Keulen 2008

RoYvette

FPM Filmer
Zo hier dan de live registratie die op tv WDR was te zien van de Kolner Lichter
vanuit Koln 2008.
Dit is door verschillende camera's gefilmd en uitgezonden oa vanuit een helicopter
wat een zeer mooi plaatje vormt, vind ik zelf.

klik hier

Gr: h-s.

dieter

Registered User
Twee dingen storden mij aan de show de camera achter cq bij de bomen en de aankondiging nu de finale.
Voor de rest een goede show waar ik persoonlijk de finale wel iets dikker had verwacht.

Jie

Registered User
Wat een supershow, als je er live bij bent geweest was het denk ik ECHT genieten. Ben altijd wel benieuwd naar de budgetten van dit soort shows.

Arjan

Registered User
Je moet denk ik niet uitgaan van een tv registratie van een landelijke omroep. Als RTL bijvoorbeeld in Scheveningen staat tijdens het Vuurwerk Festival crossen ze ook van publiek naar vuurwerk en pakken andere beelden dan een liefhebber wil zien... :blink1:

Verder een prima show, vorig jaar was ik er ook bij en was toch wel genieten. Alleen jammer dat het zo stervens druk is daar.. is gewoon niet leuk meer.

dieter

Registered User
Wat een supershow, als je er live bij bent geweest was het denk ik ECHT genieten. Ben altijd wel benieuwd naar de budgetten van dit soort shows.

Exclusief geluid tussen de 40 en 50 duizend.....
Je moet eens naar de sponsoren kijken.....
Het vuurwerk is nog geneens de hoofdzaak van de dag maar alles er om heen..
De hele Kolner Lichter kost om en nabij de 2 miljoen....

Laatst bewerkt:

Monsterking

Registered User

Ik was erbij en het was echt genieten inderdaad.
Die sfeer van te voren met sterretjes beide kanten totaal verlicht.
Lekker muziekje erbij en dan komt er een heerlijk sfeertje, ook zag je nog honderden rondvaartboten langsvaren die rood verlicht waren.

Ik heb maar een paar uurtjes kunnen slapen omdat ik wakker ben geschrokken van de buren om half 8 dus als ik beetje wakker ben even tijd maken voor een verslag.

Sp@cem@n

Registered User
Zo...ben ook net weer terug uit Keulen.
Ik was 's middags rond een uurtje of 12 al samen met m'n vrouwtje in Keulen.
Ik zat in het Kommerz Hotel langs het centraal station dus dichterbij kon bijna niet.

ff de spullen in het hotel neergelegd en meteen maar ff naar de kade gelopen.
Het was 12:30 en je kunt het geloven of niet, de eerste mensen zaten er al!!
Je kunt natuurlijk ook overdrijven.

Na een middagje Keulen en ff ergens lekker eten op het terras ben ik rond 18:00 weer richting de kade gelopen en begon het al aardig druk te worden.
Hierna ben ik m'n spullen gaan halen en ook maar een goeie plek uit gaan zoeken.
Ben precies in het middden gaan zitten zodat ik goed zicht zou hebben op zowel de plek waar het geschoten werd als de brug waar ik ook al het één en ander zag hangen.

Ondertussen tussendoor ff paar keer weg geweest en nog een aantal leuke dingen meegenomen bij dat Weco standje.
Vanaf 22:30 was er eigenlijk echt veel te zien. De boten waren erg mooi om te zien en ondanks dat de andere vw shows ver weg waren toch leuk om naar de kijken.

Net na 23:30 begon na lang wachten dan eindelijk de grote show:)
Begon al lekker met een paar richtige salutes en wat ik wel geinig vond dat ze over de geschiedenis van het vuurwerk etc. vertelden.

Heb genoten van de show en veel aparte dingen gezien zoals die verschillende dingen in het water.(weet geen namen)
Ook vanaf de spoorbrug hadden ze het weer erg mooi gedaan vond ik.
Zoals ik al eerder ergens gelezen had mochten de laatste salutes wel wat later.

Al met al een zeer geslaagde show en na afloop was ik binnen 10min. weer op m'n hotelkamer, ideaal dus.

Ben er volgend jaar zeker weten weer bij!

DJ-ArSoN

Registered User
Ben ook weer terug uit Duitsland.

Gister rond 16:00 Keulen binnen gereden, was nog goed te doen.
Geen verkeerschaos ofzo. Gelukkig maar.
Auto geparkeerd, hotel verkend, en toen richting Dom / Rhein.
Gezellige bende aan het water. Veel eet en drink stands en terrasjes.
De locals maakten er zelfs een complete picknick van.
Iedereen had bergen voedsel, bier en wijn meegebracht
Goed idee voor ons, voor volgend jaar hehe.

