Los kruid in vuurwerk?

Sytze

Registered User
Goedemiddag allemaal,

Ik heb hier een pot, de Black Surprise van Wolff, en als ik die pot maar een klein beetje scheef houdt, is het net of er los zand of kruit onderin de pot zit. Aan de onderkant zit er op een hoekje ook een gat in het papier waar nu en dan wat zand/kruit uitloopt. Is dit normaal? Is dit gewoon opvulling in de bodem om zo'n ding wat stabiliteit te geven of zit er echt wat los in? Het is gewoon een legaal ding, dus heel raar zal het niet gaan, maar het zou wel zonde zijn als hij het niet goed doet.

HocusPocus.Pyro

Registered User
Wat ook gebeurd kan zijn is dat er een buisje/tube is geplet; waardoor de uitdrijvende lading (lift charge) onder het projectiel is weggelopen. Dan zou de kans iets groter kunnen zijn geworden dat de cake plotseling "bijna horizontaal" gaat afschieten. (Er kan namelijk een "projectiel" met burstlading dan in de tube ontploffen, waardoor eventueel nog aanwezige buisjes met lading schuin worden afgevuurd. In het algemeen zal gelden; hoe feller de burstcharge is, hoe groter de kans op heftige gevolgen.)

Zorg dus dat deze pot extra versteviging heeft rondom (bijvoorbeeld bakstenen, of een vuurwerkklem, of andere (lege) potten om hem stevig te omringen).

Wees extra voorzichtig en succes!

Laatst bewerkt:

Sytze

Registered User
Ik gebruik hem voor een doorlontprojectje en heb alle potten goed vastgezet in een doos, dus dan zal dat vast wel goed komen.

D

Deleted member 17038

Guest
Een late reactie, maar top dat je eerst je vraag hier hebt gesteld! Beter het zekere voor het onzekere nemen. Zo zie ik het graag.

Bovenaan