Matten/rollen ophangen of neerleggen?

vicioso

Registered User
Nou de titel zegt het al. Heb ze tot nu toe altijd op de grond gelegd, omdat dat voor mijn `gevoel` meer dreun oplevert. Dat het tempo dan hoger ligt geloof ik ook wel. Maar hoe zit t nou met die knal, daar lees ik toch veel tegenstrijdige verhalen over?

DioR

Registered User
Ik zeg ophangen. Gewoon omdat het er tof uitziet om zo'n rol te zien hangen!
Maar voor de helft hangend en voor de helft liggend is ook een oplossing.
Dit heb je al gauw met de wat langere rollen (denk aaan 100k)

vicioso

Registered User
Wat ik zo mooi vind aan de matten die ik heb is dat ze steeds sneller gaan en net voor de eindbom ist dan echt oorlog. Bereik je dit effect ook door ophangen? Ik zie namelijk op veel filmpjes waar ze ophangen echt zo: pang...........pang.......p-pang..pang........pang en daarvoor wil ik geen mat, die moet ratelen:mad:

kingmokum

Banned
Een chinese rol hoor je op te hangen, en dan steeds te laten zakkken zodat deze net boven de grond knalt (half metertje). Deze methode voorkomt overslag, dat de rol tempo heeft ligt gewoon aan de kwaliteit cq manier van maken.

gr

jetztgehtslos

Registered
Wat denk je van de combinatie zelf?

Eerst een gedeelte op de straat leggen en de laatste anderhalf a meter met eindbom eraan opgehangen aan een boom oid.

Zo heb je de snelheid en volume van het leggen en tegelijkertijd het rustig zien opbranden van de rol voordat er een rustpauze komt en dan in de eindbom slaat.
Maar je moet dan zorgen dat het een lange rol is, rollen kleiner dan 20k of hindoe 3000 werkt dat dan weer niet.

joszie

Zilveren Member
Beide manieren zijn leuk, liggend gaan ze sneller ( vaak wegspringende vonken die de mat iets verder alweer aansteekt) maar hangend ziet er vet uit met die vallende knallen.

Bovenaan