Loosdrecht 19 aug

dieter

Registered User
nee want hilversum had je nog veel flowerbeds kaarsen ed.
daar wij hier op een eiland staan en het publiek vanaf het eiland 450 meter verder staat worden alleen bommen geschoten (+/-600).
de inzetlijst volgt als het gloed is in de loop van de dag.
verder hadden we natuurlijk daar nog problemen met de schietkoffers die het begaf.
ze zijn weer totaal gereficeerd dankzij Tsec en Rene en werken weer optimaal ( hiervoor alvast bedankt ).
ik hoop dus nog een betere show.

http://www.azuma.nl
http://www.pyroevents.nl

Tony

Administrator
Medewerker
De 6 inch Spaanse bommen zijn van PIROGESTION. Dit bedrijf is in spanje inmiddels door een ander overgenomen. De 3 en 4 inch zijn van EITOU.:w

Pirogestion hoort nu bij de Igual group.
Hier zie je een show geschoten door pirogestion afgelopen July in Tarragona. Er worden zeer mooie effecten geschoten.

P

poziloc

Guest
Dit is wat er geschoten gaat worden

300x 3inch
200x 4inch
50x 6inch SPAANS !!!!!!!!!!!!!!!

Michel_G

Zilveren Member
Hmmz, het blijft dus helaas nog een beetje gissen naar de tijd.

Dan zal ik er zaterdag al maar om 22.00 uur zijn voor de zekerheid.

Denendo

Registered User
Bij dit soort shows is het zowiezo raadzaam om ruim van tevoren aanwezig te zijn...dan kan je zowiezo een geschikte plek vinden om te fotograveren en/of te filmen..;)

Laatst bewerkt door een moderator:

dieter

Registered User
Ja en Denendo laat ons in de steek....geintje.
Hij gaat Yerseke doen....
Jammer....:w

dieter

Registered User
Gondelvaart Loosdrecht 19 augustus 2006 aanvang 23.30 uur.

Daar is dan de fel begeerde lijst van wat er geschoten gaat worden.
De effecten zijn van EITOU PYROGESTION (IQUAL) en JORGE.

150mm.:

Dahlia Multy Colour / Gold Kamuro Purple / Dahlia Orange / Dahlia Red Flimmer / Bleu Coconut Tree / Golden Crossette / White Strobe to Red / Gold Kamuro Palm with Tail / Gold Gold Tail / Wissle Titanium.......

100mm.:

White Peony Tail / Purple Peony Tail / Red ChrysantTail / Red Circle Ring Wave / Half Purple Half Yellow / Green Crackling Stars / Red Peony Tail / Bleu Wave Tail / Half Silver Half Red / Yellow Silver Chrysant / Red and Green Double Ring / Silver Wave to Yellow / Yellow to Bleu Peony / Bleu purple Peony / Diadem Chrysant Coconut Pistal / Red Crackling Stars / Pink Peony / Red Green Crossette / Silver Wave to Purple / Silver Coconut Tree / Flashing Crossette ( Gold Silver ) whit Tail / Bleu White Peony / Red Peony Tail / Willow Small Green Flower / Bleu Ring White Pistil / Red Yellow Chrysant / Purple Peony Green Pistil / White Chrysant Red Pistil / Brocade Crown green Glitter Pistil..............

75mm.:

Titanium Salut / Red Circle Ring Wave / Gold Ring Wave / Silver Coconut Tree / Yellow Peony Tail / Bleu Purple Peony / Red Bleu Chrysant / Silver Peony Tail / Yellow to Crackling / Red Silver Peony Tail / Red Green Peony.........

En nu hopen dat het weer ook meezit.
Hopelijk zien we jullie zaterdag in Loosdrecht !!!!!

http://www.pyroevents.nl
http://www.azuma.nl

Michel_G

Zilveren Member
Mijn excuses voor het niet lezen van de exacte tijd.
De lijst met wat er geschoten gaat worden ziet er goed uit, bedankt !

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
stuk uit de media ingestuurd door Dieter !!

loosdrechtkrant.jpg

T-sec

Registered User
Aangezien de FPM crew vanaf het eiland zal filmen ben ik benieuwd welke FPM leden er aan de kade zullen gaan filmen. Wie oh wie?

Michel_G

Zilveren Member
Bij Slecht Weer Gaat Het Evenement Gewoon Door.

Dieter, ik weet niet of jij dit nog leest voordat je weg bent (of misschien ben je al weg), maar weet jij (of misschien een ander betrokkenne bij de show) of vooralsnog alles doorgaat vanavond ? Omdat er namelijk ook onweer voorspelt wordt ? (en ik net gehoord heb dat er niet geschoten mag worden tijdens onweer).

bob1

Registered User
Dieter, ik weet niet of jij dit nog leest voordat je weg bent (of misschien ben je al weg), maar weet jij (of misschien een ander betrokkenne bij de show) of vooralsnog alles doorgaat vanavond ? Omdat er namelijk ook onweer voorspelt wordt ? (en ik net gehoord heb dat er niet geschoten mag worden tijdens onweer).

Vooralsnog gaat het gewoon door. Beetje regen mag de pret niet drukken.

