Mascletà festes Campanar 2013

shinji

Moderator
Medewerker
Zo dan, wat een ongelooflijke vette mascleta is dit nou. Die schorre fluitcandels zijn echt geweldig.

Tony

Administrator
Medewerker
Er blijft bij de baas wel een 2de verdieping terremoto staan.

De fluiters zijn heel gaaf en de mascleta onzettend bruut. Qua lijnen zal hij niet onderdoen van een mascleta die op het plein word geschoten.

Ik heb trouwens een film van een paar jaar geleden waar ze de fluitfonteinen/canles/stokken of hoe je ze ook moet noemen nog beter hoort.

Het zou gaaf zijn om ze tijdens Fallas ook te horen.

Michel_G

Zilveren Member
Mascleta is geschoten door Pirotecnia Caballer S.A.

Wat op dit filmpje niet echt goed te zien is, maar in een ander filmpje (wat helaas al weer van youtube gehaald is) wel duidelijk te zien was, is dat de bovenste laag van de terremoto gewoon helemaal is blijven hangen. Bij de digitale knallers op het einde, zie je duidelijk dat het bovenste gedeelte van de terremoto nog niet is gegaan en als je ook de allerlaatste seconde van het filmpje bekijkt, kan je (door de dikke rook heen) zien dat hij er nog steeds hangt.

Buiten dat foutje toch een erg dikke mascleta!

EDIT:
Toon was mij net voor met de opmerking over die bovenlaag :hehe!:

shinji

Moderator
Medewerker
De fluitcandelas werden in 2008 ook geschoten op het plein http://vimeo.com/3146186. Kan dr geen genoeg van krijgen. Wat ik dan weer geweldig vind van de mascleta in Campanar dat Vicente ook candelas heeft met een andere toon fluit die ook zo lekker doorgaan.

Tony

Administrator
Medewerker
De fluitcandelas werden in 2008 ook geschoten op het plein http://vimeo.com/3146186. Kan dr geen genoeg van krijgen. Wat ik dan weer geweldig vind van de mascleta in Campanar dat Vicente ook candelas heeft met een andere toon fluit die ook zo lekker doorgaan.

Helemaal correct Mister Riek.
Ik was helemaal vergeten dat ze al eens op het plein geschoten waren. TOP!

Hier is de film van de mascleta die ik bedoelde.
Geschoten in 2008 alweer in het dorp La Cañada net buiten Valencia.

Firecrack-R

Registered User
Toch wel pijnlijk als pyrotechnicus om tot de ontdekking te komen dat je terremoto halverwege stilvalt.. Al waren ze er nog wel snel bij om de bombardeo vervroegd in te zetten, mooie klimmende bombardeo trouwens!

Bovenaan