Man per ongeluk betrapt met 200 kilo Vuurwerk

rodepo

Registered User
Bij woningcoöperaties geld die regel niet. Ook al heb je 2 planten in je huis dan wordt het huurcontract al beëindigd. En de rechters keuren het in 99% van de gevallen goed.

Maar On-topic:
Het blijft balen als legaal vuurwerk in beslag wordt genomen door die 25 kg. regel :sad:

Krom dat de rechters dit overnemen. Maar het gebeurt helaas vaker dat rechters oordelen op wat ze persoonlijk vinden en niet volgens de regel van het wetboek.

DioR

Registered User
denk ik reageer ook maar even ik ben namelijk de gene die gepakt is met ruim 200 kilo vuurwerk en de hennep plantage. nou las ik iemand zegge ik heb geen medelijden dat is heel mooi want daar heb ik ook niet gevraagd. het gaat trouwens om 7 planten en was gewoon eigen gebruik los van dat feit wou ik het al weg hebben de stekkers zaten niet eens in het stop contact. en de politie reedt niet zo maar langs ze zijn gebeld door de buurman.

Moedig van je om je verhaal te vertellen! Neemt niet weg dat het ontzettend rot voor je is.

SrCl2

Registered User
Ten eerste: Wat ontstellend rot voor je! Heb je al onderdak kunnen regelen met het oog op de (nabije) toekomst?

Ten tweede: Niet alleen woningcorporaties, ook hypotheekverstrekkers kunnen moeilijk gaan doen als er sprake is van opslag van grote hoeveelheden (illegaal) vuurwerk of een hennepkwekerij in het gehuurde of met hypotheek bezwaarde pand. Er is dan volgens het huur- of koopcontract sprake van oneigenlijk gebruik dan wel wanprestatie.

Het argument dat de hennepkwekerij of de vuurwerkopslag zich in een schuurtje, garage, kelder of (losstaand) tuinhuisje bevond, gaat daarbij niet op.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Staan in de huurcontracten en in het huurrecht zoveel regels opgenomen dat als je idd met weed of wat dan ook gepakt wordt je geen poot hebt om op te staan bij de rechter.

Wat een boefjes hebben we hier trouwens zeg!

zone

Registered User
Toen ik het las,dacht ik ook die heeft 500 planten en staat een stukje winst te verstoken.
Maar zeven planten,koop je nog geen blokje van,bedankt voor het vertellen zijn we toch weer wat wijzer.

the-shining

Registered User
mijn excuus voor de zo late reactie maar der is veel gebeurd in de tussen tijd

wel kan ik jullie vertellen dat het feit is dat de zaak om het wiet verhaal is geseponeerd

helaas is onderdak inderdaad erg lastig om te vinden want zoals meerdere al zeiden je komt niet zo maar meer aan een woning

het verhaal om het wiet is inderdaad heel erg uit ze verband gehaald maar tegenwoordig is de wet in belgie nog positiever als in nederland in meerdere opzichten dus ja misschien dat ik daar dan wel een woning kan huren haha

nou om heel eerlijk te zijn over de opbrengst van de planten dat zal ong een gram of 300 a 400 gram zijn nou kan ik een beste tijd van roken los van dat feit tapte ik geen stroom niks en hing er gewoon een simpele 400 watt lamp boven het ging niet om winst of haast ging om een goed gekweekt wietje waar geen troep in zit of lood rotzooi gewoon de wiet zoals die hoort

dus wat is wijsheid? de wet na leven en dan als kindjes in de rij gaan staan omdat wij niks kunnen onder nemen of keuzes kunnen maken? lijkt me niet he want dat is hoe er word gedacht wij als mensen zijn prima in staat onze eigen keuzes te maken als dat niet zo was dan was de wereld een bende door de mens zelf maar het geval is juist dat ze in den haag der een tering zooi van maken en dan vinden ze het gek dat mensen niet bij de politie willen werken nou ik begrijp het wel ik zou ook geen robot willen zijn die word gestuurd door de staat maar onder tussen staat wel dat hele kabinet na hun werk in de coffeeshop hun wiet te halen of met oud en nieuw hun vuurwerk en controleer ze dan en ze komen er gewoon nog mee weg dus wat is dan wijsheid? om naar hun te luisteren? ze overtreden de wet waar ze volgens hun zelf achterstaan ik hoop ook dat ze in de 2e kamer is gaan na denken want nou echt wijsheid is want voor de consumenten is dit geen leven je kan niet even gezellig met vrienden ergens zitten want dan word je weg gestuurd of nog erger je krijgt een boete hopelijk gaat de overheid is met ze alle om de tafel en is goed na te denken hoe hun als jongeren waren want geloof me nou maar ze waren ook niet heilig en als ze toen werden gepakt konden ze het werk niet doen wat ze nu doen maar daar denken ze niet aan

