Meer vuurwerk van te voren afgestoken?

Jumpy Wizard

Registered User
Ik was best wel benieuwd of dit bij jullie ook is?

Dit jaar word er ZO veel meer afgestoken, gisteren is de politie 4x bij mijn flat geweest VIER KEER.
Vanochtend stond de politie er alweer, niet normaal meer.

Ik heb het gevoel dat mensen al veel eerder hun vuurwerk aan het afsteken zijn, gister stonden er op 5 plaatsen mensen te stoken, ook heb de nodige shells en matten de lucht in zien gaan.

Komt dit gewoon door mijn buurt of is dit ook bij jullie?

Mvg,
Jumpy Wizard (Kevin)

ReFa

Registered User
Het zal je buurt zijn denk ik. Hier in Amstelveen is het de laatste tijd vele malen rustiger dan afgelopen jaren.

Jumpy Wizard

Registered User
Springende tovenaar, engelse woorden klinken soms zo dom in het Nederlands

Ik woon in Duivendrecht, 5minuten fietsen en ik ben in Amsterdam.

Heel veel ''hangjongeren'' in de buurt dus het klopt eigenlijk wel. (Zelf 16 jaar, ik zeg ook niet dat ik nog niets af heb gestoken).
Maar bedankt voor de antwoorden!

Jumpy Wizard

Registered User
Dan zal het wel aan de buurt liggen, gister waren de garages doorzocht.
Er staan nu weer 3 politie bussen voor de deur, denk gewoon dat ze iemand zoeken want zoveel heb ik het afgelopen uur niet gehoord..

HocusPocus.Pyro

Registered User
Hier is het duidelijk rustiger, in vergelijking met vorige jaren.

Gister toen het donker was geworden werd er wel behoorlijk wat afgestoken.

SQUEAK!

Registered User
Hier in Zeist wordt juist veel minder afgestoken dan vorige jaren heb ik het idee, af en toe een knal, dat is het wel. Maar ik woon dan ook in een saai dorp :hehe!:

Lino90

Registered User
Hier bij mij, Utrecht, oost/noordoost kant van het centrum is het rustiger dan voorgaande jaren. Zo nu en dan eens een knal, waarschijnlijk jongeren die wat uitproberen. Maar nog geen cakes of dergelijke.

Ik vind het wel prima, hoe minder er wordt afgestoken nu, hoe minder de antivuurwerk lobby kan klagen :)

Sweet Laker

Registered User
Hier is het redelijk rustig waar ik woon (al wordt er genoeg gestookt en sinds de eerste verkoopdag nog wat meer), kom veel in Zoetermeer Seghwaert daar is het iets drukker dan voorgaande jaren maar niet zo erg als dat het nieuwsbericht (hier eerder gepost) doet geloven. En in Laak / Den Haag schijnt het 's nachts nog wel eens te dreunen door zware knallers in ondergrondse containers.

Al met al vind ik het rustiger vergeleken met voorgaande jaren.

MrXtremeFireworks

Registered User
Hier in Roosendaal wordt er al erg veel afgestoken, vannacht rond twaalf uur hebben ze ergens in de buurt een half uur lang -op dezelfde plek notabene- staan stoken. Politie nergens te bekennen. ben benieuwd hoe het handhaven (of de afwezigheid daarvan) gaat morgen op oudjaarsdag.

bopo

Registered User
hier in Den Haag de wijk Duindorp overdag zeer rustig in de avond hoor je wel wat maar rustiger dan in andere jaren

Sweet Laker

Registered User
Als je verhalen hoort van politiebezettingen in de nacht dat er maar één patrouillewagen rijd voor een heeeeel groot gebied, dan is dat niet zo vreemd.

ThunderBall

Registered User
Bij ons hier in het noorden is het ook veel rustiger als voorgaande jaren qua geknal (ook illegaal), ik was gisteren bij Vuurwerkland Steenwijk de enige klant terwijl er oliebollen en koffie was, buiten stond zelfs een gratis hamburger stalletje dus ze rekende vast op meer klanten, het was om 14.00u. in de middag!:sad:

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Verleden jaar was het echt ABSURD rustig hier in Gouda, althans waar ik woon (Goverwelle) was er echt niks te beleven. Gewoon het hele jaar NIKS. Met oud & nieuw staken de Chinezen en de gasten met die illegale blokken ook amper wat af. Alleen vlakbij de Steinse Groen was iemand druk bezig en ik zelf. Maar verder was het hartstikke rustig. Niet leuk rustig meer. Eng rustig zelfs te noemen. Dus ja, dit jaar is het zeker drukker dan verleden jaar. Persoonlijk vind ik het ook veel meer knallen als 2 jaar geleden en verder. Maar goed, ik ben er wel blij mee dat de knallen die ik nu hoor, in vergelijking met afgelopen maanden, veel zachter zijn, dus volgens mij meer legaal. Heel erg soms hoor je eindelijk na jaren afwezig te zijn weer een lawinepijl, of een nitraat, maar een cobra 6 lijkt te verdwenen zijn hier, MAAR GOED OOK!. Soms lijkt er wel een keiharde knal te zijn, maar die valt vergeleken met de Cobra 6 nog mee. Voor begin deze maand knalde het echt stukken harder, wel minder. Nu knalt er vooral meer luchtvuurwerk. Dus ja het knalt meer.

Wat mij wel opvalt is dat het meestal begint rond 12 uur in de middag en dan tot ongeveer half 9 doorgaat. Daarna word t ineens heel erg rustig (Elk jaar trouwens). (Dat laatste ook elk jaar op Oud & Nieuw zelf).

Pas 1 cake de lucht in geschoten zien worden. Verder nog niks.

Verder valt t me op dat t erg rustig is op de pieper.

britain

Registered User
Hier hoor je om de zoveel minuten een knalletje. En af en toe een harde. Cakes zie je af en toe geschoten worden.

Bovenaan