Maastricht 4 Juni 2006

Tony

Administrator
Medewerker
pyroflip zei:
Ik ben een beetje van de kaart!!??

Tot op heden heb ik geen enkele positieve reactie mogen lezen wat betreft een of meerdere shows van de firma's vangelabbeek/rohan.
Ik respecteer natuurlijk ieder zijn eigen mening.Maar ik vraag me toch af wat er dan aan de hand is als er een show "gemis" wordt?Helaas kon ik tot nu toe negatieve adviezen lezen in de trand van:Hoef je niet heen te gaan......is niet de moeite waard......hoe durven ze dit een show te noemen...
Dus waarom deze "kouwe drukte"????volgens onze waarde experts is het nix/wordt het nix/was het nix...so what!!!!

p.s.
ik was er wel en vond het een grappig en leuk showtje(dit is MIJN bescheiden mening

mvrgr

pyroflip

Ik snap nu even je commentaar niet.
Ik heb deze hele thread door gelezen en er wordt niet eens over de show zelf gesproken maar over de misverstanden die er zijn wat betreft de tijden en de dag van schieten. Voor de rest lees ik hier niks verkeerds over de show.. Toch ? En ik kan de vinnie niet anders dan gelijk geven,. Het zou eens fijn zijn als de bedrijven in Nederland een klein beetje mee helpen om de vuurwerk communtiy compleet te krijgen. Datums, Tijden en is het een prof of consumentenvuurwerk dat willen we graag weten. Gelukkig denken ze in het buitenland wel mee. Daar zien ze maar al te graag hun naam verschijnen op diverse websites.

Laatst bewerkt:

pyroflip

Registered User
Wat ik bedoelde: niet persè in deze thread,maar over de hele linie,het is zeer zelden dat er iets positiefs word geschreven over betreffende firma's.Dus waarom deze drukte over een gemiste show?.....zou toch weer zijn tegengevallen volgens de normen die de meeste hier hanteren.Daarbij was deze show alleen toegankelijk voor genodigde gasten.Dit zou ook een reden kunnen zijn waarom er vaker GEEN informatie wordt verstrekt betreffende afloop en tijdschema van shows, daar deze voor de gasten van de opdrachtgever zijn en niet voor jan en alleman.Wat betreft naamsbekendheid?...tja ieder zoals hij/zij het wil en/of tevreden is.Soms wordt er ook meer waarde gehecht aan discreet zijn dan van de daken schreeuwen.De ene zo de andere zus.Discreet en netjes of toch als marktkooplieden aanprijzen??? Ik weet het niet! ieder zijn meug.En wie zijn we dan om daar een oordeel over te vellen???
leven en laten leven of zoiets.

p.s. het was consumenten vuurwerk voor degene die het wil weten,niet genodigden stonden zeker op 180-220 meter afstand....kijken met verrekijker??

mvrgr

pyroflip

Laatst bewerkt:

mickeyzegtboem

Registered User
pyroflip zei:
p.s. het was consumenten vuurwerk voor degene die het wil weten,niet genodigden stonden zeker op 180-220 meter afstand....kijken met verrekijker??

mvrgr

pyroflip

en daarom is het misschien wijzer voor een bedrijf om de bijzonderheden over een show te posten, dan kan een ieder voor zichzelf beslissen of het wel de moeite waard is om te gaan kijken. kijk bijvoorbeeld eens hier:http://www.freakpyromaniacs.com/forum/calendar.php?do=getinfo&e=1302&day=2006-6-10&c=1, hier heeft het desbetreffende bedrijf ook netjes aangegeven dat het besloten is en dat er cons. blokjes worden geschoten, maar dat je op enige afstand kan meekijken.
en zo voorkom je als bedrijf negatieve reacties omdat er weinig tot niets bekend word gemaakt.

grtz,
michel

Tony

Administrator
Medewerker
pyroflip zei:
Wat ik bedoelde: niet persè in deze thread,maar over de hele linie,het is zeer zelden dat er iets positiefs word geschreven over betreffende firma's.Dus waarom deze drukte over een gemiste show?.....zou toch weer zijn tegengevallen volgens de normen die de meeste hier hanteren.Daarbij was deze show alleen toegankelijk voor genodigde gasten.Dit zou ook een reden kunnen zijn waarom er vaker GEEN informatie wordt verstrekt betreffende afloop en tijdschema van shows, daar deze voor de gasten van de opdrachtgever zijn en niet voor jan en alleman.Wat betreft naamsbekendheid?...tja ieder zoals hij/zij het wil en/of tevreden is.Soms wordt er ook meer waarde gehecht aan discreet zijn dan van de daken schreeuwen.De ene zo de andere zus.Discreet en netjes of toch als marktkooplieden aanprijzen??? Ik weet het niet! ieder zijn meug.En wie zijn we dan om daar een oordeel over te vellen???
leven en laten leven of zoiets.