zo mijn excuus voor het geklaag

Dennis010

Registered User
Zo te zien hebben ze je leestekens ook in beslag genomen.

Maar erg vervelend voor je. Zo zie je dat zelfs legaal vuurwerk een gevaarlijke hobby begint te worden met die "anti" tendens die er momenteel heerst.

the-shining

Registered User
ja ach ja er word je natuurlijk niet gevraagd om het te lezen zo ver ik kon zien staat dat nergens

het gaat niet om het feit of het wel of niet gevaarlijk is het gaat om het spelletje wat hun spellen

Tony

Administrator
Medewerker
ja ach ja er word je natuurlijk niet gevraagd om het te lezen zo ver ik kon zien staat dat nergens

het gaat niet om het feit of het wel of niet gevaarlijk is het gaat om het spelletje wat hun spellen

We kunnen er lang of kort over discussieren maar je zit gewoon fout.
Je overtreed de wet sowieso wat betreft vuurwerk. Wat wil je dan? Als ze iemand anders niet straffen dan is het niet goed want dan doen ze (De politie) niks maar als je dan zelf gepakt word is het ook niet goed.

nismo

Registered User
Dat hij fout zit daar is geen discussie over mogelijk,maar als het zo is dat je voor 200 kg consumenten vuurwerk en 7 plantjes op straat komt te staan,vind ik toch wel heel erg.
Want waar stopt het dan,als je straks 29 dec 200 kg in je wagen laat kan je dan ook op straat komen te staan.??want dan mag het ook niet. Waar word dan de grens getrokken.

Mats

Registered User
Dat hij fout zit daar is geen discussie over mogelijk,maar als het zo is dat je voor 200 kg consumenten vuurwerk en 7 plantjes op straat komt te staan,vind ik toch wel heel erg.
Want waar stopt het dan,als je straks 29 dec 200 kg in je wagen laat kan je dan ook op straat komen te staan.??want dan mag het ook niet. Waar word dan de grens getrokken.

Bij 25 kg.:hehe!:

Laatst bewerkt:

the-shining

Registered User
ik vind ook niet dat het onterecht is ik vind de manier hoe ze handelen onterecht want beide zaken zijn geseponeerd omdat er gewoon niks is wat strafrechtelijk te verhalen is want het vuurwerk stond in een kamer waar rekening was gehouden met band gevaar en de plantjes stonden in een tentje en was brand veilig. dus ja het is me eigen schuld maar ik denk dat er weinig mensen op deze site zijn die niet boven de 25 kilo vuurwerk zitten dus dat ter zijde want het geval blijft dat als het alleen om vuurwerk ging jullie niet zo zouden reageren.

the-shining

Registered User
@ nismo het is inderdaad mogelijk om uit huis gezet te worden bij meer dan 25 kilo vuurwerk in huis. reden hier van is omdat ze moeten denken om de veiligheid van de medemens.

nismo

Registered User
@ nismo het is inderdaad mogelijk om uit huis gezet te worden bij meer dan 25 kilo vuurwerk in huis. reden hier van is omdat ze moeten denken om de veiligheid van de medemens.

Dat ligt er ook aan wanneer je dat in huis hebt liggen,als het legaal gekocht is en je hebt teveel liggen is het een overtreding die je je vuurwerk kost en een proces verbaal. Buiten de verkoop tijden word het een ander verhaal,daar kan niemand op voorhand vertellen wat er gaat gebeuren want het word met de dag gekker op het gebied van vuurwerk.

Bovenaan