stuk minder dan van de street pack collection cake.
- De Rubro heavy legend 25. Die salutes tussendoor zijn best grappig, maar ik bleef toch met de gedachte zitten dat de effecten in deze cake vooral zo goedkoop mogelijk moesten zijn.

Maar misschien ben ik gewoon wat verwend.

Maiko

Registered User
Spider King
Thunder Smoke
Heavy 16
Snapshot

4 producten die er voor mij bovenuit staken. Allemaal een echt mooi effect waarbij de laatste 2 ook nog eens super geprijsd zijn.

Robin84

Registered User
Mijn toppers:

Red China - Camuro Dream
Deze had ik gratis gekregen bij de Rijswijkse Vuurwerkhal. Wat een prachtding! Heel wat mensen waren hiervan onder de indruk, waaronder ik.

Cafferata Vuurwerk - Showtime W Crackling Fountain
Deze fontein ging echt helemaal los! Groot, breed en een krachtige crackling, het was bijna eng gewoon!

Red China - Mega Mini
Na heel wat leuke berichten op FPM deze gekocht. Wat een topper! Snel, krachtig en mooi. Aanrader!

Ik had nog veel meer cakes van BonFireworks, Zena, Royal Fireworks en Red China, stuk voor stuk allemaal erg mooi en bijzonder. Echter, bovenstaande cakes staan mij nog heel erg bij. Daarom hebben deze gewonnen.

Overigens, de Thunder Smokes van Royal Fireworks waren ook echte toppers. Een hele dikke rookstaart, eindigend in een hele lekkere en harde ti salute. Deze heb ik aankomend oud en nieuw zeker weer!

edje30

Registered User
Mijn toppers
Magic moments ontdanks dat er 2 tubes gedeukt waren, en dat ik bang was dat ze niet omhoog gingen, toch een super cake en die laatste 4 salvo's waren echt bruut hard en mooi.

Adrenaline 9 shots super harde en prachtige effecten

Buurtassortiment xxl Topper als vanouds.

Delicious Thunder 2x de normale versie heerlijke klappercake.

Heron 1-21 wooow 20 schoten 25gram heeerlijke harde bursts en mooie effecten.

New Meter Pakket van Proline DE verrassing van de vooravond echt een top pakket.

Buurtbaas en Pontificaal dit zijn echt budget toppers van Lesli

Bovenaan