Mijn pa kocht vroeger zelf zijn vuurwerk

D

Deleted member 17038

Guest
Maar dit jaar heeft hij de keuze voor het eerst aan mij gelaten! In plaats van mijn adviezen als een wind te slaan heeft hij mij een budget gegeven en dit is het resultaat.

anihalas-albums-vuurwerk-van-mijn-pa-picture4237-img-0653.JPG

Ohja die pijl heeft hij gekregen omdat ik er toch al teveel heb.

Leuke pa of niet?

bluebear

Registered User
Re: Mijn pa kocht vroeger zelf zijn vuurwerk.

dat is een leuke collectie voor je pa, herken het van vorig jaar toen heb ik voor hem 2x crown solar gehaald en per 2 doorgelont.

KruitFreak

Registered User

Mijn pa wil geen vuurwerk meer, te oud aan het worden denk ik..
Ik weet wel dat het mij tzt niet zal overkomen. Vuurwerk tot aan mijn laatste dag!

D

Deleted member 17038

Guest

Mijn pa vind gelukkig dat het er bij hoort! Ik streepte al jaren dingen aan die hij moest kopen. En dan koos hij er (volgensmij expres) maar 1 tot 3 van uit. Dus daarom sloeg hij mijn adviezen in de wind als een wind :p zoals dronken mannen in de kroeg. Alleen leuk voor hem, en niet voor mij.

Nu nog hopen dat mijn mama het gaat filmen!

white thunder

Registered User

Je hebt zeker mooie spulletjes uitgezocht voor hem:smiling:,daar gaattie van genieten,en jij ook weer:hehe!:,veel plezier en een fijn en knallend uiteinde!

D

Deleted member 17038

Guest

Ik niet hoor! Ik ben ergens anders :hehe!: Hij zijn budget. Ik mijn budget. Mijn kennis! En natuurlijk de hulp van FPM en alle members! Zonder jullie was ik er nooit uit gekomen. En dat geldt ook voor mijn collectie.

Laatst bewerkt door een moderator:

Anthony_bomb.

Registered User

Nou ik kan je vertellen dat ik graag had gewild dat jou pa mijn buurman was! Dan gebeurde er tenminste nog hier iets in de straat om 24.00 uur, want normaliter is het hier een dooie boel en staat de gehele straat/wijk zowat naar mijn vuurwerk te kijken.

AWG

Registered User

Toen ik nog heel jong was ging mijn vader altijd alleen naar de winkel hij moest en hij zou vuurwerk hebben.

Later koos ik altijd samen met mijn vader uit.
Vrijwel dezelfde smaak in vuurwerk, als het maar aparte effecten zijn,mooi is en spectakel geeft.

Laatste jaren was hij niet zo,n vuurwerkafsteker meer, hij is nogal slecht ter been en kan daardoor niet echt snel uit de voeten en voelde zich daarom ook niet erg comfortabel mocht er iets misgaan.
Ook mijn voorstel om alle lonten te verlengen om meer tijd te geven hoefde niet zo van hem.

Vorig jaar heeft ie een beroerte gehad en is hij erg veranderd,:huh: nu wil hij alleen nog maar kindervuurwerk afsteken met de kleinkinderen.
Dit jaar voor het eerst novelties voor hem aangeschaft, gaan ze vast leuk vinden.:smiling:

Ik hoop inderdaad dat wij dit altijd kunnen blijven doen tot onze laatste dag (hier op aarde dan).

Niet vreselijk ofzo hoor maar waar ik me nu niet voor kan stellen dat ik ooit met vuurwerk zal stoppen, kon hij dit vroeger ook niet.
een nieuwe invulling voor hem is om dus zijn kleinkinderen met kindervuurwerk bekend te maken.:hehe!:
nieuwe generatie aanboren:hehe!:

jouw vader zal zich er best mee vermaken anihilas:smiling:

Dim

Product Beheer
Medewerker
In spanning wachten wij het antwoord af....

Wel kickuh dat je pa ook een berg vuurwerk kocht! Mijn pa en oom kochten vroeger ook altijd wat vuurwerk, was altijd reuze spannend waar ze mee zouden aankomen!

D

Deleted member 17038

Guest

Nu is de vraag...hoe vond je pa het vuurwerk?
Mijn pa vond het vuurwerk in vergelijking met vuurwerk 50m verderop klein. Maar ik blijf tegen hem zeggen dat hij onvoldoende afstand houd om een reeël beeld te hebben van de effect grootte. Maarja hij is dan lui, een beetje aangeschoten en het regende. Dus gewoon lekker op de stoep voor de voordeur gezet.

En....uiteraard...wat was zijn budget ;)
Ik weet niet uit mijn hoofd.

best een goeie keus die je gemaakt hebt .
hebben jullie er van genoten ?
Mijn pa en ma en hun vrienden wel! Ik was zelf ergens anders.

Verder een voorbeeldje van hun situatie/locatie etc. Met de Supremo:

Shenanigan

Registered User

Mijn pa vond het vuurwerk in vergelijking met vuurwerk 50m verderop klein. Maar ik blijf tegen hem zeggen dat hij onvoldoende afstand houd om een reeël beeld te hebben van de effect grootte.

Die snap ik niet helemaal.

Jammer dat hij niet zo positief was (zo lijkt het). Toch leuker als iemand zegt dat je supergoed vuurwerk voor hem uitgekozen hebt.

D

Deleted member 17038

Guest

Ik vind persoonlijk dat je effectgroottes beter kan vergelijken vanaf een afstand. Zegmaar 15-25 meter en de achterburen nog eens 10-15 meter er achter. In plaats van direct er onder te staan.
Daarnaast was hij niet echt onder de indruk van de Il'Cielo en de Fuego. Maar ik denk dat hij die soorten vuurwerk nog niet begrijpt. Ook is hij uit een ver verleden, (94-98) nog 100sh flowerbeds gewend waaronder een 100sh parachutes bed. Maar daar is veluw (Hoevelaken) na een fikse waarschuwing mee gestopt.

De buren een paar straten er achter schoten overigens diverse herkenbare rubro en cafferata cakes waar ze mee hebben vergeleken.

sprinkhaan

Registered User

Je vader maar eens meeslepen naar een demo en daar zijn lijstje laten maken, dan zit je altijd goed.

D

Deleted member 17038

Guest

Je vader maar eens meeslepen naar een demo en daar zijn lijstje laten maken, dan zit je altijd goed.
Daarom doe ik het dus. Hij voelt er niks voor om voor reclame heen en weer te rijden. De reclame moet maar naar hem komen..

BillyF

Registered User

Ten eerste helemaal top dat je pa ook van vuurwerk houdt en dat je nog mooi spul voor hem hebt gekocht.
Jammer dat ie het dan juist weer klein vond in vergelijking met de buren, dit jaar mooi wat 25 grammers halen, dan zeurt die wellicht al niet meer :hehe!:

Mijn pa, tja, die stookt en ik betaal. :tounge:
Altijd standaard is bij mij overigens het avond gedeelte: vanaf 18:00 tot 23:00 kleine potjes stoken, pijlen van klein tot groot, alles samen stoken om dan om 0:00 samen met moeders naar buiten te stouwen met me potten en er een mooie jaarwisseling van te maken.

Bovenaan