Mascleta 1993!! fallas en el recuerdo mascletá 93.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Dikke mascleta uit volgens mij 1993, zo aan de auto's te zien moet dat wel kloppen:happy:

Wat verder ook opvalt zijn de vele titanium spetters en volgens mij zelfs pijlen net na de terramoto.

Michel_G

Zilveren Member
Erg mooie vondst Vonk!

Erge fijne mascleta toch en inderdaad, wat je al zegt, erg veel knallers met titanium knallers! Zeker een mooi gezicht en toevoeging, zo overdag!

Voorderest een erg "Kunstige" manier om fluitcandles vast te zetten, zullen we maar zeggen! :hehe!:

Tony

Administrator
Medewerker
Dikke mascleta uit volgens mij 1993, zo aan de auto's te zien moet dat wel kloppen:happy:

Wat verder ook opvalt zijn de vele titanium spetters en volgens mij zelfs pijlen net na de terramoto.

Inderdaad pijlen Paul. Dat was vrij normaal in die tijd.
Als je de oude foto's bekijkt dan zie je ze ook overal staan. Je hoort ze ook mooi de lucht in gaan.

PyroPlop32

Registered User
toch erg gaaf die titanium vonken van de trueno's !
zie niet of niet vaak meer met een mascleta.

Thnx voor de beelden !

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Iemand een idee waarom er geen titanium spetters meer gebruikt worden bij de mascleta's? Bij de nocturna's zien we het gelukkig nog wel.

Vind het er echt kicke uitzien dus ben wel benieuwd waarom dit niet meer gebeurt?

MrMascleta?.......

Tony

Administrator
Medewerker
Iemand een idee waarom er geen titanium spetters meer gebruikt worden bij de mascleta's? Bij de nocturna's zien we het gelukkig nog wel.

Vind het er echt kicke uitzien dus ben wel benieuwd waarom dit niet meer gebeurt?

MrMascleta?.......

Hangt er vanaf wie het schiet.
Punt is dat het geen meerwaarde heeft qua knal maar de grondstoffen wel gewoon betaald moeten worden. Dus niet iedereen doet het er meer voor de sier bij.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Hangt er vanaf wie het schiet.
Punt is dat het geen meerwaarde heeft qua knal maar de grondstoffen wel gewoon betaald moeten worden. Dus niet iedereen doet het er meer voor de sier bij.

ik zie het eigenlijk helemaal niet in dag mascleta's...alleen in nocturna's. Ik snap dat het bij een nocturna wel een meerwaarde heeft maar ook overdag is het kicke.

Michel_G

Zilveren Member
Inderdaad, bij nocturna's zie je ze nog wel, o.a. bij de nocturna in Calle Sueca - Los Centelles, geschoten door Ricasa.

Zeker ook na het kijken van dit filmpje, waar ze ook overdag duidelijk zichtbaar lijken te zijn (had ik een beetje twijfels over) zou ik het een dik pluspunt vinden als ze toch net even tikkie vaker in straatmascleta's gebruikt zouden worden!

Yvez

Registered User
ik zie het eigenlijk helemaal niet in dag mascleta's...alleen in nocturna's. Ik snap dat het bij een nocturna wel een meerwaarde heeft maar ook overdag is het kicke.

Ik ben ook helemaal voor titanium bij de knallers, hier zie je waarom. Goeie Ti zie je duidelijk overdag maar lang niet altijd! Gewoon een bruut effect. Erg mooi filmpje dank! Hehe die autos..zo jaren 90.

Bovenaan