Megavangst illegaal vuurwerk in Drenthe 36000 Kilo !!!

Michel_G

Zilveren Member
Leuke reactie van die agent:" als je 1 big boy in de schuur hebt is er nog niet zo heel veel an de hand". mooi hoor.
Vraag me wel af hoe ze deze partijen 1.1G vuurwerk mogen opslaan bij de domeinnen in deze hoeveelheden. terwijl er nergens in NL prof. vuurwerk mag worden gehouden?

Domeinen maakt veel gebruik van defensie terreinen en onroerend goed. Ga er vanuit dat het als munitie behandeld wordt en ook in desbetreffende munitie depots opgeslagen wordt. (Zwaardere) munitie gedraagt zich over het algemeen ook niet bepaald als 1.4g consu vuurwerk, maar mag wel opgeslagen worden in NL.

Echter hoe dit precies is geregeld weet ik niet, maar meen dat ik wel eens een artikel tegen ben gekomen waar meer info in stond, maar kan het zo snel niet meer vinden.

Correct me if I'm wrong, maar ik weet ook niet zeker of de opslag van prof vuurwerk daadwerkelijk verboden is. Volgens mij is het in theorie nog wel mogelijk, echter zit je aan zulke belachelijke veiligheidsafstanden en zulke hoge eisen, dat het gewoon praktisch haast niet uitvoerbaar is en als het dat wel is, het ontzettend veel kost om het te realiseren. Dan wordt het automatisch voor de gemiddelde schieter in NL aantrekkelijker om gewoon net over de grens een bunker te huren, i.p.v. een hele dure bunker in NL te laten bouwen voor prof vuurwerk, voor een 'relatief beperkte' hoeveelheid prof vuurwerk die elk jaar geschoten wordt in Nederland.

Maar voor beide geldt: als iemand met verdere/diepere kennis meer info heeft, voel je vrij mij te verbeteren/aan te vullen.

Laatst bewerkt:

Dennis010

Registered User
Ach ja, degene die wat langer meelopen in deze wereld weten allemaal waar het vandaan komt. ik vraag me af hoe lang het duurt voor de importeurs ook tegen het lampje lopen. Ze zouden niet de eerste zijn....

Michel_G

Zilveren Member
Ach ja, degene die wat langer meelopen in deze wereld weten allemaal waar het vandaan komt. ik vraag me af hoe lang het duurt voor de importeurs ook tegen het lampje lopen. Ze zouden niet de eerste zijn....

Dat is in het verleden al vaak genoeg gebeurd bij diverse importeurs, dat ze tegen de lamp gelopen zijn! Kan mij nog diverse rechtzaken herinneren bij een paar importeurs.

En op dit moment lopen er ook nog onderzoeken/rechtszaken bij/tegen diverse importeurs.

Bovenaan