Live - Gemeente Rotterdam vergadert over vuurwerk

KoenL

Registered User
Een korte samenvatting:

Het kwam erop neer dat er een aantal vragen werden gesteld vanuit de gemeenteraad. De kern was vooral, wat doet de overheid eraan? Hebben we het nog wel over vuurwerk, of hebben we het over explosieven? Zijn Halt-straffen nog effectief? Moet in plaats van een halt-straf niet eens hard worden opgetreden, denk aan poging tot zware mishandeling of doodslag (of te wel extreem).

De burgemeester gaat dit onderzoeken. Hij zei onder andere dat het niet alleen gaat om alleen vuurwerk dat vanuit het buitenland het land in komt, maar dat het ook legaal consumenten vuurwerk is dat volgens hem steeds zwaarder wordt. Hij voegde eraan toe dat ook door het legale vuurwerk gewonden vallen.

De burgemeester gaat de vragen onderzoeken en hoopt over een week of 2 hierop terug te komen, in ieder geval is het doel om hier voor de kerst weer over te spreken.

Eric S

Registered User
Een korte samenvatting:

De burgemeester gaat dit onderzoeken. Hij zei onder andere dat het niet alleen gaat om alleen vuurwerk dat vanuit het buitenland het land in komt, maar dat het ook legaal consumenten vuurwerk is dat volgens hem steeds zwaarder wordt. Hij voegde eraan toe dat ook door het legale vuurwerk gewonden vallen.

De burgemeester gaat de vragen onderzoeken en hoopt over een week of 2 hierop terug te komen, in ieder geval is het doel om hier voor de kerst weer over te spreken.
Vraag ik mij af over welke producten hij het heeft.

jetztgehtslos

Registered
Dat was vorig jaar rond deze tijd ook ja. Allemaal weer zeik onderwerpen van Bonte en die lijpo's van LR.
En Achmed the Living Terrorist doet weer allemaal toezeggingen. Soepzooitje.

1. Leefbaar wil een politiestaat. Dat is dus bout.
2. Arno blijft het proberen, gewoon een vervelende zeikvent die loopt te drammen als een verwend jochie uit links milieu dat zijn zin niet krijgt.
3. Abou wil nu weer onderzoeken hoe vuurwerk verboden kan worden. Uiteraard is hij er tegen, want zijn landgenoten zijn te arm om het aan te schaffen. Dus dan ga je uit afgunst anderen ook maar hun lol ontnemen.

Conclusie. Rotterdam is een baggerstad (geworden).

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Dat was vorig jaar rond deze tijd ook ja. Allemaal weer zeik onderwerpen van Bonte en die lijpo's van LR.
En Achmed the Living Terrorist doet weer allemaal toezeggingen. Soepzooitje.

1. Leefbaar wil een politiestaat. Dat is dus bout.
2. Arno blijft het proberen, gewoon een vervelende zeikvent die loopt te drammen als een verwend jochie uit links milieu dat zijn zin niet krijgt.
3. Abou wil nu weer onderzoeken hoe vuurwerk verboden kan worden. Uiteraard is hij er tegen, want zijn landgenoten zijn te arm om het aan te schaffen. Dus dan ga je uit afgunst anderen ook maar hun lol ontnemen.

Conclusie. Rotterdam is een baggerstad (geworden).

Kunnen we het gewoon netjes houden?!

Zoals op elke plek waar veel mensen samenkomen, gelden op FPM ook enkele regels die het voor iedereen duidelijk maken wat wel of niet word geaccepteerd.

Hieronder de 3 hoofdregels:

-Ga respectvol met elkaar om.
Zorg dat je berichten voor iedereen begrijpelijk zijn, en niet verkeerd kunnen worden opgevat.
Behandel je medeforumers zoals je zelf ook graag behandeld wil worden.

-Het aanbieden van van welke producten en/of diensten dan ook, over het forum/chat of PM,
is zonder voorgaande toestemming van de crew strikt verboden.
Hierbij word geen onderscheid gemaakt tussen vuurwerk of niet vuurwerk gerelateerde producten.

-Beeldmateriaal waarin vuurwerk onjuist wordt gebruikt, of waarin vuurwerk op onverantwoorde wijze wordt ontstoken, of waarin gemodificeerd vuurwerk wordt getoond/al dan niet ontstoken, wordt niet op het forum geaccepteerd.

Bij deze regels is van toepassing, dat bij overtreding van de regels, de crew overleg zal plegen over de te nemen maatregelen.
De maatregelen die getroffen kunnen worden zijn:
waarschuwing per PM
Infractions (strafpunten) met een max. van 10 punten
Tijdelijke of permanente verbanning van de website

In het geval van klachten over het gedrag van individuele leden, welke niet in de regels worden aangegeven, zal de forumleiding hier overleg over plegen. Indien de klacht gegrond word verklaard, behoudt de forumleiding zicht het recht voor, om hier een van bovenstaande maatregelen tegen te nemen.

Michel_G

Zilveren Member
....maar dat het ook legaal consumenten vuurwerk is dat volgens hem steeds zwaarder wordt.

Heerlijk weer, zo'n overheids functionaris die maar weer eens onzin uit loopt te kramen en geen idee heeft waar hij het over heeft.....

Mijnheer Aboutaleb, misschien een idee om u eens even 10 minuten in te lezen in een onderwerp, alvorens u gaat lopen roepen en denkt dat u alle wijsheid in pacht heeft?

jetztgehtslos

Registered
Kunnen we het gewoon netjes houden?!

Behandel je medeforumers zoals je zelf ook behandeld wilt worden.

Welke medeforumers behandel ik volgens jou dan niet netjes?
En wil dit impliciet zeggen dat er leden van de partij LR, de heer Bonte of Aboutaleb lid zijn van het forum?

Als het antwoord op de tweede vraag NEE betreft, waar is het dikgedrukte gedeelte dan wel op gebaseerd?

Ik denk dat ik de strekking van het verhaal overigens wel begrijp. I rest my case.

sprinkhaan

Registered User
Hoe is het mogelijk dat een burgemeester zich weer met zaken gaat bemoeien die nationaal geregeld zijn? Echt de weg kwijt ......

Tony

Administrator
Medewerker
Behandel je medeforumers zoals je zelf ook behandeld wilt worden.

Welke medeforumers behandel ik volgens jou dan niet netjes?
En wil dit impliciet zeggen dat er leden van de partij LR, de heer Bonte of Aboutaleb lid zijn van het forum?

Als het antwoord op de tweede vraag NEE betreft, waar is het dikgedrukte gedeelte dan wel op gebaseerd?

Ik denk dat ik de strekking van het verhaal overigens wel begrijp. I rest my case.

Je snapt inderdaad donders goed wat ik bedoel. Dan kan je wel een bijdehand antwoord geven maar dat is niet wat ik van jou verwacht en het antwoord wat je geeft valt mij dus ook dik tegen. Ik zal speciaal voor jou een regeltje toevoegen aan de huidige regels.

sprinkhaan

Registered User
Het probleem met de politici is dat ze graag hun portfolio willen uitbreiden met acties die expliciet op hun naam staan.
Of het iets toevoegd doet er blijkbaar niet toe als ze maar het geschiedenis boekje ingaan als de "man"die het voorelkaar kreeg om het vuurwerk te verbieden bijvoorbeeld. Puur prestige , meer is het niet.

Bovenaan