''Ik heb ook niet echt het idee dat ik een bril draag voor mijn eigen vuurwerk(staat altijd in een zware kist of versterkte doos).
Er zijn altijd mensen die niet zo zorgvuldig omgaan met veiligheid waar jij dan het slachtoffer van kan worden.''
Ik heb niet echt het idee dat ik een bril draag voor mijn eigen vuurwerk.
Ik draag hem wel tuurlijk draag ik hem wel. (ik droeg al zo,n achterlijke overzetbril jaren voordat die firegoogs op de markt kwamen).
Wat betreft smeulende resten, als jij zelf een vuurpijl afsteekt moet het raar lopen wil die stok precies weer bij jou terecht komen
(kan gebeuren door windrichting ofzo maar kans is niet zo groot).
Andere mensen steken ook pijlen af en die stokken komen ook weer ergens anders terecht, sta jij omhoog te kijken naar je eigen vuurwerk en dan komt er ineens een stok uit de lucht vallen. iets wat dus regelmatig gebeurd als ik sta te stoken.
Wat betreft de resten van je eigen cakes die uit de lucht regenen, misschien stoken wij op andere manieren maar het gebeurd niet vaak dat er resten van mijn cakes op mij terecht komen, en dat zal vast dan wel komen omdat ik andere afstanden aan houdt of whatever, ik draag mijn bril weliswaar niet zozeer voor mijn eigen vuurwerk maar wel voor mijn eigen veiligheid.
Of de resten dan van mij vandaan komen of van een ander maakt niet uit ik draag een bril dus de uitkomst is hetzelfde.
Het is ook niet dat ik je niet begrijp ofzo.
De antivuurwerklobby zal dit inderdaad wel aan kunnen grijpen ja, maar die grijpen zowiezo aan alles vast,
of je biedt dit aan of je biedt het niet aan, het zal altijd een lose/lose situatie zijn als je niks doet.
Biedt je het niet aan dan is het niet goed als het misgaat krijgt vuurwerk de schuld
Biedt je het wel aan dan is het niet goed omdat het blijkbaar mis kan gaan met vuurwerk en krijgt het de schuld.
Zelfde het verhaal met de vuurwerkbril, ziekenhuizen delen ze uit en zijn tegelijkertijd panisch voor vuurwerk.
dan zijn ze uitgedeeld en blijven ze nog doorzeuren van: zie je wel vuurwerk is gevaarlijk en je hebt een bril nodig voor je veiligheid, dus is vuurwerk onveilig.
Boormachines zijn dan ook onveilig zonder persoonsbescherming, maar die machines zijn niet onveilig de mensen die ze bedienen zijn onveilig bezig, die moeten beschermd worden voor splinters,happen,uitschieters afgebroken boortjes etc etc.
net zoveel mensen per jaar kunnen naar de eerste hulp vanwege onveilig gebruik van gereedschap, fabrikanten bieden setjes met persoonsbescherming aan, tja als je het niet dragen wil, als je niet je haar in een staart wil doen als je je sjaal niet af wilt doen omdat je het koud vind in de werkplaats tja dan houdt alles op.
verschil is: boormachines worden niet verboden, en bedrijven krijgen boetes en de werknemer krijgt een boete als ze zich niet aan de regels houden.
En bij vuurwerk wordt het wel vroeg of laat verboden, wat we ook doen zeggen of dragen.
Ik draag het dan ook niet om bonte te pleasen ik draag het ook niet van kijk mij eens veilig bezig zijn.
nee ik doe het puur voor mezelf.
(mits je een ander daarmee niet benadeeld)>als je het niet kunt winnen zorg in ieder geval dat je eigen verlies zo klein mogelijk is.