Komt er weer een Mascleta in Doetinchem?

Feuerwerk

Registered User
Sparkey zei:
@pyrofreak_roderik
Daar zul je de Provincie mee bedoelen?
Ben reuze benieuwd of jouw ouder's kennis dan ook weet waarom ze er niet blij mee zijn daar bij de overheid? Zou je mij een groot plezier mee doen om dat eens na te gaan.

Ik heb altijd gedacht dat het vuurwerk toen simpelweg afgelast werd omdat er artikelen ingezet werden die geen toelatings, of- keuringsnummer voor de EU hadden (bv eigen fabrikaat van een Spaans/Italiaans bedrijf wat nog niet gekeurd is) en dat vormt natuurlijk aanleiding om de boel te annuleren? Artikelen zonder EU keuringsnummer mogen in principe niet eens ingevoerd worden.

Svp geen veronderstellingen nav dit bericht...

Wel personen gescheiden houden alsjeblieft...

tommy-gun

Registered User
Het betrof idd een vuurwerktoepassing die bij de provincie onbekend was en ze geen veiligheidsafstanden/keuringrapporten hadden.
De ambtenaren van de provincie hebben toen besloten om het te cancellen.
Dit is nog een juridisch steekspel geworden daar het schieten van zwartkruit
geen vuurwerkbezigheid is. Daarvoor is geen vergunning/toestemming nodig van de provincie, maar van de afdeling bijzondere wetten van de politie en de gemeente.

Het gevolg was dat de organisatie een behoorlijke schadeclaim ingedient heeft aangezien zij kosten hebben gemaakt en eventuele opdrachten misgelopen zijn.
Hoe de schadeclaim uitgepakt heeft en wie er in het gelijk gesteld is weet ik niet, maar dat zul je dan moeten vragen aan hans peter van het straattheater.

PeterVuurwerk

Registered User
Doetinchem zal het dit jaar niet worden, maar er worden 3 tronada's geschoten tijdens de Zwarte Cross te lichtevoorde.
ik denk dat je met de search functie hiermee wel verder komt.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Volgens mijn bron komt er GEEN mascleta in Doetichem.

en lichtevoorde is een aangepaste versie , hier komen geen lijnen met vlinders

echobrain

Registered User
poziloc zei:
in rhenen wordt er een avond mascleta gehouden op 7 juli

avond mascleta

Ik zie het net ook, da's volgende week vrijdag al.

23.45 uur - Spaanse Mascletta by Night (ritmisch knalvuurwerk)

Zeker weten dat ik hier heen ga ]:)
Iemand enig idee wie het schiet? dat het niet een bedrijfje is die geen idee heeft wat een masclate verder is... (die in doetinchem waren iig zeer de moeite waard)

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
echobrain zei:
Ik zie het net ook, da's volgende week vrijdag al.

23.45 uur - Spaanse Mascletta by Night (ritmisch knalvuurwerk)

Zeker weten dat ik hier heen ga ]:)
Iemand enig idee wie het schiet? dat het niet een bedrijfje is die geen idee heeft wat een masclate verder is... (die in doetinchem waren iig zeer de moeite waard)
Xena vuurwerk.

Redbaron heeft op utbunkertje gepost dat Xena een groot partij traca's bij alpeco heeft gekocht, dus die worden waarschijnlijk gebruikt.

Laatst bewerkt:

jawe

Registered User
Het word een geheel Nederlandse Mascleta,ben zeer benieuwd hoe dat word door de jongens van Xena.

remio

Registered User
wij gaan hier ook kijken, hoop dat t wat word hehe, die spaanse tracas zijn alleen al erg lekker om weer te zien. helemaal in grote partijen.

gr

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
uiteraard weet ik hier meer van.
Xena heeft een kilometer traca's gekocht en zal deze gebruiken in Rhenen.
(orginele spaanse traca's ) !!!
het word een show met alleen maar knal. en als ik zeg knal dan bedoel ik ook knal.
wat dacht je van een paarhonderd 4" en 3" en 2,5" TITANIUM SALUUTS !!!!!

Dit is natuurlijk een geweldig stukkie vuurwerk wat Xena hier gaat neer zetten en zeker voor de freaks een aanrader !!

helaas kan ik er zelf niet bij zijn, :'(

Bovenaan