Kind gewond bij ongeluk met vuurwerk in Noord

Moontan

Moderator
Medewerker
Kind gewond bij ongeluk met vuurwerk in Noord

Bij een ongeluk met een stuk vuurwerk in Amsterdam-Noord is donderdagmiddag een kind gewond geraakt aan zijn hand. Volgens de politie gaat het om een 9-jarige jongen.

Een woordvoerder laat aan AT5 weten dat het kind gewond raakte toen hij vuurwerk afstak bij een speelterrein aan de Hoekschewaardweg. Het slachtoffertje is overgebracht naar het ziekenhuis. Volgens getuigen is hij een of meerdere vingers kwijtgeraakt door de klap.

Het is niet bekend wat voor vuurwerk de jongen heeft afgestoken.

http://www.parool.nl/parool/nl/4036...ewond-bij-ongeluk-met-vuurwerk-in-Noord.dhtml

PyroGuy

Registered User
Zonde. Hopelijk is het geen blijvend letsel, maar als ik de schuingedrukte tekst lees...
Waarschijnlijk vuurwerk waar een 9jarig jongetje nog lang niet aan moet kunnen komen. Jammer jongen, echt jammer.. Als je zo jong bent zie je de gevaren en de gevolgen daarvan niet in.

MrXtremeFireworks

Registered User
Wat ik sowieso al niet snap is hoe dat jongetje aan vuurwerk komt en zijn ouders:
1) of het gewoon toelaten.
2) of het niet eens weten dat het jongetje vuurwerk in bezit heeft.

In het laatste geval is het eigenlijk z'n eigen schuld. Maarja, zoals PyroGuy al gezegd heeft: als je zo jong bent zie je geen gevaren en gevolgen.

Tony

Administrator
Medewerker
Wat ik sowieso al niet snap is hoe dat jongetje aan vuurwerk komt en zijn ouders:
1) of het gewoon toelaten.
2) of het niet eens weten dat het jongetje vuurwerk in bezit heeft.

In het laatste geval is het eigenlijk z'n eigen schuld. Maarja, zoals PyroGuy al gezegd heeft: als je zo jong bent zie je geen gevaren en gevolgen.

We hebben het hier over 9 jaar!!!

DanielFPM

Registered User
Waarschijnlijk gewoon een stuk gevonden vuurwerk.. wel echt vreselijk dat zo'n ongeluk kan gebeuren.

Zoiets mag niemand overkomen maar de leeftijd speelt toch altijd mee, het doet je meer.

KoenL

Registered User
Jongetje verliest vingers door vuurwerk
AMSTERDAM - Bij het afsteken van een stuk illegaal vuurwerk is donderdagmiddag in Amsterdam een 11-jarige jongen zwaargewond geraakt. De jongen verloor bij de explosie drie vingers.

Dat meldde de politie vrijdag.

Nadat het slachtoffer met een traumaheli naar het ziekenhuis was vervoerd, vonden agenten in de zandbak waar het ongeluk plaatsvond een van de afgerukte vingers. Die werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht in de hoop het weer te kunnen aanzetten.

Tot op ruim 20 meter van de klap werden nog stukjes van de hand teruggevonden, laat een woordvoerder weten.

Onderzoek wees uit dat de jongen een zeer gevaarlijke, verboden Cobra 6 heeft afgestoken.

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2915205/jongetje-verliest-vingers-vuurwerk.html

sprinkhaan

Registered User
Verschrikkelijk dit, ondanks dat ik zelf ook wel eens gekke dingen heb afgestoken mogen ze van mij helemaal stoppen met dit soort zaken te produceren in de e.u. . Gewoon omdat dit soort ongelukken dan (hopelijk) niet meer kunnen gebeuren. (mischien wishfull thinking).

hardcore0438

Registered User
Ik geloof eigenlijk niet dat dit een c6 is geweest. Als je een cs, of fenix bijv in je hand laat ontploffen zie je er niks van terug. een cobra6 in je hand en een paar vingers kwijt , nee dat niet.

PyroPlop32

Registered User
jij kent duidelijk de kracht van vuurwerk niet....als je een goede nitraat in je hand laat ontploffen
hangen de vellen er gewoon bij als je geen vinger(s) mist.

bij een C6 mag je blij zijn als je nog vingers hebt !

ik mag het hier niet plaatsen maar als je ziet wat een C6 met een koelkast doet.....kun je je ook wel voorstellen wat het met je hand doet.

Laatst bewerkt:

jetztgehtslos

Registered
jij kent duidelijk de kracht van vuurwerk niet....als je een goede nitraat in je hand laat ontploffen
hangen de vellen er gewoon bij als je geen vinger(s) mist.

bij een C6 mag je blij zijn als je nog vingers hebt !

ik mag het hier niet plaatsen maar als je ziet wat een C6 met een koelkast doet.....kun je je ook wel voorstellen wat het met je hand doet.

Volgens mij bedoelt hij dat ook. Hij zegt: als het om een C6 gaat, dan zie je er niets van (vd hele hand dus) terug. Nu zijn er blijkbaar nog vingers terug gevonden. Ik denk dat hij daarom twijfels heeft of het echt om een C6 of fenix gaat.

bridge

Bronzen Member
Ik denk dat hij dat idd bedoelde en ook dat hij gelijk heeft. Een c6 in de hand van een 9jarige? de vraag is of je dat overleeft. Iig ben je dan toch echt verder van huis dan een stuk vingers.

blackpowder

Registered User
laten we het er op houden dat een C6 CS of fenix niet in de handen hoort van een 11 jarige. sterker nog het hoor niet thuis in de markt binnen de eu want ook al ga jij er goed mee om er zijn zat mensen die er FOUT mee omgaan. En als je een weigeraar heb en een jongetje vindt de weigeraar kan het net zoals hier ernstig fout gaam

mvg blackpowder

Bovenaan