Legaal auto's verbranden met jaarwisseling mogelijk

Moontan

Moderator
Medewerker
Legaal auto's verbranden met jaarwisseling mogelijk

VEEN - Burgemeester Naterop van Aalburg (Noord-Brabant) laat de mogelijkheid open om in georganiseerd verband autowrakken in een weiland in brand te steken als dat incidenten als tijdens de afgelopen jaarwisseling voorkomt.

Naterop wil met dorpsbewoners in gesprek over de oud- en nieuwviering.

Vorig jaar liep het oudejaarsfeest in Veen enorm uit de hand. De politie arresteerde toen 98 feestgangers, vooral jonge mannen en vrouwen.

Een groep jongeren bekogelde enkele politiewagens met lege flessen en zwaar vuurwerk. De politie en de brandweer waren afgekomen op een melding van een autobrand.

De jongeren vonden destijds dat de politie te hard optrad. Een 15-jarige inwoner zei toen dat het in brand steken van een autowrak nu eenmaal traditie is in Veen. "Bovendien hadden de jongens de auto zelf gekocht op de sloop. Er is dus niemand de dupe van geworden."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23195422/__In_Veen_weer_auto_s_verbranden__.html

Z@P

Registered User
Legaal auto's in brand steken... Niet mijn ding in ieder geval.
Dat moet allemaal maar wel kunnen met het milieu? Geen Arno bonte die er iets van moet vinden?
Zo zie je maar, als je maar genoeg rotzooi trapt is er ineens vanalles mogelijk, goed signaal geef je dan af. Dus bij een vuurwerkverbod trek ik ik ook m'n bivakmuts aan hahaahahaha ;-) hopelijk mag ik dan ook ongestoord m'n gang gaan in een weiland.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Dit soort koekebakkers verkrachten de definitie van "traditie"....

en daar gaat men dan wèl aan toegeven..

Terwijl een half land met veel plezier (en de meerderheid doorgaans op een normale manier) de vuurwerktraditie voortzet, die mogen stukje bij beetje in gaan leveren :crying: wie legt het me uit?

boozebelly

Registered User
Auto's verbranden is nou ook niet bepaald mijn hobby. Leg dan een bult pallets en kerstbomen bij elkaar en steek die in de fik op een open plek.

KoenL

Registered User
Ik stel voor om ook alle prullenbakken en verkeersborden die over de datum zijn bij elkaar te zetten op een weiland, zodat de vandalen zich daar kunnen vermaken...

Het enige positieve aan dit bericht vind ik dat er wordt gedacht in oplossingen en mogelijkheden, in plaats van de te roepen dat een verbod de uitweg is.

ifeelfine

Registered User
zou niet gekker moeten worden, je hebt crimineel gedrag en als je maar hard genoeg relt en lang genoeg volhoud dan word je beloont met.......

rikkoenjeffrey

Registered User
In veen is het al minimaal 15 jaar een traditie om auto's in brand te steken. Ze hebben al van alles geprobeerd dit te stoppen. Maar het feit wil hoe meer media er is hoe erger het werd. En daarbij harder optreden heeft daar totaal geen effect werd alleen maar erger. In het verleden werd het ook gedoogd, toen was het veel rustiger in het dorp.

ifeelfine

Registered User
Ik geef overlast omdat ik mensen overdag liquideer dus we moeten het maar gedogen??

zo dat was de laaste /cynisme modus uit

D

Deleted member 17038

Guest
"Nooit zal Oud en Nieuw nog rustig voor u zijn"

Er zullen 'gewoon' weer autowrakken in de fik gaan in het Brabantse dorpje Veen, komende jaarwisseling. Dat zegt een anonieme briefschrijver in een brief aan burgemeester Fons Naterop.

