Kind zwaar verbrand door Bengaals vuur (B)

Moontan

Moderator
Medewerker
Kind zwaar verbrand door Bengaals vuur

In Wallonië heeft een kind gisteravond derdegraadsbrandwonden opgelopen nadat er tijdens de wedstrijd van de Rode Duivels Bengaals vuur werd afgestoken. Het Rode Kruis roept supporters op voorzichtig te zijn met dit soort explosief vuurwerk.

Wat er precies is misgelopen, is voorlopig onbekend. Ook de leeftijd van het kind is niet geweten.

De wedstrijd tegen Zuid-Korea werd opnieuw op verschillende plaatsen op groot scherm bekeken. Aan het Koning Boudewijnstadion in Brussel hadden zich zo’n twaalfduizend supporters verzameld. Twintig personen moesten door de hulpdiensten ter plaatse worden verzorgd. Eén persoon is overgebracht naar het ziekenhuis met een breuk.

http://nieuws.vtm.be/wk2014/98513-kind-zwaar-verbrand-door-bengaals-vuur

D

Deleted member 17038

Guest
Ik heb een fontein ook eens zien ontploffen. Niet al het bengaals vuur is gemaakt om in de hand te houden. Zielig voor dat jongetje.

sprinkhaan

Registered User
Heb ook wel eens wat van een fakkel op me gehad.Leek net parafine ofzo,had allemaal kleine brandblaasjes daarvan. Spul was kokend heet en spetterde alle kanten op.

AWG

Registered User
ik pleit voor een direct verbod op cat1 vuurwerk......

erg ellendig allemaal hoor, maar ik ben de domme mensen een beetje zat.
met kinderen in de buurt moet je altijd oppassen met kachel,fornuis,oven,kaarsen etc etc
waarom zou dit dan niet bij vuurwerk gelden, vuurwerk is intrinsiek niet gevaarlijk het zijn de domme mensen die zoals altijd de zwakste schakel zijn.

ach laat maar ook.

Dim

Product Beheer
Medewerker
AWG ik vind uit dit stuk niet helemaal blijken dat het door domheid van de mensen komt, zoals dat vaak wel het geval is in een heleboel andere situaties.

D

Deleted member 17038

Guest
Mijn reactie was dan ook op de humor van bierbuik en het opmerken van "explosiefg vuurwerk" als er op staat: zet neer en neem afstand dan zijn er nog genoeg mensen die het veilig genoeg lijkt om het in de hand te houden. 1 op de 100 of 1 op de 1000 gaat fout? Het zal maar net bij jou of je kind gebeuren. Maargoed voor hetzelfde geld is het vuurwerk niet ontploft maar was het kind of iemand anders niet voorzichtig. Had niet mogen gebeuren!

AWG

Registered User
AWG ik vind uit dit stuk niet helemaal blijken dat het door domheid van de mensen komt, zoals dat vaak wel het geval is in een heleboel andere situaties.

ben het normaliter met je eens , maar zodra je iets met vuur doet moet je oppassen met de kleintjes.
niet altijd even leuk maar wel een feit.
ik heb mijn 6 neefjes en nichtjes (leeftijd 1 tot 7 )de vooravond van hun leven bezorgd(op ramen bonzen en al) ,maar ook ik heb alleen afgestoken toen hun achter glas zaten.
zal wel heel hysterisch van me zijn maar ik meen dit echt, met vuur moet je gewoon uitkijken en kinderen ermee LEREN omgaan.
en dat doe je stuk voor stuk, niet de hele bups buiten maar gewoon 1 voor eens introduceren aan vuurwerk.
hou de controle (zo bedoel ik het eigenlijk, maar komt nogal rot mijn strot uit sorry daarvoor).:hehe!:

Bovenaan