Megavangst illegaal vuurwerk in Drenthe 36000 Kilo !!!

boozebelly

Registered User
Ik denk persoonlijk dat het om Low Budget Vuurwerk gaat.

Hun site is inmiddels uit de lucht.

Het blijft natuurlijk nog speculeren, maar bij Weco & Hardix staan ze ineens ook niet meer tussen de verkooppunten. Laten we hopen dat ze de boel gewoon aan het updaten zijn, maar dat lijkt me dan weer raar aangezien de sites al in de lucht waren. We zien wel...

Tony

Administrator
Medewerker
Het blijft natuurlijk nog speculeren, maar bij Weco & Hardix staan ze ineens ook niet meer tussen de verkooppunten. Laten we hopen dat ze de boel gewoon aan het updaten zijn, maar dat lijkt me dan weer raar aangezien de sites al in de lucht waren. We zien wel...

Ik denk niet dat de eigenaren van zo winkel de tijd hebben om zo een site uit de lucht te halen. En waarom zou justitie dit doen als het om consu vuurwerk gaat?

Ik zie hier niet echt iets in.

trimbaard

Registered User
Ik denk niet dat de eigenaren van zo winkel de tijd hebben om zo een site uit de lucht te halen. En waarom zou justitie dit doen als het om consu vuurwerk gaat?

Ik zie hier niet echt iets in.

Ik wel Tony , op last van de fiod denk ik. Het zijn schroothandelaren, en die staan hier de laatste tijd redelijk in de belangstelling.

Ik heb wel een vermoeden wie het zijn. De tijd zal het leren. De site lowbudgetautos is ook al uit de lucht.

Kan geen toeval zijn. Is mij allemaal te toevallig.

Ik kom hier toevallig uit de buurt.

trimbaard

Registered User
Op AVP staat dus wat trimbaard vermoedde,dr is iemand uit enschede aangehouden voor het invoeren van een zeecontainer met vuurwerk :hehe!:

Enschede is een mooie aanvoer route vanuit Duitsland.

Zegt dus nog niets over Royal. Ik weet wel dat daar in de buurt volop handel is in pro dozen.

Kan wel natuurlijk

Beekje

Registered User
Juist in deze tijden vraag ik me als eerlijke en legale ondernemer af hoe haal je het in je hoofd zoveel risico's te gaan lopen en op het spel te zetten zodat je na al je investeringen de boel voor waarschijnlijk onbepaalde tijd kan gaan opdoeken. Het illegale circuit is lang niet meer zoals het was (wel zal het altijd blijven zolang andere landen produceren en laten komen, maar de prijzen zullen alleen maar gaan stijgen) en ik ben blij dat ze er bovenop zitten maar zo een zaak als dit is niet goed voor de handel.

Weer het negatieve de wereld in en waarschijnlijk dus een gewoon verkooppunt......pppppfffff

Waar is nu weer de brancheorganisatie, gooi die koppen nou eens goed bij elkaar beste importeurs. Hier worden we echt niet beter van!

boozebelly

Registered User
Ik heb wel een vermoeden wie het zijn. De tijd zal het leren. De site lowbudgetautos is ook al uit de lucht.

Kan geen toeval zijn. Is mij allemaal te toevallig.

Net ff nieuws op TV Drenthe gezien en het gaat inderdaad om Low Budget vuurwerk. Zonde, weg Royal & Hardix dealer... :sad:

postvoordennis

Registered User
Ik blijf me verbazen dat je op internet filmpjes van prof blokken tegenkomt van legale importeurs. Hoe is dit mogelijk? Zouden deze importeurs hier daadwerkelijk niets vanaf weten? Het lijkt me sterk, maar dit roept wel vragen bij mij op.

HyPeR-X

Registered User
Ik blijf me verbazen dat je op internet filmpjes van prof blokken tegenkomt van legale importeurs. Hoe is dit mogelijk? Zouden deze importeurs hier daadwerkelijk niets vanaf weten? Het lijkt me sterk, maar dit roept wel vragen bij mij op.

Hierover hoef je je niet te verbazen hoor, het werkt vrij simpel. Of de legale importeur (die ook prof spul heeft voor shows en dergelijke) levert direct aan mensen zonder papieren wanneer er genoeg geld wordt geboden of deze leverancier levert aan mensen met de juiste papieren en die zetten het dan weer door op de illegale markt. Het blijft, ook voor legale importeurs, heel interessant om dit te doen omdat er enorm veel geld mee te verdienen valt. Meerdere importeurs doen hier direct/indirect aan mee, ga geen namen noemen maar als je een beetje zoekt vind je wel wie ik bedoel.

genius

Registered User

Wat is het dat je zo verbaast! Het is toch niet onmogelijk dat die blokken in de handen van particulieren vallen? Het is ook niet zo heel erg om zo een blok te hebben lijkt mij? Het scheelt per tube maar een paar grammen met de maximaal toegestane kruitgewichten en dan vooral met het oog op de burst. Verder kunnen importeurs tegenwoordig hetzelfde in een doos stoppen maar dan in losse cakes en legaal.. Nee, sommige mensen die zo fel reageren op de fora op die illegale handel moeten eens nadenken waar het nog over gaat met betrekking op proff blokken. Het is puur de Nederlandse of europese regel die het een overtreding maakt, of het nu daadwerkelijk gevaarlijker is? Vraag dat je eens af? De handel in die dingen is nu illegaal maar was het bij voorbaat al niet beter geweest als blokjes van 100 a 150 shots alla bonbridge allang legaal waren in heel europa? Het zou zoveel gezeik schelen!.. Maar nee, we maken die regels om in ieder geval de baan van onze lieve vrienden van de brigade en keuringsinstanties te waarborgen. Dat is alles, geld. Zeker de staat baseert haar regels op het genereren van inkomsten..

DanielFPM

Registered User
Leuk dat er in dat filmpje word gezegt: De branche organisatie wil strengere maatregelen.

Dit word toch al jaren gezegd.. Gebeurt nooit wat mee tot dat dit rond december weer in het nieuws komt.

genius

Registered User
Leuk dat er in dat filmpje word gezegt: De branche organisatie wil strengere maatregelen.

Dit word toch al jaren gezegd.. Gebeurt nooit wat mee tot dat dit rond december weer in het nieuws komt.

Volgens mij zijn de maatregelen al getroffen. Als jij iets met je buurmeisje doet krijg je een lagere strafeis, als jij je aardsrivaal door zijn kop schiet krijg je een lagere strafeis. Als het om belastinggeld gaat krijg je de hoogste straf. Maatregelen genoeg dus..

condor27

Registered User
Leuke reactie van die agent:" als je 1 big boy in de schuur hebt is er nog niet zo heel veel an de hand". mooi hoor.
Vraag me wel af hoe ze deze partijen 1.1G vuurwerk mogen opslaan bij de domeinnen in deze hoeveelheden. terwijl er nergens in NL prof. vuurwerk mag worden gehouden?

Bovenaan