Lichtenvoorde

KoenL

Registered User
Waar: Lichtenvoorde
Provincie: Gelderland
Wanneer: 25 juli 2008
Tijd: 22:00 uur
Wat: Mascleta Colore Trueno no. 1, 2 3 en 6
Een snelle Tronada. orgineel onstroken door een kruitbaan
Kaliber: 30 mm 40 gram / 50 mm 150 gram / 105 mm 750 gram
Een diversiteit aan pot a feu en als afsluiter een kleurrijke finale met als afsluiting een saluut kanonade 200 x 24 mm
Afstand publiek: 30 meter
Site: www.spaansvuurwerk.nl

(bedankt voor het doorgeven harrieboem)

joepie

Registered User
Zal dit net zo spectaculair worden als doetinchem paar jaar geleden?

Laatst bewerkt:

harrieboem

Registered User
Ha die joepie.
Nu staat er een tronada bij 30 , 50 en 100 mm en nog veel meer leuk spul.
Dit hadden we er voor een paar jaar geleden in Doetinchem niet bij staan.
Toen hing er in de mascleta max.no5, nu is het max no6.
Dus als je Doetinchem spectaculair vondt, dan vind je deze zeker heftig.

Laatst bewerkt:

elmo

FPM Moderator
Op vrijdag 25 juli is de entree op zwarte cross GRATIS

Zorg als je er heen wilt dat je wel de tijd neemt om er te komen,het kan er nogal duk zijn.

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Vuurwerk
Wegens succes geprolongeerd: de Mascleta/Tronada vuurwerkshow. In navolging van vorig jaar zal op vrijdagavond met donderend geweld dit Spaanse vuurwerk om je getoupeerde kuifje fluiten. Weg met die laffe illegale Oud & Nieuw-rommel! Oh ja, hou de handen op je oren, anders spuiten van al die zware dreunen je trommelvliezen als bloedende geisers eruit. Superheftig! De show zal vrijdags rond 22.50 uur worden aangestoken op door ons aller Tante Rikie.

Volledige programma Zwarte Cross:
http://www.zwartecross.nl/2008/index.php?p=92

Schuim

Moderator
Medewerker
Ik heb dr zin annn!!! :nuts:
Bijna weer een heerlijk stukje vuurwerk aanschouwen.

De nodige metal-bands voor en na de tijd doen me daarnaast ook goed :nuts::nuts:

Word een avond om niet snel te vergeten!!!!

joepie

Registered User
ben er net van terug en kan er maar 1 ding over kwijt eigenlijk: WAT EEN GRUWELIJK GEWELD echt super niet normaal dat word volgend jaar een retourtje valencia :bigsmile:

scania

Registered User
Gisteravond met pyroamigo Elmo even richting Lichtenvoorde gereden.
Was weer even kippenvel ,en het ultieme Valenciagevoel. HEERLIJK!!

Wou bij deze ook even HARRY bedanken voor de kort maar krachtige uitleg over zijn tronada,eigelijk had hij volgens mij geen tijd ,maar hij nam toch even tijd om ons het 1 en ander uit te leggen......sjappo daarvoor .

Vondt de tronada erg goed en erg hard,alleen jammer dat dit kunstwerkje achter in een hoek gezet wordt en er zo erg weinig aandacht voor is ,voor een bijzonder iets als dit.

Dus als Gijs dit leest,........ in het vervolg middenop het veld a.u.b .

Maar het was zeker de moeite waard om heen te gaan.

Raad ook iedereen aan om in september naar Doetinchem te gaan en lekker kippenvel te krijgen.

Harry bedankt.

Lodyx

Registered User
Echt; wat een geweld. Gelijk met de deur in huisvallen, gewoon hard en snel en alles tegelijk. Ben er in Doetichem ook zeeeeeker weer bij! Hoewel het inderdaad een beetje naar achter gedrukt was (op het terrein), vond ik het toch nog top, stond vooraan tegen het hek aan en voelde regelmatig wat tegen me aangeschoten worden, afgezien van de druk die er vanaf komt, want die is echt geweldig.

Het zal toch over het hele gebied van de cross wel te voelen en zeker te horen geweest zijn, maar wat ik wel gek vond is dat een behoorlijk aantal mensen met die groene shirts (en ook festivalgangers), hun wenkbrauwen ophaalden als je over vuurwerk/mascleta/tronada begon. Wisten nergens van, had de uitdrukking op die gezichten wel willen zien als die het dan ineens over zich heen kregen :D

Wat ik mij wel afvraag, is hoe de $(*)# dit mag in Nederland? Oke het is in de middle of nowhere en op een lomp boeren festival, maar in Doetichem is het in de binnenstad. Ik dacht dat salutes verboden waren in Nederland, in shows? Laat staan midden in een stad... Wie kan mij hier duidelijkheid over verschaffen?

Laatst bewerkt:

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Wat ik mij wel afvraag, is hoe de $(*)# dit mag in Nederland? Oke het is in de middle of nowhere en op een lomp boeren festival, maar in Doetichem is het in de binnenstad. Ik dacht dat salutes verboden waren in Nederland, in shows? Laat staan midden in een stad... Wie kan mij hier duidelijkheid over verschaffen?

Hoe kom je daar nu bij ?
Saluuts zijn absoluut niet verboden in Nederlandse vuurwerkshows , tenzij anders staat vermeld in de vergunning.
bijvoorbeeld als je in een bosrijke omgeving ben tijdens het broedseizoen.

Firework-boy

Registered User
Was er gister ook bij. We waren er al vroeg, en hebben toen rustig over het festival terrein gelopen. Na de stuntshow van de motoren was het dan zover. De Mascleta werd ontstoken. Wat een geweld in een korte tijd. De stukjes vlogen gewoon om je oren. Heb weer erg genoten van dit showtje en het was het wachten meer dan waard. Ik ben benieuwd hoe het gaat in Doetinchem. Ik ben er in ieder geval weer bij!

Laatst bewerkt:

Schuim

Moderator
Medewerker
Ik wil de Pyro's ontzettend bedanken voor dit stukje top vuurwerk!
Damn dat was lekker!

Mooi strak aan de hekken kunnen staan, en het is net wat Firework zei, de stukjes vlogen je om de oren!
Broekspijpen mooi strak! :love:

Hulde!

Laatst bewerkt:

harrieboem

Registered User
Jongens bedankt voor de leuke reactie's
Wij hebben ons best ervoor gedaan en het is wat mij betreft aardig gelukt.
Tot in Doetinchem.
Groet,
Harrieboem

Bovenaan