Koopjesjagen 2023

Dennis010

Registered User
Voor het eerst sinds lange tijd weer eens naar vuurwerk zitten kijken. Conclusie: we hebben geen vuurwerkverbod van de overheid nodig. De branche draait zichzelf de nek om met de huidige prijzen. Honderd schots blokken voor 179 euro of meer, De Spain style die ik voor 90 euro kocht kom ik voor 229 euro tegen. Wat een totaal doorgeslagen gegraai is dit geworden zeg. Gevolg: ik koop nog maar voor 30% van het bedrag van wat ik normaal deed. Ik was vrij extreem in mijn hobby maar er zijn grenzen.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Voor het eerst sinds lange tijd weer eens naar vuurwerk zitten kijken. Conclusie: we hebben geen vuurwerkverbod van de overheid nodig. De branche draait zichzelf de nek om met de huidige prijzen. Honderd schots blokken voor 179 euro of meer, De Spain style die ik voor 90 euro kocht kom ik voor 229 euro tegen. Wat een totaal doorgeslagen gegraai is dit geworden zeg. Gevolg: ik koop nog maar voor 30% van het bedrag van wat ik normaal deed. Ik was vrij extreem in mijn hobby maar er zijn grenzen.
Gewoon goed kijken/gluren.
De niet gangbare artikelen zijn nog voor een redelijke prijs te krijgen.
Zoals bijvoorbeeld de eigen collecties of uitlopende artikelen.
Een Transbomber daar betaal je de hoofdprijs voor, maar dat hoor ik ook af en toe op de wc.

bridge

Bronzen Member
De verkoop loopt als een tierelier in Belgie en hier in Ned online ook. Als een malle. Er zijn een handjevol freaks idd afgehaakt en die kopen minder. Maar 99,5 % is onverminderd enthousiast en niet boos

Koetje

Registered User
Best jammer dat wanneer je wat kritiek uit op de in veel gevallen belachelijke prijsstijgingen je dan wordt weggezet als boos en je moet niet mokken.
Wanneer je er 2 volle tanks benzine tegenaan gooit en het hele land drie dagen doorkruist om overal een een paar cakes en een compound weg te halen kun je nog een leuke collectie samenstellen inderdaad voor enigszins schappelijke prijzen. Voornamelijk oudere producten.
Nieuwe 100 schots 30mm compounds beginnen allemaal vanaf 179 tot ruim boven de 200 euro. Compleet bezopen. En volgend jaar zullen ze vast niet goedkoper zijn. Maargoed, gewoon aanschaffen en doe je dat niet vooral je muil houden want er is nog zoveel moois te koop voor weinig als je maar je best doet bla bla bla:ROFLMAO:

Knettermans

Bronzen Member
Best jammer dat wanneer je wat kritiek uit op de in veel gevallen belachelijke prijsstijgingen je dan wordt weggezet als boos en je moet niet mokken.
Wanneer je er 2 volle tanks benzine tegenaan gooit en het hele land drie dagen doorkruist om overal een een paar cakes en een compound weg te halen kun je nog een leuke collectie samenstellen inderdaad voor enigszins schappelijke prijzen. Voornamelijk oudere producten.
Nieuwe 100 schots 30mm compounds beginnen allemaal vanaf 179 tot ruim boven de 200 euro. Compleet bezopen. En volgend jaar zullen ze vast niet goedkoper zijn. Maargoed, gewoon aanschaffen en doe je dat niet vooral je muil houden want er is nog zoveel moois te koop voor weinig als je maar je best doet bla bla bla:ROFLMAO:
Ik probeer er ook maar een positieve draai aan te geven he. Ik kijk ook met weemoed terug op de tijd dat vuurwerk maar ook alle andere belangrijke zaken een stuk goedkoper waren ;) . We hebben een gouden tijd gehad met een enorm aanbod aan goed en betaalbaar vuurwerk, het aanbod is er niet slechter op geworden (al gaat dat voor sommige merken wel op) maar het is minder goed betaalbaar geworden. Ik kan me echter ook de tijd herinneren dat er vooral heel veel van hetzelfde op de markt was en dat je echt moest zoeken naar de pareltjes in de grote hoop met eenheidsworst. Ook die pareltjes waren niet goedkoop maar dan had je wel iets bijzonders, dat had ik er toen ook voor over en velen met mij.

En soms hoef je overigens nog niet eens zo heel goed te zoeken voor leuke prijzen. Ook de nieuwe compounds kunnen betaalbaar zijn, zo heb ik dichtbij huis bij een shop met freak actie 5 verschillende 100 shots 30mm compounds kunnen kopen waarbij de goedkoopste net onder de 100 Euro was en de duurste 110 Euro. En dat zijn niet de minste maar bijvoorbeeld de Platinum Sensation en de Temptation Willow. En ja, ik heb ook een Pangu Tomahawk gekocht voor 179 Euro, niet goedkoop maar dat is dan weer zo'n pareltje (hoop ik) waarvoor ik wel bereid ben om meer te betalen.

Overigens loopt de freak actie daar nog een paar dagen dus als je met weinig moeite wat leuke betaalbare producten wilt scoren hoef je het maar te laten weten.

Z@P

Registered User
Het is idd steeds lastiger om leuke prijzen te vinden, ik heb geen onbeperkt budget helaas dus moet keuzes maken en dit topic helpt zeker. De giga opkomst van 20mm cakes is daar naar mijn idee wel door te verklaren, dan hebben mensen ook nog een betaalbaar “alternatief” voor 30mm. Al het is het geen vervanger.

Laatst bewerkt:

Knettermans

Bronzen Member
De explosieve toename van 20mm producten is voor ons geen vooruitgang maar als dat voor de reguliere consument het aanbod aan betaalbaar vuurwerk vergoot is het wel begrijpelijk. Het zou alleen wel erg jammer zijn als dat de 30mm en in mindere mate 25mm van de markt af duwt of nog duurder maakt.

• Like
Reactions: Z@P
Bovenaan