LE GRAND FEU DE SAINT-CLOUD

Steef-Kaboom

Registered User
De kaarten voor Le Grand Feu zijn weer verkijgbaar! Show duurt altijd dik een uur en een kwartier. Zoals het ernaar uitziet zijn we erbij, aangezien een dag eerder Masters de Feu ook weer is!

http://www.le-grand-feu.com/

Finale duurt iets van 6 minuten!

Film van seb deschamps

ChrisN

Registered User
Drie woorden heb ik hier voor: Volgend jaar weer!
Na de regenachtige opwarmer van vrijdagavond in Compiegne kwamen wij in de middag in Saint-Cloud, op een uurtje rijden.
Was heel gaaf. Geen pyromusical met random slecht getimede top-40 muziek, maar anderhalf uur lang supermuziek a la epic filmtrailer en dito vuurwerk, allemaal perfect bij elkaar passend. En als hoogtepunt een finale zonder muziek en volle bak vuurwerk waarbij de lucht volledig gevuld was met sterren, rook, gecombineerd met een zware sneeuwbui aan snippers en ander spul wat ik na twee keer douchen nog steeds regelmatig tegenkom in en rondom mijn lichaam. Het vuurwerk is opgesteld van praktisch vlak voor je neus tot aan 200 a 300 meter verderop en daar hebben ze daar spectaculaire dingen mee gedaan, met die dieptewerking. Verder hebben we in anderhalf uur zo'n beetje van alles gezien, van goed gebruikte vuurpijlen, perfect op de muziek getimede screamers, en trossen knallende trueno's in de finale.

Wij zaten nu iets te dichtbij (Dat kan dus ook :) ), in het voorste vak stoelen. Het vuurwerk was te breed om alles goed te kunnen zien. Volgend jaar wordt het of op het grasveld of op de tribune's achteraan (Die waren wel duur)

Filmpjes zijn van de finale, in twee delen.

Laatst bewerkt:

rob39

Registered User
Inmiddels voor de derde keer hier geweest en ik vind het nog steeds verbazingwekkend. Geen gedoe met zangers oid, maar vuurwerk, vuurwerk en vuurwerk. Ook wij zaten redelijk vooraan, en dat is eigenlijk te dichtbij gezien de breedte van het schietveld. Van alle nummers werd een feestje gemaakt en het ging van snoeiharde salutes naar falling leaves en van popmuziek naar Rossini. Over de finale is genoeg gezegd, die gaat zonder muziek en eindigt met een pieptoon in je oren, wat een geweld...... wij vinden het een bijzonder evenement......

Steef-Kaboom

Registered User
Ik was de avond ervoor naar Masters de Feu gegaan en daardoor vond ik deze "show" eigenlijk te lang en op sommige stukken erg saai. Er zaten een aantal steengoede nummers bij en unieke stukken vuurwerk, maar na 6x hetzelfde falling leaf thema had ik het wel gezien.. net als meerdere mensen die besloten friet te gaan halen of te gaan appen. Er zit zoveel vuurwerk in de inmense finale dat de rest van de show vaak saaie stukken vertoond. Al met al enorm van genoten maar voor de show zelf zou ik er niet zo snel meer heen gaan, wil je een keer een inmense finale beleven die je nergens anders in Europa zal zien moet je hier zeker naartoe gaan!

poepiegaaf

Registered User
Ik vond het begin erg saai... De shows duurde rond de 3 minuten en daartussen veel gelul in het Frans. Mensen om mij heen begonnen ook zich te vervelen. Gelukkig duurde dit deel een half uur. Rest was prima.

En ben het eens met hierboven.

Laatst bewerkt:
Bovenaan