Jullie plan voor dit jaar

Moontan

Moderator
Medewerker
Mannen, nog maar 4 weekjes en dan is het al weer zover. Oudejaarsdag 2014.
De dag waar we het hele jaar naar uitkijken en helemaal nu steeds dichterbij komt.

Hoe gaan jullie het doen op Oudejaarsavond?
Zijn jullie tot diep in de nacht aan het stoken of bouwen jullie ook rustpuntjes in?
Gaan jullie om 00.00 uur een show schieten of steken jullie de cake,s/knalproducten een voor een af?

En als jullie een show schieten doe je dit met een schietsysteem of ga je fakkelen?

Als je een show gaat schieten ben je bereid om de inzet van jouw show met ons te delen?

Ik vind het leuk om jullie reacties te lezen maar ook om van elkaar te leren.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Mijn plan voor de avond post ik ook zo snel mogelijk.

Alvast dank voor de moeite.

IloveRubro

Registered User
Goed, zou ik dan een deel van mijn plannetje onthullen.

Ik zelf hou van het Wouwww-effect dus dit jaar ben ik van plan om een aantal projectje te schieten waarin meerder potten gelijk de lucht in gaan.
Mijn voorkeur gaat uit om een schietsysteem te gebruiken maar die heb ik nog niet in mijn bezit.

Ik zal om 18.00 uur (volgens het nieuwe tijdstip) het eerste project (wat kleine potjes, Messier, 1 karton) gaan schieten.

Dan is de kans groot dat ik pas na 24.00 uur het tweede project ga ontsteken (3xshowbox 1 Geisha).

In de tussentjid ben ik bang dat mijn broertje mij al heeft overgehaald om al wat tussendoor te gaan stoken, wie weet.

Vervolgens heb ik dan nog wat matjes van Original liggen en die zullen volgen.

Hoe of wat verder, daar ben ik nog niet uit maar dat zal wel goed komen.
Als je mijn lijstje heb gezien, dan heb ik nog wat te schieten.
Mijn bedoeling is om de volgende projectjes te gaan schieten:

- 6 x "We like it" (tegelijkertijd)
- 2 x "Immortal Gold" (tegelijkertijd)
- 2 x "Golden Power" (los van elkaar)
- 2 x "Zena Mania" (tegelijkertijd)
- 2 x "Blue mine to red wave" (los van elkaar)
- 4 x "showbox 1 Geisha" (tegelijkertijd)
- 2 x "Messier. karton" (tegelijkertijd)

Dan wannneer de borrel zijn werk doet, heb ik nog wat knalvuurwerk, dat zal dan wel na 02.00 uur gaan worden (ff de buren wakker houden) :smiling:

Volgend jaar 2015-2016 wil ik wat met een schietsysteem gaan doen en het liefts met de Cobra 18R2 om te steppen.
Ik heb al aardig wat potten geselecteerd voor mijn wishlist 2015-2016. Dat gaat klussen worden t.z.t.

Ik ben benieuwd naar de andere, wat zij zullen doen dit Oud&Nieuw.

maxman

Registered User
Nou, onze/mijn plannen voor dit oudjaar zijn simpel.. Stoken!

Nee zonder gekkigheid,

Wij (Freak18/Mat96Matje) gaan dit jaar een DVD maken. De opzet van de film zal een kruising zijn tussen een documentaire en een sfeerimpressie. Het doel is: De ervaring van een vuurwerkfanaat in de laatste paar dagen van het jaar, met alle voor en tegenslagen. Er zal een normale DVD komen een een Deluxe versie. Wat deze precies zullen inhouden volgt eind december/begin januari. We zijn al ruim een maand bezig met de voorbereidingen.

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn gaan we sowieso de volgende apparatuur gebruiken.
- Panasonic HPX171, dit is een 3-CCD camera met Externe Sennheiser microfoon.
- GoPro Hero3
- Sachtler Tripod Cine150L met fluidhead.

We zullen het meerendeel van de producten los schieten met hier en daar enkele projectjes. Denk hierbij aan een singleshot project met Fuego's en 2" mines van de showtime collectie. Daarbij hoort natuurlijk ook nog het 18:00 project. Voorderest doen we dit jaar bijna niet aan los knalvuurwerk dus de focus zal vooral liggen op het schieten van cakes en een flinke hoeveelheid pijlen. Ook gaan we dit jaar voor een ruime hoeveelheid doorlontboxen

Hoe het er nu naar uit ziet zal er geen rustmoment zijn, gewoon vanaf 18:00 tot 02:00 flink door stoken. De buurt op z'n kop zetten met prachtig mooi vuurwerk is het idee. Ook hebben we natuurlijk aan de veiligheid gedacht dus hebben we via een bekende importeur een 30tal vuurwerkbrillen kunnen regelen voor alle omstanders. Hierdoor kan iedereen genieten zonder bang te zijn voor schade aan het oog.

