Las Fallas 2015 - Valencia

Koetje

Registered User
Als je maar vroeg genoeg boekt is het best te doen allemaal. En ook een goeie plek midden in het feestgedruis.

GMP82

Zilveren Member
Zo! Dan zit ik echt goed ,in de wijk El Carmen ,mooi app van 15 t/m 20 ste incl vlucht ,ruim onder de 400 euro. :smiling:

Ik heb het inmiddels ook een stukkie beter gevonden ;-)
15-25 appartement voor 1300, met zn 4en dus 325pp
Vlucht 175 pp

dus voor 500€ pp 10 dagen "vakantie", met fallas op de koop toe.

Laatst bewerkt:

Red Eagle

Registered User
Ik heb het inmiddels ook een stukkie beter gevonden ;-)
15-25 appartement voor 1300, met zn 4en dus 325pp
Vlucht 175 pp

dus voor 500€ pp 10 dagen "vakantie", met fallas op de koop toe.

Das niet duur.
Kwam voor de vlucht niet onder de € 230 voor een retourtje (Transavia via Amsterdam)
Lijkt altjjd zk mooi maar als je een koffer mee wilt ben je bijna net zoveel kwijt als de vlucht in totaal kost
Annuleren kan alléén nog 48 uur NA boeken en niet meer voor vertrek.
Eventuele naamsverandering ( € 100 ) en verschil in ticketprijs komt er dan nog bovenop.
Niet dat je er vanuit gaat dat je niet vliegt maar vind het raar geregeld tegenwoordig.
Appartementen zijn nu bijna niet meer te krijgen.
Of je moet ver lopen of je betaald de hoofdprijs.
Hadden er een gevonden maar ging toch niet door omstandigheden van verhuurder ( via wimdu)
We slaan dus dit jaar weer over en gaan vanaf April 2015 direct op zoek.
Veel plezier alvast.

JefFreak

Registered User
Das niet duur.
Kwam voor de vlucht niet onder de € 230 voor een retourtje (Transavia via Amsterdam)
Lijkt altjjd zk mooi maar als je een koffer mee wilt ben je bijna net zoveel kwijt als de vlucht in totaal kost
Eventuele naamsverandering ( € 100 ) en verschil in ticketprijs komt er dan nog bovenop.
Niet dat je er vanuit gaat dat je niet vliegt maar vind het raar geregeld tegenwoordig.
Hadden er een gevonden maar ging toch niet door omstandigheden van verhuurder ( via wimdu)
Veel plezier alvast.

Ja hoe eerder je boekt hoe goedkoper je uit bent
Wij hebben een appartement van 12 tot 21 maart en de vlucht meegeteld 325 euro betaald en dit is ergens in april al vastgelegd

Michel_G

Zilveren Member
Ook later boeken kan nog relatief goedkoop!

13 t/m 22 maart, geboekt eind september, midden in Ruzafa (midden in Fallas feestgedruis dus ook) 2 persoons appartement voor 443 euro. (zou je dat door 2 delen kom je op ongeveer 220 p.p. voor 9 nachten, nette prijs lijkt mij)

En tja, ticket.... Tenzij je heel vroeg boekt, betaal je gewoon wat meer rond Fallas. Nadeel is gewoon dat er ook maar 1 maatschappij vanuit Nederland op Valencia vliegt in maart. Soms loont het ook om (mits overnachtingen niet te duur zijn) een nachtje (of 2) bij te boeken en dan 2 dagen later terug te vliegen, gezien de hoge prijzen op de 20ste vaak. En voordeel is dat veel hotels/appartementen na de 19de weer een lager tarief hanteren dan tijdens Fallas.

Tony

Administrator
Medewerker
Das niet duur.
Veel plezier alvast.

Het grote probleem is de terugreis op 20 Maart. Het vliegtuig zit gewoon altijd vol en Transavia heeft nu al 2 a 3 jaar gewoon een hoge prijs op die dag staan. Als je 1 of 2 dagen langer in Valencia verblijft dan is de ticketprijs totaal anders.

Red Eagle

Registered User
Is bekend.
Grappig feit is wel dat je voor je koffer heen en terug 20 kg al 40 euro kwijt bent.
Staat niet echt in verhouding met de vlucht prijs.
Deze kosten komen er net als je eventuele reisverzekering/annuleringsverzekering nog over heen.
Scheelt trouwens ook als je via Eindhoven reist maar die verbinding station/luchthaven is niet zo ideaal en de vluchttijden zijn minder gunstig.
We kijken volgend jaar nog eens op het gemak.
Komt ook beter uit financieel.
Degene die gaan goede reis en have fun.

Dahustla

Registered User
Voor iedereen die het niets uitmaakt om een stukje te tuffen.. Zeer goedkope vluchten momenteel via charleroi

Knipsel.png

lems63

Registered User
Ik stel um hier maar even , la desperta is dat ook nog de laatste dagen en zo ja waar starten die over het algemeen?

stefantvs

Administrator
Medewerker
Ik stel um hier maar even , la desperta is dat ook nog de laatste dagen en zo ja waar starten die over het algemeen?

Waar ze starten geen idee , maar afgelopen jaar kwamen ze ons wakker maken en toen zijn we maar even meegelopen, maar als ik eerlijk vond ik er niet echt veel aan. dus om hier speciaal voor om 8 uur je nest uit te komen .....

Bovenaan