stef
Member
Ik zet het maar even hier neer omdat ik geen toegang heb tot het gedeelte ''wetgeving en veilgheid'' en of ''vuurwerk nieuws''
Er was eens...
Een topic uit 2005.
Om precies te zijn 06-08-2005
TOPIC
Zie hieronder een gecopieerd gedeelte daaruit.
Vandaag: 6 jaar en 4 maanden later is er een uitzending van een vandaag.
Op de tijd van 2.32 minuten zegt in beeld de heer Gerard van Urk (in de topic van 2005 hete hij nog Sebastiaan) dat hij getrofen is door vuurwerk wat zijn mond in ging en naast zijn neus er weer uit kwam.
De verslaggever zegt: Vorig jaar (lees, 2010-2011) wordt hij getroffen door een zware vuurpijl.
Toen ik die foto zag in dit filmpje, vond ik hem wel heel snel oud geworden in een jaar tijd.!!!
In het hierboven genoemde topic als QUOTE staat, 10 jaar later, dus die foto's zijn dus uit 1995!!!
Wel een aardig verschilletje met 2010, waar in het filmpje van een vandaag op 2.32 minuten wordt gesproken over vorig jaar.
Een verschil van maar 16 jaar. PFFFF
Zullen we het huisje maar bij het schuurtje laten,
Of staat dat schuurtje er niet meer vanwegen het zelf vervaardigen van vuurwerkbommen.
Ik heb eerder het idee dat ze in dat schuurtje een tijdmaschine gebouwd hebben, of was het nu haddden.
Stef
ps, wat zou ik graag, heel graag een keer met die media om de tafel willen zitten.
Ik denk dat er heel veel mensen met mij mee willen.
Ik wacht hun belletje af.!!!
Er was eens...
Een topic uit 2005.
Om precies te zijn 06-08-2005
TOPIC
Zie hieronder een gecopieerd gedeelte daaruit.
" Een paar jaar geleden wilde ik een aantal mortieren afsteken. Samen met mijn vader, dit omdat hij 's avonds moest werken.
Bij de eerste mortier van die avond ging het al fout. Ik liet de bom zakken in de buis en stak het lont aan met een torch. (25 cm lang lont). Meteen daarna was er ene grote klap. Een paar tellen later, ik wist niet wat er gebeurd was, bleek dat de mortier in mijn gezicht onploft was.
De mortier was meteen naar het aansteken afgegaan, de bal die normaliter meters in de lucht pas tot ontploffing komt kwam in mijn gezicht. En zie hier het resultaat:
![]()
Deze foto is in het zieknhuis genomen nadat ik behandeld was. De huid van mijn neus was uit elkaar gescheurd, dit hebben ze gehecht. Verder zat mijn neusschotje vol met scheurtjes ed. Mijn ogen waren door de klap dicht geslagen. Verder had ik overal 2de en 3de graads brandwonden. Er zitten allemaal stukjes kruit in mijn gezicht. (Dit is een jaar later door de plastisch chirurg verwijderd) Haren wenkbrouwen en wimpers waren verschroeid. Verder is de psychische angst die ik er van over heb gehouden enorm. Als ergens een harde knal of wat dan ook is beleef ik het elke keer opnieuw wat er toen gebeurd is.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zoals je op de foto's kan zien geneest mijn huid zeer snel (binnen een week ziet er weer redelijk goed uit). Als ik terug kijk heb ik eigenlijk geen pijn gehad (gelukkig). Ik heb met dit ongeluk echt heel heel heel veel geluk gehad. Er waren personen die dit een jaar later niet overleefd hebben. Dus denk nou niet dit overkomt me niet!!!!!!!!!!!!!!!! Dit kan iedereen gebeuren zelfs als steek je vuurwerk veilig af."
Note: We hebben van Sebastiaan toestemming gekregen om zijn verhaal en foto's te plaatsen. Hij hoopt dat mensen er wat van opsteken. Hij heeft tot op de dag van vandaag (bijna 10 jaar later) nog last van schrik reacties etc bij het horen van onverwacht vuurwerk.
Vandaag: 6 jaar en 4 maanden later is er een uitzending van een vandaag.
Op de tijd van 2.32 minuten zegt in beeld de heer Gerard van Urk (in de topic van 2005 hete hij nog Sebastiaan) dat hij getrofen is door vuurwerk wat zijn mond in ging en naast zijn neus er weer uit kwam.
De verslaggever zegt: Vorig jaar (lees, 2010-2011) wordt hij getroffen door een zware vuurpijl.
Toen ik die foto zag in dit filmpje, vond ik hem wel heel snel oud geworden in een jaar tijd.!!!
In het hierboven genoemde topic als QUOTE staat, 10 jaar later, dus die foto's zijn dus uit 1995!!!
Wel een aardig verschilletje met 2010, waar in het filmpje van een vandaag op 2.32 minuten wordt gesproken over vorig jaar.
Een verschil van maar 16 jaar. PFFFF
Zullen we het huisje maar bij het schuurtje laten,
Of staat dat schuurtje er niet meer vanwegen het zelf vervaardigen van vuurwerkbommen.
Ik heb eerder het idee dat ze in dat schuurtje een tijdmaschine gebouwd hebben, of was het nu haddden.
Stef
ps, wat zou ik graag, heel graag een keer met die media om de tafel willen zitten.
Ik denk dat er heel veel mensen met mij mee willen.
Ik wacht hun belletje af.!!!