Meer vuurwerk in voorverkoop

Moontan

Moderator
Medewerker

In de voorverkoop is dit jaar meer vuurwerk verkocht dan vorig jaar. De stijging bedraagt tot nu toe 8 procent. Dat meldt de Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland (BPN).

Volgens de BPN is de stijging vooral het gevolg van de gestegen prijzen in Duitsland. Daarnaast is de kwaliteit van het siervuurwerk verbeterd.

"Het siervuurwerk is tegenwoordig in Nederland net zo goed en ongeveer even duur als in het buitenland. De liefhebber waagt daarom geen risicovol tripje over de grens meer", zegt voorzitter Leo Groeneveld van de BPN.

De voorverkoop van vuurwerk, via internet en folders, is goed voor ongeveer de helft van de totale omzet. De andere helft wordt gehaald tijdens de drie verkoopdagen, 28, 29 en 31 december.

Vorig jaar werd voor zo'n 70 miljoen euro aan vuurwerk verkocht. De BPN denkt dat dit jaar de 75 miljoen gehaald kan worden. Dat hangt een beetje af van het weer, want als er slecht weer voorspeld wordt, zijn mensen geneigd minder te kopen, aldus de BPN.

http://nos.nl/artikel/455188-meer-vuurwerk-in-voorverkoop.html

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Ik heb de BPN best wel hoog zitten, maar dit is wel een erg gekleurd en sturend stukje waar ik niets van geloof.
Alle winkeliers die ik spreek zitten nog steeds onder de voorverkoop van voorgaande jaren.

Dat de prijzen in Duitsland meer gestegen zijn dan de Nederlandse is natuurlijk klinkklare nonsens.
Ook zijn de prijzen nog steeds lang niet hetzelfde, omdat men in Duitsland niet in bunkers hoeft te investeren onder andere.

Jammer, maar heel begrijpelijk, om zo mensen te ontmoedigen om Duits vuurwerk te kopen i.p.v. Nederlands vuurwerk.

In de voorverkoop is dit jaar meer vuurwerk verkocht dan vorig jaar. De stijging bedraagt tot nu toe 8 procent. Dat meldt de Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland (BPN).

Volgens de BPN is de stijging vooral het gevolg van de gestegen prijzen in Duitsland. Daarnaast is de kwaliteit van het siervuurwerk verbeterd.

"Het siervuurwerk is tegenwoordig in Nederland net zo goed en ongeveer even duur als in het buitenland. De liefhebber waagt daarom geen risicovol tripje over de grens meer", zegt voorzitter Leo Groeneveld van de BPN.

De voorverkoop van vuurwerk, via internet en folders, is goed voor ongeveer de helft van de totale omzet. De andere helft wordt gehaald tijdens de drie verkoopdagen, 28, 29 en 31 december.

Vorig jaar werd voor zo'n 70 miljoen euro aan vuurwerk verkocht. De BPN denkt dat dit jaar de 75 miljoen gehaald kan worden. Dat hangt een beetje af van het weer, want als er slecht weer voorspeld wordt, zijn mensen geneigd minder te kopen, aldus de BPN.

http://nos.nl/artikel/455188-meer-vuurwerk-in-voorverkoop.html

wit1704

Registered User
Fijn NU dan EINDELIJK eens een positief bericht over het onderwerp vuurwerk in 2012!

Ik ben het ook eens met eerder recentie.
In Duitsland zal het gelijkwaardig stuk vuurwerk ALTIJD goedkoper zijn dan in Nederland.

1. Ik zag in de meeste folders in van onze Nederlandse detaillist flinke prijs stijgen tov de folder van vorig jaar.
2. De BTW is in Nederland van 19% naar 21%
3. Vuurwerk verkoop in een Duiste SUPER markt is en blijft ALTIJD laag.
Misschien is de keuze niet SUPER ruim. Maar een SUPER hoeft geen winst op dat SPUL te maken.
Dat wordt natuurlijk altijd op de wat luxere producten en luxe levensbehoefte gehaald.
4. In Nederland is de opslag en vervoer van vuurwerk erg duur vanwege allerhande veiligheid geneuzel!

Waar denk je waar onze vuurwerk winkel de winst uit haalt?? Kan alleen uit het vuurwerk komen dat hij verkoopt.

Verklaar mij dan maar eens hoe het in Nederland dan zo veel goedkoper zou moeten zijn?????

Voor mij een leuk nieuws bericht , maar lijkt meer een marketing stuntje.
Denken jij ook nie......

Laatst bewerkt:
Bovenaan