Het is een reactie op de plannen voor een georganiseerd feest, die de burgemeester gisteren uit de doeken deed. De briefschrijver bezorgde de post ook bij Omroep Brabant:
Bz5MzCoIcAAj3pg.jpg:large

Het in brand zetten van auto's in de Grotestraat in Veen is een traditie. Vorige jaren gingen er meerdere auto's in vlammen op. Het afgelopen jaar liep dat volledig uit de hand.

100 arrestaties
"Nooit zal vergeten worden wat u heeft aangericht in de nacht van 30 op 31 december 2013. 97 onschuldige mensen zijn op schandalige zeer grove wijze opgepakt VOOR NIETS!!!!"

Daarmee doelt de briefschrijver op het politieoptreden die nacht. Zo'n 100 jongeren werden gearresteerd. Veel van hen waren woedend. Ze vinden dat ze onterecht zijn opgepakt en vervolgens zijn behandeld als criminelen:

Reden voor de briefschrijver om 'wraak te nemen'. Maar er ging nogal het nodige vooraf aan de arrestatiegolf. De politie en brandweer werden bekogeld met flessen en zwaar vuurwerk en kregen niet de kans de autobrand te blussen.

Politiemensen zetten de omgeving af en lieten versterking komen. De aanwezige jongeren werden een kroeg ingejaagd. Daarna werden ze één voor één opgepakt. Sommigen kregen een straf aan de broek, de meesten werden vrijgesproken. Het proces tegen drie verdachten is nog steeds niet afgerond. Pas volgend jaar wordt deze zaak afgehandeld.

Om dit jaar herhaling te voorkomen, bedacht de burgemeester dat er een eigentijds oud-en-nieuwfeest moest komen op het kruispunt waar de jongeren zich elk jaar verzamelen. Dat zei hij op een persbijeenkomst over de komende jaarwisseling. Hij zei dat als er echt de behoefte was om auto's in brand te steken, dat dan georganiseerd kan op een afgesloten weiland. Niet meer op de openbare weg.

Daar denkt de briefschrijver anders over: "Nou bij deze, dat gaat niet gebeuren. Er gaat gestookt worden en hard. Het is Buijserd niet gelukt en u zeker niet, laat dat duidelijk zijn." Frans Buijserd was ooit ook burgemeester, die het dorp eerder "een Siciliaans maffiadorp" noemde waar je het stoken niet kunt tegenhouden.

Voor de huidige burgemeester Naterop is het niet voor het eerst dat hij wordt bedreigd. Begin dit jaar kreeg hij ook al een dreigbrief. De gemeente zegt deze nieuwe brief niet als een dreigbrief te beschouwen. Wel is de politie op de hoogte gebracht.

NOSop3

Laatst bewerkt door een moderator:
D

Deleted member 17038

Guest
Ik denk niet dat ze het nu nog hoeven te proberen, of zal de burgemeester alsnog een plekje aanwijzen?

GMP82

Zilveren Member
Ik moet mezelf heel erg inhouden om geen dingen te gaan posten die me direct een ban op gaan leveren....

Echt hoor, soms SCHAAM ik me diep voor mn mede'mens'...':crying:

magnolia

Registered User
ik vind dit maar een wrange ontwikkeling .
vuurwerk afsteken word landelijk aanbanden gelegd door de toegestane tijden te verkorten .
want oh oh oh we hebben er zo n last van met ze n allen .
maar aan de andere kant word een in mijn ogen een kwalijke traditie weliswaar gecontroleerd gedoogd .
jongens hoe zit dit moeten wij het dan net zo hard spelen om onze geliefde traditie in stand te houden !?
als dat zo is doen wij iets helemaal niet goed .
erg krom om eerlijk te zijn sta ik in dit opzicht wel aan de kant van de briefschrijver .
als het allemaal echt zo makkelijk werkt hebben we nog een heleboel te leren van onze rel-schoppende medemens .

Laatst bewerkt:

Z@P

Registered User
Hoop dat het meevalt dit jaar in dat dorp. Schiet niemand wat mee op, zeker niet teveel politie want dat is weer vragen om rellen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan