Les Masters de Feu Compiègne

ChrisN

Registered User
Thanks Steef voor de combineer-tip :) Masters de Feu was goed bevallen vorig jaar...Zojuist voor beide de tickets besteld. Masters de Feu op de tribune en Le grand Feu op de stoeltjes.

Morgen kijken naar een airbnb of hotel. Deze nemen we in Compiègne. Voordeel is dat je dan in totaal de minste kilometers rijdt t.o.v een hotel bij Le Grand Feu of tussen beiden in zoals bijvoorbeeld in Senlis. Nadeel is dat je na de Grand Feu een dik uur terug moet rijden naar het hotel.

ChrisN

Registered User
Een geluk bij een ongeluk, wij hadden tijdens het bestellen van de kaarten zonder enige reden voor tribune-kaarten gekozen. Dat kwam nu wel aardig uit want de tribune was overdekt en van boven werden complete graansilo's aan regenwater op het publiek geloosd, tijdens de vuurwerkshows. Was drie keer (Eigenlijk vier keer) leuk, volgens mij is er groter uitgepakt dan vorig jaar en wat mij betreft mogen ze dit concours volgend jaar herhalen. (Liefst weer in hetzelfde weekend als Le Grand Feu)

In totaal toch snel weer anderhalf uur vuurwerk gezien, verdeeld over 5 shows, een korte opening, het concours met Groot-Brittannië, Griekenland en Belgie en de sluiting. Deze laatste was erg spectaculair, zagen en hoorden wij van afstand want we hadden het terrein, net als velen, na het derde land al verlaten. :-(

Foto's en een filmpje:

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

rob39

Registered User
Dit jaar weer met moeders naar Frankrijk voor een tripje. In Compiègne hebben we genoten op de voorste stoelen, zonder dak boven ons hoofd. Nat worden heeft 1 voordeel, het kan nooit erger als je doorweekt bent. Met ons waren velen doorweekt. Ik moet zeggen dat ik niet echt vond dat het een beletsel voor het vuurwerk was. Wij hebben alles gezien en vonden het erg leuk. Sfeertje helemaal ok en het festival is leuk aangekleed. HC had van ons ook mogen winnen gezien de kwaliteit van zijn vuurwerk, maar de Griekse deelnemer had er wat originaliteit betreft wel iets bijzonders van gemaakt.

Steef-Kaboom

Registered User
Gezellig met een aantal freaks hier naar toe geweest, ik vond de editie eigenlijk veel beter dan vorig jaar! En omdat het vorig jaar al goed was was ik nu weer geweest! Echt top, ik vond Griekenland een terechte winnaar en ook Engeland was fantastisch. Volgend jaar weer :D

Bovenaan