Alleen in uiterste geval zal de show niet doorgaan. Bij weerlichten dus. Uiteraard is dat afhankelijk wat de heren van de provincie daar dan over zeggen in samenspraak met de schieter, Dieter. Veiligheid voorop!

Dus maar hopen dat het straks niet onweert en er geen windstoten zijn!

Dieter is al eventjes aan het opbouwen en is er al!

Bob1:w

Michel_G

Zilveren Member
De regen kan mij ook niks schelen, daar hebben ze de paraplu voor uitgevonden. (Of ik hoef me niet te douchen vanavond).

Maar ik heb op buienradar.nl gekeken en daarop was toch wel te zien dat er ook redelijk wat onweer was.

Ik rij sowieso wel naar Loosdrecht, het is niet bepaald de andere kant van de wereld voor mij.

Nelis

Registered User
Nou ik kom net terug en ik vond het een leuke show met mooie shells, jammer dat je op de kant eigenlijk net iets te ver weg staat. Ook had het best langer mogen duren van mij, maar beter een goed gevulde lucht dan 2 shells per minuut uiteraard :)

Volgend jaar maar een bootje regelen ofzo.

Heb me in ieder geval vermaakt.

Son-T

Registered User
Hier even een kort verslag van de dag met de jongens in Loosdrecht.
We kwamen om een uur of 12 op het eiland waar de show opgebouwd moest worden.

Het weer was zonnig en droog totdat we ongveer 75% af hadden toen het begon te regenen.We hebben het even er maar van genomen en wachtte de regenbui af.Ik weet niet meer precies hoe laat het gestopt was met regenen waarna we de rest hebben afgemaakt.

Na de botenparade op het water , kregen we van de organisatie het teken om te mogen beginnen met het vuurwerk.

De show werd aangekondigd met een salute.:p en daarna werden de shells losgelaten in de lucht.
Ik heb nog nooit zo genoten van het vuurwerk vanaf het schietveld
Dieter was de schieter en Vinnnie en T-sec liepen door het schietveld om bij eventule missers door dieter deze alsnog met de hand aan te steken.
De uitwerkingen waren fantastisch en hen ook een aantal zeer mooie bommen de lucht in zien gaan .
Doordat we dicht op het schietveld stonden waren de dreunen byzonder lekker en de uiwerkingen waren recht boven ons...;)
Kan begrijpen dat het publiek wat aan de kant stond de dreunen minder hard hoorden als wij omdat het water best wel groot is en de afstand naar de kant meer is als de veilgheids grens.

Mij fotos die ik heb genomen wilde ik in mijn map gooien maar omdat er een error is kan ik de fotos niet uploaden naar mijn album.
Is voor nu een beetje jammer omdat ik graag wat fotos wilde laten zien .
Ik heb weer ontzettend veel geleerd van deze enerverende dag .

Het was voor mij beregezellig met de groep die daar aanwezig was en bedankt dan ook de jongens voor de gezelligheid en met name Dieter en zijn vrouw die dit weer voor mij mogelijk maakte.

5 voor half 5 is het nu en begin een beetje moe te raken hehehe.
Dus ik stop er mee en ga naar me nestje toe....

Morgen probeer ik de fotos te uppen en kijken of het gaat lukken...
Welterusten iedereen en tot de volgende keer.......
Als het nog van Dieter mag:w :w

sont.

Michel_G

Zilveren Member
Goedenmiddag,

Gisteravond toch nog afgereisd naar Loosdrecht, en niet voor niks gelukkig ! Weer is heel erg meegevallen ! Was om ongeveer 22.00 uur in Loosdrecht en tot het moment dat ik wegging (00.15 zo ongeveer ?) geen regen gehad, sterker nog, op een gegeven moment was de lucht helemaal open getrokken, zodat zelfs de sterren nog zichtbaar waren !

Aangezien het weer dus meeviel, heb ik volledig kunnen genieten van de show. Ik stond midden in Oud-Loosdrecht met nog een paar fpm leden, op het stukje braakliggende terein vlakbij de kerk. Gelukkig bleeft het nog redelijk rustig daar, dus hebben we in alle rust kunnen genieten (althans, ik in ieder geval wel !).

Een erg mooie show ! Met name de kwaliteit van de shells was naar mijn mening duidelijk zichtbaar. Zaten soms echt prachtige shells bij met een heerlijke "hangtime". Ik had van tevoren eventjes de angst dat door de wat grotere afstand naar het eiland, de effecten misschien wat klein over zouden komen, maar dit viel nog wel mee. Door de afstand had je een goed overzicht op de show, waardoor je een mooi totaal beeld kreeg. Het nadeel was echter dat het geluid pas hoorbaar was, enkele seconden (?) na het effect, iets wat wel jammer was. Ook miste je door de afstand een beetje de "punch" van de knallen, alhoewel de laatste shell en salutes toch weer goed te horen en zelfs een beetje te voelen waren !

Ik heb mooie combinaties gezien en de lucht was over het algemeen goed gevuld, wat erg mooie plaatjes gaf. Dat in combinatie met de kwalitatief goede effecten, hebben er voor gezorgd dat ik een erg leuke show gezien heb !

Mijn complimenten heren !

Laatst bewerkt:
Bovenaan