Als alles op is natuurlijk nagenieten met een biertje of wijntje.

Laatst bewerkt:

AWG

Registered User
10:00 cat1 projectje en daarna lekker cat1 stoken
16:00 cat1 fonteintjes en zo langzamerhand met cat2 fonteintjes tussendoor
om 18:00 eten
18:30 grote fonteinen,knalbloemen,flitsers en vulkanen, en alvast wat pijlen
20:30 spelletje risk spelen met de familie
23:30 projectjes ontdoen van folie en dekpapier insnijden.
23:50 de klok kijken
0:00 gelukkig nieuwjaar!!!!, iedereen handje geven, jas aan haartjes natmaken handschoenen aan en gaan met die banaan.
1:00 projectjes zijn opgestookt en dan is het pijlentijd
2:00 stop ik er mee en ruim ik op tot 2:30
3:30 ga ik op huis aan,
3:45 lees ik wat nieuwsberichten en scroll ik wat door fpm forum giet er wat alcohol in om adrenaline te doen afnemen.
5:00 naar mijn bed en slaap ik uit tot ver in de nieuwjaarsdag.

Projectjes:
1 vulkaanwaaierproject
2 romeinse waaier project
3 chaosproject 1 (zit geen lijn in verders is gewoon alles achter elkaar en door elkaar heen)
4 chaosproject 2('')
5 chaosproject 3('')
6 fonteinproject met alleen maar fonteinen van klein naar groot.
7 beautifull guillin waaier eindigend in diverse cakes.
8 monsoon waaier naar bastille waaier naar wonderfull world waaier
9 beautifull guillin waaier naar megamaxi waaier naar beautifull burnout waaier
10 diverse 16 shots cakes in waaier eindigend in supernature waaier

was het wel zo,n beetje, ik hou het allemaal nog open want ik heb uiteraard mijn vuurwerk nog niet op die paar waaiertjes die ik had na dan.
zie wel waar ik tegen die tijd nog geld voor over heb.

Vuurwerk023

Registered User
Om 10:00 uur eventjes de pijlenstandaarden plaatsen en zo af en toe alvast wat afsteken samen met zusje (cat 1 maar ook klein cat 2 grut, zoals rotjes, pijltjes en cat 2 grondbloemen en fonteintjes)
Verder een beetje top 2000 luisteren onder het genot van een appelflap, die mijn oma altijd in grote aantallen maakt voor ons gezin en voor het eerst ook online zijn op fpm tijdens de dag der dagen, lijkt me toch ook wel heerlijk dat je dan met mede fans nog even kan babbelen en genieten van het feit dat we weer bijna mogen :)
Zullen ongetwijfeld ook weer veel staarmomenten zijn naar mijn collectie en veel verbeeldingen die daarbij komen kijken.
Denk dat ik ook nog wel eventjes naar een vuurwerkwinkel ga hier om de hoek om nog wat inkopen te doen.

Voor het eten ben ik van plan om een klein projectje te knallen om iedereen te laten weten dat ik er weer ben, dit projectje zal bestaan uit 2x de gate of heaven 1 en 2x de heavy legend 16. (schemering)

En dan is het 18:00uur. Begin ik lekker met stoken, stoken en nog eens stoken samen met mijn vrienden/buurtgenoten. De cakes zal ik één voor één afsteken, dus ben lekker bezig.

Om 00:00 heb ik tot nu toe niks bijzonders gepland, waarschijnlijk dat mijn vader (ook liefhebber) met de vader van mijn beste vriend (vieren dit jaar samen) een mooi project gaan maken, iig genoeg vuurwerk aangezien beide mannen groot fan zijn van vuurwerk en wij zullen zeker tot de laatste seconde dat het mag knallen.

