Maurik (Gelderland)

Roeland FPM

FPM Filmer
Bedankt voor het melden Bob, ik ga morgen even een kijkje nemen daar in Maurik.
Neem uiteraard mijn camera mee dus de film verschijnt overmorgen hier wel op het forum.

Gerko18

Registered User
Heb een tijdje geleden de schietlijst gezien. En het is zeker een aanrader om er heen te gaan denk ik. Ze schieten vanaf het strand de gewone shells. En vanaf het water een heel hoop waterbommen.

Roeland FPM

FPM Filmer
Heb een tijdje geleden de schietlijst gezien. En het is zeker een aanrader om er heen te gaan denk ik. Ze schieten vanaf het strand de gewone shells. En vanaf het water een heel hoop waterbommen.

Weet jij dan ook of deze show op muziek word geschoten? Daar kan ik dan rekening mee houden met de settings van mijn camera.

dieter

Registered User
Het weer

weer temperatuur (°C) 12
bewolking (1/8) dauwpunt (°C) 12
wind (°) rel. vochtigheid (%) 100
windsnelheid (kts) 11 luchtdruk (hPa) 1016.9
windvlagen (kts) 16 luchtdruktendens (hPa 3h) +1.6

100mm

Registered User
Gisteravond de show bezocht.
Eerst erg lang lopen zoeken naar de juiste lokatie op het eiland.
De show was in mijn ogen ten opzichte van de gesuggereerde schietlijst
mager.
Ik heb bv geen waterbommen gezien maar candles of een sierblok wat horizontaal
over het water werd geschoten.
Zeer eentonige shells en candles.
Misschien kan hayo een verklaring geven waarom de show afweek van de schietlijst?
Heeft dat iets te maken met ingekorte budgets of zo?

p.s. bedankt voor de tip (HAHA)

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Ik baalde eerst dat ik deze show moest missen.
Maar na het zien van de film denk ik..... wha.

Het was grotendeels B vuurwerk wat geschoten werd.
Waarom de effecten van de shells met vuurballen in een ronde vorm (weet even niet de effect naam), waren niet rond, maar ovaal, of een andere niet ronde vorm.
95% dezelde effect. (Allemaal vuurballen in (een niet) ronde vorm)

En de waterbommen, waren gewoon blokken die gekanteld waren.

harmsen

Registered User
Vond het op zich best een leuk showtje aleen een beetje eentonig.
Op de film komt het er slecht uit vanwege de afstand stond zelf veel dichterbij waardoor de efecten op het water langs me heen kwamen

Gerko18

Registered User
Wat een drama show zeg. Dit sloeg helemaal nergens op.
Ik vraag me af hoe het kan dat ze een vergunning indienen van heb ik jou daar en dat ze dit dan gaan schieten.

Vond dat Hayo de laatste tijd gewoon hele goede shows schoot en dan krijg je een schiet maar raak voor knaak show.

Had nu minstens ook van Hayo verwacht dat die een reactie zou gaan plaatsen toen ik schreef dat er heel veel waterbommen geschoten zouden worden. Met daarin dat dit niet waar zou zijn.

Diepe teleurstelling

Tijger

Registered User
Die vergunning wordt 99 van de 100 keer ruim aangevraagd en 5 werkdagen voor de daadwerkelijke show kan het zomaar zijn dat het veel minder is, dan kan men nog een definitieve schietlijst doorgeven.
Dus schietlijsten die in de vergunning staan over wat er afgestoken gaat worden geven lang niet altijd een beeld over wat er uiteindelijk geschoten gaat worden!:eek:h:

dieter

Registered User
Die vergunning wordt 99 van de 100 keer ruim aangevraagd en 5 werkdagen voor de daadwerkelijke show kan het zomaar zijn dat het veel minder is, dan kan men nog een definitieve schietlijst doorgeven.
Dus schietlijsten die in de vergunning staan over wat er afgestoken gaat worden geven lang niet altijd een beeld over wat er uiteindelijk geschoten gaat worden!:eek:h:

Bij jullie mischien......

mickeyzegtboem

Registered User
Ik wil ze zo voor je terugzetten hoor, veel nuttigs stond er niet in.
Waren 2 reacties van schieters op de post van tijger waar helemaal niemand iets zinnigs aan had, dus daarom weggehaald...

