29 december
Het moeilijk kunnen slapen voor de 31e ken ik niet, maar ik heb dat in de nacht van 28 op 29. De eerste wil ik al mijn vuurwerk binnen hebben. Hiermee begin ik rond 10:00 en tegen 13:30 heb ik meestal alles in huis. Als ik alles in huis heb, wordt alles uitgepakt, op de foto gezet en bouw ik muur van al mijn potten. Ook hier wordt een foto van gemaakt. Daarna wordt er af en toe een thunderking of iets geprobeerd. Daarna is het wachten tot het donker begint te worden. Bij ons in het dorp hoor je overdag nog niet veel, behalve wat kinderen met astronauten of vuurpijltjes. Maar als het eenmaal donker is wordt er behoorlijk wat afgeschoten. Ook ik steek dan af en toe een pot af. Ook steek ik regelmatig wat fontijntjes, pijlen e.d. af. Dit heeft mij al wel eens een bekeuring gekost, maar ik kan het niet laten...
30 december
Op deze dag wordt er meestal nog een hele of halve dag gewerkt. Ik doe dan meestal ook de inkopen voor de 31e (eten/drinken) en verder hetzelfde patroon als de 29e. Als ik niet thuis ben met de jaarwisseling, dan zoek ik 's avonds uit wat ik de 31e thuis vooraf wil afsteken en wat ik meeneem. Dit wordt dan weer in dozen verpakt.
31 december
Overdag stoken doe ik zo goed als niet. De spanning voor de 31e ken ik dan ook niet. In de ochtend breng ik dan mijn vuurwerk weg, naar degene waar we zijn. Daarna moet ik altijd voetballen. We hebben dan de jaarlijkse oudjaarswedstrijd. Tijdens de wedstrijd heb er nooit m'n kop bij en ben ik drukker met het luisteren naar de knallen/fluiten, dan dat ik met de wedstrijd bezig ben! Maar het is gelukkig vooral voor de gezelligheid. Na even wat gedronken te hebben ga ik meestal tegen vieren naar huis. Samen met mijn even oude buurman, steken we dan tot dat het donker is allemaal klein grut af samen en voor zijn kinderen, maar stiekum genieten we zelf nog het meest! Na het eten als het donker is, steken we altijd al een hoop potten af en vermaken we ons een paar uur met klein grut zoals fonteinen e.d. Later op de avond verkas ik naar de gene waar we zijn en daarna gaan we steeds een poosje naar buiten om weer wat af te steken totdat het 12 uur is en alles los gaat!