Koetje

Registered User
Na afgelopen jaren verschillende doorlont projecten te hebben gemaakt met als uitschieter vorig jaar: 3 planken, 40 cakes in 2,5 minuut de lucht injagen ga ik dit jaar vanaf 2 posten 2 of 4 cakes tegelijk schieten. Gewoon lekker met het handje en rustig aan. Uiteraard wel lekker uptempo eindigen (4x thunder flower, 4x whistle blower, 4x black surprise en 4x gravity)

Om 1800 zeker ff naar buiten om een wat cakes en knalwerk de lucht in te jagen en en met mijn meissies wat klein spul te stoken. Voor 12en nog wel een paar keer de straat op.
Tussendoor gezelligheid met familie en vrienden. Happie, drankie, muziekie, we kennen het wel allemaal :)

Volgend jaar komt er een schietkist, ik wil zeker nog een keer een zooi cakes strak getimed wegschieten. Doorlonten met visco en snellont is toch wat lastig soms, al werd ik er wel steeds beter in. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.

Laatst bewerkt:

anco25

Registered User
Overdag met de vriendengroep carbid schieten, dit doen we al sinds we 11 a 12 jaar waren. Inmiddels nemen sommige van onze kinderen deze traditie samen met ons over. Overdag stook ik dus niet, heb ik ook eigenlijk nooit gedaan. Rond een uur of 17.00 uur naar huis om daar samen met de familie er een gezellige avond van maken.tussen 19.00 en 19.30 volgt er een stook moment voor de kids. Daarna af en toe naar buiten om wat te stoken. En dan eindelijk om 0.00 uur naar buiten. Tot plusminus 0.15 uur naar het vuurwerk om mij heen kijken. Daarna zelf los. Alle cakes schiet ik stuk voor stuk, dus niet in projecten. Mijn ultieme stookbeleving is het stuk voor stuk schieten. Maak altijdwel een volgorde van de te schieten cakes en schiet ze vaak ook wel op effect en of kleur af.

camaro

Registered User
Hier zal het rustig aan gedaan worden (aangezien ik 1 jan om 0500 moet vertrekken om te werken)
Ga alles met het aanstekertje wegbranden voor maximaal gevoelsrendement. Doe wel 2 keer de massive met er aan vast een al at once. En sluit af met 8 deliceous thunder en 2 rauwe fluitbakken er tussen door.

funkie x

Registered User
leuk topic!!

dit jaar weer genoeg stookmateriaal om non stop door te knallen in ieder geval. Net als vorig jaar komt er weer een dikke show aan om 18:00. iets voor zes uur opzetten en dan klokslag 18:00 wegdrukken met de RF32. daarna even de boel opruimen en verder stoken tot 10 uur. even snel wat drinken en weer verder. 12 uur moment even naar binnen bij de familie om vervolgens weer tot een uurtje of 2 doorstoken totdat het op is.

18:00 project:
- Opening
5x The moment waaier
1x down under
2x ex girl friend v shape
2x crossing crossette
1x big momma
4x killer instinct

- Kleuren/blinker beeld
1x crackling wave staarten
1x beautifull gullin
6x vraatzucht v shape + 2x shaft
2x splitonium
1x new moon
1x zena triumph
2x ceaser
2x whistle blower v shape

- Goud beeld
1x Golden wave staarten + 2x panter
4x rude awakening
2x fire flower

- Finale
1x heavy legend 36 + 1x killer instinct 2x tears of beauty v shape
6x heavy 3 cake + 2x heavy legend 16
6x thunder salute + 1x titanium thunder
4x king cobra 4x kinetica + 2x fire emblem + 8x mc thunder
4x raw whistler
4x white thunder
4x hoogmoed
8x hoogmoed
7x fuego in shape
6x junior jack

verder om 12 uur nog een klein showtje wegschieten

4x howling wolf + 8x boogie woogie
2x wanted
1x Unfinished Sympathy

1x zena mayhem 1,
1x zena mayhem 2
1x zena mayhem 3
1x zena mayhem 4
2x flying coal
2x blinking energy
1x stage maker
1x Temple of Stone
1x happy thunder + 2xall at once v shape

word weer genieten!!

magnolia

Registered User
tja mwo echt plannen heb ik nog niet echt .
overdag was ik van plan aan de rand van de stad lekker met de melkbus te gaan spelen .
maar dan moet ik wel zeker zijn dat ik iemand heb die mee wil doen .
maar goed we kijken wel .
En voor de rest wil ik gewoon lol maken .

GMP82

Zilveren Member
De voorbereidingen zijn al in volle gang. Voorgaande jaren bewust e.e.a. aan klein vw vooruit besteld.

Moontan

Moderator
Medewerker
Wat een leuke reacties. Helemaal top!! dank jullie wel voor de moeite.

Mijn senario:

Overdag,s alles gereed maken voor de avond omdat het vanaf 5 uur al donker is en alles buitenshuis moet gebeuren. Geen vuurwerk in huis.
De laatste vuurwerkinkopen doen, etalages snuiven, boodschappen in huis halen voor de party met circa 25-30 familieleden en kennissen.