Na een stevige hap bij een steakhouse zijn we tussen de biertentjes gaan staan en later een plekkie gaan zoeken.
22:30 kwamen de boten binnen varen en werden de sterretjes aangestoken.
Dat gaf al een bijzonder mooi effect.
Toen, 23:30 uur... de show, vet vet vet!!! :cool:
Zelfs met Nuits de Feu nog vers in het geheugen vond ik deze Weco presentatie erg gaaf.
Het thema (geschiedenis van vuurwerk door de jaren heen ofzo) werd leuk aan elkaar gepraat, en de ondersteunende muziek was goed te doen. Al had ik meer synchroon schieten op de muziek verwacht, maar hey..
We hadden een prima plaatsje, op een heuveltje precies tussen de bomen recht voor de boot, en zo konden we zowel het lage als hoge vuurwerk goed zien. Erg cool dat het vanaf een boot werd geschoten.
Veel goud, en verschillende effecten. Het crackling gedeelte was ook zeer cool.
Zoals gezegd had de finale iets meer kunnen knallen, maar het geheel was zeker de moeite waard!
Na de show nog een uurtje gebabbeld met wat duitsers onder het genot van koude pilsjes.
En daarna binnen 15 min naar het hotel gewandeld.
Al met al een aanrader voor volgend jaar!!

Wacht met smart op goede filmpjes, want die WDR registratie is inderdaad gemaakt door een duitse herder als regiseur...

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Hier een verslag van mij.
Ik ben er samen met met ouders en me zus er naar toe geweest.
Keulen is een prachtige sfeervolle stad.
Over de brug heen gelopen richting het centrum, want ons hotel zat aan andere kant van de Rijn.
Ons hotel was vlak bij de Koln Arena, ook in buurt van het rechte ronde zilveren gebouw.

Aan de overkant van de Rijn, zag ik gelijk een stand van Weco, dus een sleutel hanger, een pin en een aansteker gescoort.
Ze hadden ook petjes en t-shirts, maar die kreeg ik helaas niet mee.
Later nog een keer geprobeert, maar toen ik 2 uur later terug kwam waren de t-shirts en de petjes opeens weg.
Wel balen, maar de volgende keer beter.

Lekker genoten van Keuls bier en het goede Duitse eten.
Totdat we rond half negen richting de brug gingen.
De linker kant van de brug, de kant waar je het dichts bij het vuurwerk zit was helaas al dicht.
Dus de rechter kant maar op.
Wat verder in de stad, ook vuurwerk gezien.
En toen kwamen de boten.
Mooi gezicht dat de boten met verlichting aan onder brug door voerden.
Daarna was er nog showtje aan de andere kant van de brug.

En toen begon de hoofd show.
Muziek liep echt goed mee, gewoon rustige muziek en niet van die zware muziek, zoals tijdens de show in Leyestad een paar weken geleden.
Ik vind ook wel dat de muziek ook de sfeer tijdens de show bepaald.
De verhalen van geschiedenis van het vuurwerk, was erg leuk.
Alleen was niet al te goed te horen op de brug, gold ook voor de muziek.

Effecten vond ik erg mooi.
Wat ik erg gaaf vond, dat ik de shells uit de mortieren hoorde en ook voelde gaan.
Ik heb het vuurwerk op de brug niet echt gezien, omdat er volk genoeg voor zat.
Bij sommige effecten had ik het gevoel, dat het geen echte effecten was.
Zulke mooie kleuren, zo helder, te perfect.

Na de show rustig naar het hotel gewandeld, nog verbaast over massa's volk bij de metro, er stond meer volk, dan na een avondshow in Valencia.
Bijna me benen gebroken over een lege fles bier, maar de fles heeft het niet overleefd.:laugh:
Voor het hotel nog een lekker glas weizenbier opgedronken.
En toen naar me bedje, in een veels te warme hotelkamer.

Ik heb gisteren een leuke dag gehad.
De Duitser zorgen goed voor zichzelf, je ziet ze lopen met 5 liter tap vatjes, flessen vodka, flessen Jagermeister, flessen wijn en flessen bier.
Maar ach als het maar gezellig is.
En dat was het.

Ik hoop Kolner lichtner nog vaak mee te maken.
Ik ben een Zink vuurwerk fan, maar Weco staat bij mij toch ook op de eerste plaats.

Laatst bewerkt:

Monsterking

Registered User
Hier dan een verslag van de hele dag:

Om half 2 vertrok ik vanuit Rotterdam om 3 uur in Breda aan te komen. Om 10 voor 3 reden hun net aan en kwam ik net de trein aan, dus meteen naar Keulen rijden.
Ca. 5 uur kwamen we dan eindelijk aan in keulen. Na een hoop zoeken hadden we even getankt en geparkeerd. Om half 6 gingen we ergens zitten aan de kant van de kerk bij het water. We hadden vlees bij ons en van die kant en klare barbequetjes.
Dus naast een kraampje voor pannenkoeken zaten wij gezellig te barbequen.

