Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat het helemaal niets uitmaakt bij een cake. Immers het kruit trekt vocht aan (hygroscopisch) , dus vanaf het moment dat hij geproduceerd is wordt het steeds minder en dat is ook onomkeerbaar. Dat de buizen en kartons natter worden veranderd hier verder weinig aan, misschien dat de burst wat harder zou zijn maar dat betwijfel ik met flash. Ook zijn de bombettes volledig afgesloten met gipsstoppen en dikke kartonlaag. Bij een kanonslag is het verschillend en wordt de knal voor het grootste deel bepaald door de sterkte van de huls. Maar een ding is zeker, slechter worden ze sowieso niet van het drogen..
@Yvez: Is de temperatuur telkens hetzelfde? Want eigenlijk moet je voor een 'eerlijke' vergelijking van de verschillende percentages luchtvochtigheid ook kijken naar 'bij welke temperatuur' het was gemeten...
Ik weet dat de lv gerelateerd is aan de temperatuur. Deze waarde neem ik nu niet mee maar wordt wel gemeten. Hou het even op 19 tot 21 graden. In ieder geval waar het mij om ging is om in 3 dagen tijd je spullen nog op tijd droog te krijgen. Dat lijkt (meetbaar) te kunnen.
Ik heb ook een keer een rubro buurtassortiment gehad waarbij de plaat in de doos echt zeiknat was, dikke donkere vochtplekken tegen de schimmel aan. 2 dagen uit de doos gehad en uiteindelijk merkte je er helemaal niks van aan de effecten, was allemaal prima. Geen een plopper of matig boeket, vocht is natuurlijk nooit goed maar ik denk dat je niet alleen vocht de schuld kunt geven voor matige prestaties als ploppers en slechte boeketten.
Ik droog ze ook liever, maar ik heb hier een vrouw die het liefst alles buiten in de schuur wil zetten..... Grrr