18.00 uur vuurwerk afsteken met mijn 2 kleindochters. (fonteintjes, morning glory etc.)
20.00 uur wat cake,s weg schieten in de straat om er even in te komen.
21.00 uur samen met mijn jongste dochter (17) op pad met knalwerk en bijtjes en wespen etc.
22.00 uur achter in de tuin met een man of tien: pijlenuurtje., alleen pijlen en iedereen schiet ze weg.
00.00 uur gelukkig nieuwjaar met champagne en de beste wensen
00.05 uur Naar buiten, start met een 100.000 klapper en de watervallen van Original.
00.10 uur tot circa 00.25 uur een show, met fakkel, op twee posten en net als Koetje hiervoor in een uptempo naar finale.
00.30 uur tot 02.00 alle cake,s afschieten samen met 2 schoonzoons, dus op 3 posten en weer twee tegelijk.
02.00 uur biertje drinken, bijkomen van alles.
02.15-03.00 alle vuurwerkafval in de straat opruimen.
03.00-03.30 uur samen met een zwager "vuurwerk zoeken" met een biertje erbij over straat.
06.00 uur: slapen!!

De show zet ik binnenkort in dit topic online. Ben er nog niet helemaal uit en ik moet nog het e.e.a. bestellen

Laatst bewerkt:

ifeelfine

Registered User
zojuist mijn bestelling gedaan, voor het eerst binnen mijn budget gebleven (en voor het eerste sinds de euro onder de 500 euro) ben best trots op mezelf voornamelijk zena boxen pijlen en wat klein spul voor de kinderen.

Blijf dit jaar lekker thuis (de vaste club komt bij ons, we rouleren bij wie we het vieren) dus dat betekend ook oliebollen bakken en buffet maken ben wel blij dat ik tot 18.00 uur niet aan vuurwerk hoef te denken/kan denken want daar heb ik helemaal geen tijd voor.

18.00 uur pijlen rek light year+ black box pakket+ fonteinenprojectje

20.00 de kinderen naar bed (op de oudste na die is 8 en heeft het vorige jaar tot 0.15 volgehouden lol)

21.00-22.00 rondje knalwerk (matten etc....en hier en daar een cake heb nog 2 vuilniszakken vol met klein grut wat maar niet op komt)

22.?? oudjaar met Youp op tv de dames spelen colonisten oid

00.00 gelukkig nieuwjaar

00.,15-30 vuurwerk!!!! oa Collorfull box, Triple Freestyle Master, Chain Reaction, Fast'n Furious en Monster Mania in totaal 8 boxen/500 grammers dus in een kwartiertje klaar

Wat een ontzettend leuk topic overigens dit krijg er al helemaal zin in

Laatst bewerkt:
D

Deleted member 17038

Guest
Ik ben persoonlijk nog niet met plannen bezig. Ik weet dat ik tijd nodig ga hebben voor carbid kijken/bezoeken, opbouwen en stoken. Maar er komen ook mensen langs en de accus zullen af en toe opgeladen moeten worden. Ik ga er maar van uit dat het opladen van de accus mijn rust en eetmomenten gaan worden. Aan de andere kant is het ook handig om de ene accu te gebruiken terwijl de andere aan het laden is... hmmm
In ieder geval heb ik ook geen idee wanneer ik mijn show schiet. Ik lees net dat iemand hier dat gewoon om 18.00 doet. Ik denk dan ook waarom zou ik dat ook niet doen? Of om 20:00? Het liefst heb ik wel zoveel mogelijk toeschouwers en ik moet nog een beetje uitvogelen hoe ik dat het beste op kan lossen. Het lijkt me geen goed idee om helemaal los te gaan terwijl iedereen aan tafel zit! Tsja ik moet er nog maar eens een keer lekker voor gaan zitten en een programma voor onze gasten uitschrijven :hehe!:

Uutgrunn

Registered User
Voordat het vuurwerk aan de beurt is moet ik eerst nog op Oudejaarsdag werken. Bij de Brandweer Stad Groningen is oud en nieuw de drukste dag van het jaar. We gaan overdag veelal alle feestlokaties nog af voor controle en alle gedoogplekken waar een oudejaarsvuur gehouden mag worden. Tussendoor een oliebolletje eten en Top2000 aan in de auto. Eenmaal thuis gekomen gaan we eerst een hapje eten, dan gaat al het vuurwerk de schuur in en maak ik daar enigzins de schietvolgorde. Over het algemeen gaan ze één voor één de lucht in. Behalve een aantal cakes, zoals de Secret salute gaan per twee.