Weet dus niet over welke waarheid je het hebt? kan je dat misschien even duidelijk maken?

edit: even teruggeplaatst...

Laatst bewerkt:

Tijger

Registered User
heb dit even niet meegekregen.....maar ik wilde enkel even toelichten hoe het onder andere kan dat een schietllijst soms een andere indruk kan geven dan wat er afgeschoten gaat worden.
Ik meen dat het te maken heeft met dat het bedrijf dan een beetje een "creatieve vrijheid" blijft behouden.
bv. stel dat je een "definitieve"lijst indient en de klant heeft bv meer budget kan er ook meer afgestoken worden.......
De mogelijkheid bestaat dat je 5 werkdagen voor het evenement nog een wijziging mag indienen bij de desbetreffende provincie.......

Gerko18

Registered User
Ik wil ze zo voor je terugzetten hoor, veel nuttigs stond er niet in.
Waren 2 reacties van schieters op de post van tijger waar helemaal niemand iets zinnigs aan had, dus daarom weggehaald...

Weet dus niet over welke waarheid je het hebt? kan je dat misschien even duidelijk maken?

edit: even teruggeplaatst...

Nou ik moest lachen omdat die posts weg gehaald werden. Ik bedoel dit zijn dingen die in mijn ogen een discussie misschien kunnen veroorzaken. Het blijft een forum en dan word het weg gehaald.

Het tweede sloeg op het verhaal van tijger. De waarheid komt boven tafel dat ze dus een grotere vergunning indienen zodat ze creatiever kunnen zijn.
Dat wist ik namelijk niet.

Buiten dat om vind ik het echt overdreven dat ze zo'n vergunning in dienen.
Ruim 100 stuks 5 inch.
Een paar honderd 4 en 3 inch.
Ik dacht 200 waterbommen tot 4 inch.
Hoop single shots en candles.

En dan een show schieten met hooguit 300 bommen max. caliber 3 inch leek het.

Het kwam misschien dubbelzinnig over.

Maar goed blijf het stom vinden dat er gewoon niet even gereageerd word.

Tijger

Registered User
Nou ik moest lachen omdat die posts weg gehaald werden. Ik bedoel dit zijn dingen die in mijn ogen een discussie misschien kunnen veroorzaken. Het blijft een forum en dan word het weg gehaald.

Het tweede sloeg op het verhaal van tijger. De waarheid komt boven tafel dat ze dus een grotere vergunning indienen zodat ze creatiever kunnen zijn.
Dat wist ik namelijk niet.

Buiten dat om vind ik het echt overdreven dat ze zo'n vergunning in dienen.
Ruim 100 stuks 5 inch.
Een paar honderd 4 en 3 inch.
Ik dacht 200 waterbommen tot 4 inch.
Hoop single shots en candles.

En dan een show schieten met hooguit 300 bommen max. caliber 3 inch leek het.

Dag Gerko,

Je hebt in principe wel en punt over dat dit een discussie kan veroorzaken maar daar ben ik niet op uit:toung:
Ik bedoel het puur informatief.......het is natuurlijk wel zeer ruim aangevraagd.
Maar aan de ene kant kun je ook denken/zeggen....we kunnen dit zo doen om onze creativiteit te kunnen behouden omdat we toch al behoorlijk met handen en voeten gebonden zijn wat betreft wetgeving en deze vrijheid kunnen we behouden.
Ik denk zelf dat ieder bedrijf het ook een beetje op zijn eigen manier doet maar:rolleyes:
Er kleeft naar mijn mening ook nog een klein nadeel aan en dat is als je naar een show gaat je al op de voorhand een verwachtingspatroon kan hebben van wege de hoeveelheid...terwijl misschien de vuurwerker op dat moment wel veel moeite gedaan heeft om er iets moois van te maken:idea:
Volgens mij heb ik mijn tekst een beetje ongelukkig tussen die van jouw geplaatst...exuse moi

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan