Knalpotten

Demoterror

Registered User
Euhh toen ik hem had(al een hele tijd geleden,toen hadden we zelfs nog guldens) was het toch echt een knalpot hoor..
Mischien dat ze het daarna verandert hebben,dat zou natuurlijk kunnen.
maar om weer even ontopic te komen,(goede) knalpotten zijn op dit moment nog niet legaal verkrijgbaar en ik denk dat ze dat ook nooit zullen worden.

remio

Registered User
denk niet dat je de brilliant-collection dan hebt meegemaakt;-)....

had vorig jaar een aantal proline-potten van de buurman aanschouwd en die haalde t niet met mijn potten van de brilliant-collection......

greetzzz Remio

Accent

Registered User
joeyheeren zei:
ik ken heel die brilliant-collection nie hebben ze een site ofzo?
Hierzo

Ik had vorig jaar de brilliant 3,5 en een paar kleinere potten, inderdaad mooi spul.

De hardste legale burstknal die ik tot nu toe heb gehoord was van invincible van de brilliantcollectie. Nou moet ik wel zeggen dat die kleinere potten nogal laag gingen.

Een andere pot die ook harde knallen geeft (voor legaal vuurwerk dan) is Blue Coconut Three van de Starcollectie.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
[adminbreak]On topic aub , Het ging hier om Legale Knalpotten. Wil je meer weten over andere collecties open dan een nieuwe thread[/adminbreak]

Vavoom

Registered User
matchscratch zei:

Idd, maar flash is in Nederland niet verboden in sierpotten... Hier zullen ook wel weer wat bestemmingen aan vast zitten. Maar ik denk dat het zo zit als in Duitsland: Flash als puur knaleffect is verboden. Maar als burst mag het gewoon.

Klopt. Heb t jaren geleden eens nagevraagd toen ik zeer jammerlijk ontdekte dat de consumenten Thunder King/Shock of whatever aangepast was. Die single-shot knalmortiertjes waren echt fantastisch. Ik meen me te herinneren dat minimaal 40% van de poederinhoud "sier" moet zijn.

chainthunder

Registered User
Vavoom zei:

Klopt. Heb t jaren geleden eens nagevraagd toen ik zeer jammerlijk ontdekte dat de consumenten Thunder King/Shock of whatever aangepast was. Die single-shot knalmortiertjes waren echt fantastisch. Ik meen me te herinneren dat minimaal 40% van de poederinhoud "sier" moet zijn.

ja deze shocks zijn dan wel geen knalpotten, maar vond ze voor legaal vuurwerk zeer geslaagd met leuke knal en boeketje.
Dus gewoon een paar doorlonten en eigen potje maken ;-)

gantpoplin

Registered User
Ik post eigenlijk wel heel erg laat een reactie, maar ik kwam dit topic tegen en er is wel degelijk een knalpot in Nederland. Deze is van Pro-Line
5022%20-%20Thunder%20Salvo%2025%20shots.jpg

Deze knallen zijn zeer hard, naar mijn mening voor Nederlandse wetgeving begrippen! Een echte aanrader!

HC_Agitator

Registered User
gantpoplin zei:
Ik post eigenlijk wel heel erg laat een reactie, maar ik kwam dit topic tegen en er is wel degelijk een knalpot in Nederland. Deze is van Pro-Line
5022%20-%20Thunder%20Salvo%2025%20shots.jpg

Deze knallen zijn zeer hard, naar mijn mening voor Nederlandse wetgeving begrippen! Een echte aanrader!

als je een paar post hier boven had gelezen geeft deze dus ook boekketten en het gaat hier om knalpotten dus knallen zonder boekketten maar ik denkd at je dan kan rekenen op gewoon losse burstknallen bij een sierpot meer kan je er neit van verwachtten denk ik

Feuer.inc

Registered User
Van de Merucius Superior Collection de Pearl, goedkoopste pot met 40 schoten. De eerste schoten een gekleurde kogel gevolgd door een knal, een redelijk goede knal. Ik heb hem gefilmt met mijn Samsung D500 alleen hij staat nog op mijn mobiel.

Hij kost ongeveer 3 euro, heeft lekker veel schoten en heeft een finale schot met een goed crackling effect.

Zeker een goede pot en voor die prijs echt een koopje.

Expressit

Registered User
The Battle of New Orleans van Dynasty is een goeie legale knalpot, er komt bijna geen effect uit, maar de [25] knallen zijn echt zeer hard voor legaal vuurwerk...:7

Laatst bewerkt:

brian the freak

Registered User
Feuer.inc zei:
Van de Merucius Superior Collection de Pearl, goedkoopste pot met 40 schoten. De eerste schoten een gekleurde kogel gevolgd door een knal, een redelijk goede knal. Ik heb hem gefilmt met mijn Samsung D500 alleen hij staat nog op mijn mobiel.

Hij kost ongeveer 3 euro, heeft lekker veel schoten en heeft een finale schot met een goed crackling effect.

Zeker een goede pot en voor die prijs echt een koopje.

Ik had er ook 1 maar volgens mij knalden die gekleurde balletjes gewoon eve hard als een rotje.

voix

Registered User
Ik heb zelf ook wel eens over knalpotten na zitten te denken. Liever zie ik natuurlijk legaal spul wat een knal produceert zoals een Sweet Coconut maar ik denk dat dit moeilijk word. Heb wel van mijn dealer gehoord dat de Extreme Salute (Brave en Wichers) ook behoorlijk wat herrie zou produceren.

appiehappie

Registered User
Er is, vind ik, maar een pot in Nederland die échte knallen heeft. THUNDER SALVO van de Pro Line. Toppertje... :w

Mwah, die geeft telkens een salvo van vijf schoten. Persoonlijk blijft de Battle of New Orleans echt mijn topper. 25 harde reports achter elkaar. Afgelopen jaarwisseling had ik er twee tegelijk afgeschoten, heeeerlijk geweld! (bigg)

appiehappie

Registered User
Deze heeft qua effecten (nou ja, effecten....) ongeveer dezelfde uitwerking als de Battle of New Orleans, die telkens vier rode kometen gaf na de knal.
De oudere Thunderking - waar ook Thunderking 25shots op stond en zwart was met bloemetjes - gaf géén effect.
Deze lanceerde alleen afwisselend rode of groene kometen, die na het hoogste punt bereikt te hebben al tuimelend naar beneden vielen en iets ná het hoogste punt met een witte burstknal explodeerden.

Toen, voor pakweg 7-8 jaar geleden, waren deze potten illegaal en pas ná 1998 kwam deze pot op de Nederlandse markt. Misschien dat deze nog bestaat, maar Woff heeft hem na verloop van tijd hernoemd en in de Dynasty collectie ondergebracht.

Fire-Freak

Registered User
Deze heeft qua effecten (nou ja, effecten....) ongeveer dezelfde uitwerking als de Battle of New Orleans, die telkens vier rode kometen gaf na de knal.
De oudere Thunderking - waar ook Thunderking 25shots op stond en zwart was met bloemetjes - gaf géén effect.
Deze lanceerde alleen afwisselend rode of groene kometen, die na het hoogste punt bereikt te hebben al tuimelend naar beneden vielen en iets ná het hoogste punt met een witte burstknal explodeerden.

Toen, voor pakweg 7-8 jaar geleden, waren deze potten illegaal en pas ná 1998 kwam deze pot op de Nederlandse markt. Misschien dat deze nog bestaat, maar Woff heeft hem na verloop van tijd hernoemd en in de Dynasty collectie ondergebracht.

En welke pot is dat nu dan? Dan moet ik daar ook eens naar kijken

Bovenaan