Knokke 2011

KoenL

Registered User
Degene met wie ik zou gaan belt me net op dat ie niet kan. Zijn er mensen die via Utrecht rijden, en mij bij de carpoolplaats Houten langs de A27 op willen pikken?

Bij voorbaat dank!!

Degene die gaan; veel plezier in ieder geval!

Moontan

Moderator
Medewerker
Portugees vuurwerk was “waanzinnig”

Het was donderdagavond in Knokke-Heist voor de vierde keer raak op het Vuurwerkfestival. Dit keer ging het om de bijdrage uit Portugal. Door bezoekers werd de pyrotechnische show onder meer omschreven als “supermooi” en “waanzinnig”. Nederlandse vuurwerkliefhebbers vonden verder de nooit geziene file van golfkarren, die naar de vuurwerklocatie tuften, “bijzonder grappig”. Voor het vuurwerk tekende dit keer Macedo’s Pirotecnia uit het Portugese Santão. Net als bij de Poolse bijdrage gaat het met Macedo’s om een familiebedrijf. Het werd in 1934 opgericht. De voorbije jaren heeft het bedrijf zich ondermeer toegelegd op pyrotechnisch onderzoek en de ontwikkeling van nieuwe producten. Het is momenteel trouwens het enige Portugese vuurwerkbedrijf dat over een kwaliteitscertificaat beschikt. Zaterdagavond wordt het Vuurwerkfestival afgesloten met de bijdrage van het Franse Intermede Artifices, de winnaar van vorig jaar.

Foto met dank aan Thijs Hoekstra (Leeuwarden)
HIER dan ook de video van de Italiaanse vuurwerkbijdrage

http://oronieuws.blogspot.com/2011/08/portugees-vuurwerk-was-waanzinnig.html

DsNL

Registered User
Ik geef intermede nog een erg goede kans, ben benieuwd wat ze vanavond gaan neerzetten. Het was een twijfel gevalletje voor mij, of knokke - intermede of hannover - europla meepakken. Ik wacht dus de films van knokke af!:)

Z@P

Registered User
Voor mij:

1. Surex
2. Igual
3. Vacaluzzo
4. Macedos

Van mij mogen ze de shows voortaan 15 minuten laten duren en hem voller maken, af en toe vond ik de beelden te mager gevuld.

Moontan

Moderator
Medewerker
Polen wint Vuurwerkfestival 2011

Zaterdagavond werd in een verregend Knokke-Heist symbolisch een punt gezet achter het zomerseizoen met het afvuren van de laatste pyrotechnische show van het Internationaal Vuurwerkfestival 2011. Die eer was voorbehouden aan het Franse ‘Intermède Artifices’, de winnaar van vorig jaar. De voorbije dagen hebben vuurwerkbedrijven uit 4 Europese landen telkens voor pyrotechnische hoogstandjes gezorgd. Vele duizenden kwamen op de vuurwerkavonden naar de badstad afgezakt. Benoorden de Scheldemonding keken trouwens (op lange afstand) ook vele tientallen vuurwerkfans in de duinen bij het Walcherse Zoutelande naar het Knokke-Heistse spektakel. Deze 32ste editie van het festival was dan ook één van de meest geslaagde ooit. Het werd uiteindelijk een nek-aan-nek race tussen Italië en Polen. Het Italiaanse vuurwerkbedrijf “Vaccalluzzo”, dat duidelijk de publiekslieveling was, kreeg van de jury de tweede prijs. Met amper 3 punten voorsprong ging de overwinning naar het Poolse “Surex Piroteknika”. De jury was vooral onder de indruk van de spectaculaire en vernieuwende “tableaus” plus de verbluffende synchronisatie. Met de vuurwerkmakers “Surex Pirotechnika” gaat het om een familiebedrijf uit de Zuid-Poolse stad Bielsko-Biała (uitspraak: [bjɛlskɔ bjaWa] ). De firma begon 22 jaar geleden met de handel in munitie en wapens. Nu worden allerhande vuurwerkproducten en lasershows aangeboden. De hoofdprijs van de publiekswedstrijd, een luxueus verwenverblijf in Knokke-Heist, werd gewonnen door Manuella Bruggeman uit Kieldrecht.

Posted by oronieuws at 22:00

http://oronieuws.blogspot.com/2011/08/polen-wint-vuurwerkfestival-2011.html

KoenL

Registered User
De jury was vooral onder de indruk van de spectaculaire en vernieuwende “tableaus” plus de verbluffende synchronisatie. http://oronieuws.blogspot.com/2011/08/polen-wint-vuurwerkfestival-2011.html

Ik ben het ermee eens dat Surex de winnaar is geworden. Een mooie en verrassende show, met een aantal mooie combinaties tussen hoog en laag. De 'verbluffende synchronisatie' is mij een beetje ontgaan, maar de show was beter dan die van Vaccalluzzo en Igual.

Volgende keer hopelijk wat meer variërende muziek (spannend-actie-rustig) en een show die meer op de muziek is afgestemd.

Surex heeft mij blij verrast. Dat kan alleen maar beter en beter worden.

vuurwerkreeshof

Registered User
hier een paar foto´s van de show van Intermède Artifices:hehe!:

1vuurwerkshowknokke-heist2011Intermede014.jpg

1vuurwerkshowknokke-heist2011Intermede033-1.jpg

1vuurwerkshowknokke-heist2011Intermede036.jpg

1vuurwerkshowknokke-heist2011Intermede147.jpg

1vuurwerkshowknokke-heist2011Intermede156.jpg

1vuurwerkshowknokke-heist2011Intermede193.jpg

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Het laatste vuurwerk in Knokke-Heist herbekijken

Het afsluitende vuurwerk van het Internationaal Vuurwerkfestival in Knokke-Heist kan men HIER volledig herbekijken. Het werd gebracht door het Franse Intermede, de winnaar van vorig jaar. Men ziet meteen ook hoe de “big crackers” op het strand worden voorbereid en ingeplant. Ondanks de regen was ook dit vuurwerk een groot succes bij de duizenden toeschouwers.

http://oronieuws.blogspot.com/2011/09/het-laatste-vuurwerk-in-knokke-heist.html

Bovenaan