Rond half 8 waren we klaar en gingen we een goed plekje zoeken.
We stonden lekker vooraan en het begon langzaam enorm druk te worden achter ons.
Rond 10 uur begon het langzaam donker te worden en kort daarna volgde in de verte al 1 van de kleinere showtjes. Het was erg ver maar leuk om te zien, kort daarna kwam de volgende al die een stuk dichterbij was. De rondvaartboten kwamen langs varen en langs heel de rijn hadden ze aan de kant sterretjes, er kwamen enorm veel boten langs zeker wel 10 á 20 minuten bleven ze langsvaren. Ze waren allemaal rood verlicht en met een muziekje en de kanten helemaal verlicht door de sterretjes gaf een enorme mooie sfeer.

Toen alle boten voorbij waren begon in de verte nog een show en even later kon je al 3 kleinere shows zien in der verte. Eindelijk het was half 11 en de show begon. Het begon heel rustig met rood licht op de boot en op de brug met flitsen. In heel de show kwamen behoorlijk wat thema's langs en hele gave effecten. Er zijn heel veel verschillende effecten langsgekomen wat het extra gaaf maakte.

De mines op het water, verschillende kleuren waterbengalen, de tails vanaf de brug en de boot, de waterval vanaf de brug en de waterbommen vond ik toch wel erg gaaf. Verder was heel de show natuurlijk hartstikke vet, er werd veel geschoten in leuke thema's en goed op het muziek. Verder heb ik niet echt veel te vertellen over de show, je moet gewoon de live-uitzending zien: http://www.patricksimonis.nl/koln2008.asf

Op de terugweg was het even doordouwen door die chaos en met de auto even geduld hebben om Keulen uit te komen. Uiteindelijk kwamen we kart voor 3 op Breda station aan waar ik nog de trein naar Rotterdam moest hebben om 10 voor half 4. Eindelijk was ik om 4 uur in Rotterdam, nog een halfuur lopen en ik kon eindelijk me bed induiken.
Wel maar 3 uurtjes kunnen slapen maarja.

Het was dus een top dag om nooit te vergeten, volgend jaar weer!!

Laatst bewerkt:

loof0003

Registered User
Zo, ik ben ook weer terug uit keulen.

Wij zijn vrijdag dus heen gegaan ondanks de problemen met de treinen..rond 6 uur vertrokken van rotterdam, en uiteindelijk rond half 12 in onze hotelkamer in keulen.

de volgende dag zijn we lekker gaan shoppen en een beetje gegeten en gedronken.

rond een uur of 3 voor het eerst langs de oevers gelopen, en direct viel me inderdaad op dat er al mensen zaten hahah, niet te geloven.

wij zijn na het avond eten op het gemakje gaan kijken, en toen was het al gigantisch druk eigenlijk, we zagen plotseling tussen een bier en een eet kraampje een bankje staan waar niemand op zat, net onder een open plek, dus geen bomen waardoor we niet naar boven konden kijken. daar zijn we op gaan zitten, en niet meer van onze plek gekomen. Het schip lag recht voor ons en tijdens de vlootshow en de vuurwerkshow konden we mooi op de bank gaan staan, zodat we over alle mensen heenkeken die op het pad langs de oever stonden.

was een prachtige show, we hebben er van genoten! het gaat wel allemaal heel snel vind ik als je zo staat te genieten.

ik heb me verbaasd over de vele duizenden mensen die hier op af kwamen, en over de vele ambulances die tot diep in de nacht af en aan reden..

de terugweg ging prima, de ICE trein richting nederland was er weer dus dat is mooi.

Op naar volgend jaar!

ifeelfine

Registered User
vond het vorig jaar beter (of was dat omdat ik er live bij was)

waarom: de muziek was live gespeeld en ging beter met het vuurwerk mee.
er was meer variatie. in kleur vooral vond het dit jaar erg veel goud. nou heb ik niks tegen goud maar zo veel...

de finale was helemaal niks, waar waren de salute's???

maar goed 2009 ben ik weer present!!!

Ollie

Registered User

waarom: de muziek was live gespeeld en ging beter met het vuurwerk mee.
er was meer variatie. in kleur vooral vond het dit jaar erg veel goud. nou heb ik niks tegen goud maar zo veel...

maar goed 2009 ben ik weer present!!!

Koln word meer op de pracht geschoten dan op de "kracht". Neemt niet weg dat ik graag ookmeer salutes zie!

DJ-ArSoN

Registered User
...

Vorig jaar niet live gezien, alleen op film...
Dus ja, ik vond dit jaar beter :blink1:

De salutes waren er wel, alleen werden ze te vroeg afgeschoten.
Ze knalden tegelijk met de laatste siershells en kwamen zo niet tot hun recht.
Ook waren het er niet heel veel... had iets explosiever gekund ja.

Bovenaan