mvrgr

pyroflip

Nu toch iets over de shows 9 van de 10 shows die jullie collega vangelabbeek zijn gewoon niet om aan te zien. Met de veiligheid nemen deze mensen het ook al niet te nauw. Begrijp me goed ik sta liever 10 meter van een vuurwerk dan 100 meter maar bijvoorbeeld buizen op een goede manier vastzetten is wel een vereiste vindt ik.

Een show waar zomaar wat omhoog geschoten wordt kan iedereen geven.Ik vraag me eigen af waar de show zijn gebleven waar daadwerkelijk over nagedacht is. En ik begrijp best dat er met bepaalde budgetten een leuke show neerzetten moeilijk is. Maar vangelabbeek heb vaak genoeg goede en grote budgetten waarmee je toch wel iets mooi kan maken.

Oke ik begrijp je standpunt zolang het overgrote deel van het publiek het allemaal mooi vindt kan je denken SO be IT.Maar met het internet is er een tijd aangebroken dat zo makkelijk denken heel gevaarlijk is geworden.

Over Rohan zijn shows kan ik niks zeggen want die heb ik helaas nog niet live mee kunnen maken. En als jullie nog wat leuke datums hebben van leuke shows die zeker de moeite waard zijn laat het ons dan weten en dan komen wij graag de show vast leggen. Ik bedoel voor vuurwerk liefhebbers onder elkaar moet dat toch kunnen.

Ik verwacht alleen desinteresse van mensen die puur in het vuurwerk zitten voor het geld en niet van mensen waar het vuurwerk nog steeds diep in het hart zit ( zoals denk ik bij jou) en die van de hemel een mooie schilderij maken. Bijvoorbeeld de mensen van Jaco Vuurwerk ( er zijn er meer , voorbeeldje ) die laten ons en de mede vuurwerk liefhebbers graag weten waar ze een show schieten omdat hun nog steeds met het vak bezig zijn zoals wanneer ze begonnen en weten wat wij voelen als de bommetjes,cakes en candles de lucht in gaan.

Dit is toch niet zo moeilijk en toch wel te begrijpen PyroFlip ???
En tuurlijk prive vuurwerken zijn niet voor niets Prive maar dat kan in 1 keer opgelost zijn als bijvoorbeeld Ben dat even meldt. Dan is er duidelijkheid en weet iedereen dat het geen zin heeft om er heen te gaan. Kost Ben of iemand anders maximaal 2 minuten van zijn tijd.

Pyroben

Registered User
Beste mensen,

Ik zal als ik er aan denk eens een paar data van leuke shows doorgeven zodat ik jullie hopenlijk eens kan ontmoeten zodat we weten met wie we praten,en al deze onzin roddels uit de wereld zijn.

Ik weet niet of jullie ook naar duitsland willen rijden,omdat ik binnenkort namelijk een leuke aardige show in duitsland heb.

Laatst bewerkt door een moderator:
P

poziloc

Guest
voor vuurwerk is niks te gek.
maar dat had je vast wel gezien, wat een beetje freak afreis om een showtje te bezichtigen

Laatst bewerkt door een moderator:

ShoGun

Registered User
Hallo beste freaks,

Ik kom zelf uit Maastricht en ga ieder jaar weer naar de show van Vangelabbeek die in Maastricht geschoten wordt op koninginnedag. Ik moet zeggen dat ik het nooit zo speciaal vind en dat ligt niet alleen aan het beperkte budget denk ik. Er worden gewoon wat sierpotten achter elkaar (soms tegelijkertijd) afgestoken. Effecten zijn voor een afstand van meer dan 150 meter en zoveel publiek niet groot genoeg (soms hoor je zelfs bijna niets)Effecten die niet bij elkaarpassen of elkaar niet goed opvolgen, kleur is vaak te eentonig (meest silver/gold), geen grote peony's die voor velen indrukwekkend zijn, en nooit echte salutes of goeie thunders.

Met Oud&Nieuw is het door particulieren afgestoken vuurwerk vele malen beter.

Omdat ik in Maastricht woon, ga ik als vuurwerkfreak wel elk jaar natuurlijk. Maar als je er meer dan een halfuur voor moet rijden, zou ik het je afraden.

Groet,

ShoGun

Bovenaan