Plum Bloom
Registered User
IJzer doet niet veel momenteelHaha, statiegeld krijg je bij de ijzerboer.![]()

IJzer doet niet veel momenteelHaha, statiegeld krijg je bij de ijzerboer.![]()
Geen probleem. Het bericht waar @The Passion op reageert is al zo’n zes jaar oud, dus die kooien zullen nu wel weggeroest zijn…IJzer doet niet veel momenteel![]()
Ik heb een maand geleden zes platgeslagen kooien weggebracht naar de ijzerboer, met nog ander spul. Net de benzinekosten er uit gehaaldGeen probleem. Het bericht waar @The Passion op reageert is al zo’n zes jaar oud, dus die kooien zullen nu wel weggeroest zijn…
Ik verdien vaak op een jaar metaal inzamelen zo, € 10/€15. Kan ik weer lekker patat van kopen.Ik heb een maand geleden zes platgeslagen kooien weggebracht naar de ijzerboer, met nog ander spul. Net de benzinekosten er uit gehaald![]()
Is dat in of exclusief statiegeld?Ik verdien vaak op een jaar metaal inzamelen zo, € 10/€15. Kan ik weer lekker patat van kopen.
Dat vraag je aan @The Cigarman neem ik aan?!Maar wat als je een ouderwetse ijzervreter bent![]()
De branch komt dus met het voorstel?Ivm wat pm’s/apps, ook maar ff zo:
Een voor sommigen verwarrend stukje uit de Kabinetsreactie 30-09-2024
Naar aanleiding van dit onderzoek naar de oorzaken van de aangetroffen reactie zijn enkele maatregelen ter voorkoming van deze reactie (massa-explosief) geïdentificeerd. Op basis hiervan heeft de ILT de volgende afspraken als tijdelijke maatregel geaccepteerd van de vuurwerkbranche (Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland of BPN) om de veiligheid bij opslag en transport te waarborgen:
- Alle producten met een ‘screamer’ effect (fluitend geluid) niet meer in gaasverpakking vervoeren/opslaan, ongeacht het type gaasverpakking. Dit geldt zowel bij plastic als papieren buizen.
- Alle producten met een ‘whirl’ effect (ronddraaiend) niet meer in gaasverpakking vervoeren/opslaan, ongeacht het type gaasverpakking.
- Alle producten met een burstpercentage van meer dan 12,5 procent niet meer in ‘rondom gaasverpakking’vervoeren/opslaan..
Het betreft hier zoals omschreven een tijdelijk geaccepteerde maatregel.
Zo zou ik het niet direct omschrijven.De branch komt dus met het voorstel?