Man opgepakt met 21 mortierbommen in een tas in Veldhoven

KoenL

Registered User
VELDHOVEN - Een man uit Veldhoven is opgepakt omdat hij 21 mortierbommen in een tas had. Het vuurwerk is in beslag genomen en de man in de cel gezet.

De politie was getipt dat er in een brandgang in de wijk Heikant een tas met illegaal vuurwerk stond en dat een man zich verdacht gedroeg. Agenten zagen geen tas maar wel de man en vroegen hem een legitimatiebewijs. Dat moest hij thuis ophalen.

De politiemensen liepen mee door de brandgangen achter de huizen en toen zagen zij de tas waarin 21 mortierbommen zaten. Die zijn in beslag genomen en de man is opgesloten.

Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/1668081113/21+mortierbommen+in+een+tas+in+Veldhoven.aspx

Laatst bewerkt:

Leonn

Registered User
*vuuwerk

Mortierbommen, bedoelen ze hiermee shells? :huh:
Ach licht eraan wat hij ermee van plan was, ik hoop niet er bommen van te maken..

Uutgrunn

Registered User
Dit is weer zo'n bericht waar de "vuurwerk haters" van smullen en hun steeds meer voer geeft om hun protest te ondersteunen, want dit zijn de berichten wat men leest.

zwelgje

Registered User
Dit moet je als normale vuurwerk liefhebber niet in huis te hebben.
Gevaarlijk voor je zelf en voor de buren mocht er iets mis gaan.

Davis

Registered User
Ik ben inmiddels ook alwetend van de drie groeperingen in Nederland omtrent vuurwerk. Je hebt de liefhebbers, wij dus. Je hebt de haters, en je hebt de volslagen idioten die het voor ons verpesten, onder andere deze mafkees. Uutgruun geeft het al aan, deze berichten verpesten het allemaal.

Ik herhaal de slogan maar weer eens: Help de vuurwerktraditie niet ter zielen... Kappen nou met dat vernielen! Om maar even over het vuurwerkvandalisme te spreken. Maar het geldt net zo goed voor deze kerel met z'n 21 mortierbommen. Dat is dus gewoon letterlijk een zelfmoordterrorist zoals die in het midden oosten.

En daar wordt onze hobby dus mee vergeleken, man man man....

mickeyzegtboem

Registered User
zwelgje heeft ook veel tevaak media berichten gelezen zo te zien.

Ook ik word er niet echt heel blij van als er op deze manier met prof vuurwerk word gezeuld fred.
Dit soort mensen hebben geen respect voor de kracht die vuurwerk kan hebben, en wat mij betreft zeer terecht dat dit hard word aangepakt.

ifeelfine

Registered User
een mortierbom is de nederlandse benaming van shell

wees blij dat ze het over mortierbommen hebben en niet mortieren zoals gewoonlijk.

eindelijk eens een correct bericht en dan gaan we alsnog zeiken??

Bovenaan