De kinderen zullen dan ondertussen mij ook al de oren van de kop zeuren wanneer er vuurwerk de lucht in gaat dus dan gaat er eerst een mooi vuurwerkpakket de lucht in met een paar losse cakes en pijlen. Dan gaan de kinderen te bedde (zijn 3 en 6). Dan kan ik niet wachten om weer naar buiten te gaan. Meestal wordt het kleine spul (mortiertjes, tollen, kleine matjes) dan afgeschoten. Ik doe het helaas allemaal in mijn eentje, omdat ik zo'n beetje de enige vuurwerkfreak ben in de buurt....

Na het kleine spul doe ik meestal nog een wandelingetje in de buurt met een paar pakjes knallers in mijn zak om het Oudejaarssfeertje beetje op te snuiven. Heerlijk genieten van alle knallerij om je heen. Van gierpijlen tot zeer zware dreunen die aan de andere kant van de stad worden afgestoken. Daarna kruip ik bij mijn vrouwtje op de bank om even lekker tv te kijken en een lekker (speciaal) biertje te drinken. Snacks gaan er dan meestal met mate in door de vuurwerkspanningen die door mijn lijf gieren:happy:. Tot 23.30 uur gaan er nog pijlen en cakes de lucht in en om 0.00 rustig een champagne drinken en mijn oudste zoon wakker maken om vuurwerk te kijken (achter het raam). Na twaalf uur gaat alles te lucht in wat gekocht is. De boel wordt dan gelijk opgeruimd. Rond een uur of 1.30 loop ik nog naar een straat vlakbij waar ze altijd een groot vuur hebben en rond een uur of 2.30 lonkt mijn bedje, omdat de dag al weer vroeg begint met twee jonge kinderen en een vrouw die op nieuwjaarsdag in het ziekenhuis moet werken....

Ik krijg er al weer helemaal zin nu ik dit heb getikt....:tounge:

Moontan

Moderator
Medewerker
Wat een smeuig leuk verhaal Uutgrunn. je werkt bij de Brandweer lees ik. Moet je juist dan niet werken op Oudejaarsavond?
Of heb je een andere taak bij de Brandweer?

Uutgrunn

Registered User
Wat een smeuig leuk verhaal Uutgrunn. je werkt bij de Brandweer lees ik. Moet je juist dan niet werken op Oudejaarsavond?
Of heb je een andere taak bij de Brandweer?

Bedankt Moontan! Zo beleef ik mijn Oudejaarsdag altijd. Eerst werken en dan....Ik werk niet in de uitruk. Ik werk in de dagdienst op de Sector Risicobeheersing, Team Toezicht. Ons werk is eigenlijk het zo veel mogelijk voorkomen van brand....

Plum Bloom

Registered User
@Moontan: Mooi dat je om 21.00 uur op pad gaat met je dochter! Doe ik altijd met mijn zoon. Rondje maken, noemen wij dat. Paar pakjes knallers mee, misschien wel het mooiste moment van de dag ;-)

Laatst bewerkt:

Gertjanberg

Registered User
Over drie weken alweer de mooiste ritjes van het jaar maken! Inmiddels heb ik alles, op het kleine spul na, bestelt. Overdag zal het wel een beetje bouwen zijn en misschien nog even langs de plaatselijke dealer.

Ik heb de volgende projecten in gedachten:

- Singles-shots project met schietkist:
Ik heb nu 73 Singles in de planning om met de stepper weg te schieten! Alleen nog even oefenen met de schietkist:huh:

- Blinker project:
1 - Zigra
1 - Scar
1 - Killer Instinct
1 - Red Heat
1 - Massive

Deze wil ik doorlonten, een beetje een idee van een doorlontcake met blinkers.

- Pijlenrek(je) met zo'n 30 pijlen.

- Panter in V-shape samen met de Alcatraz

- 2 keer The Moment in V-Shape

- Crossette project:
2 keer Splitonium in V-shape
2 keer Miami in V-shape
2 keer Crossing Crossette in V-shape
En in het midden de Splitting Neon van Lidu

- Salvo project met 2 keer Cruelty en 1 keer Madhouse in W-shape

- Projectje met Moving stars:
Lightcore van Vuurwerkmania in het midden met aan beide zijden een Shaft.

En misschien nog een hummerproject maar dat weet ik nog niet zeker.

Laatst bewerkt:

Baron van lunt zu sas

Registered User
29/12 vuurwerk in de buurt ophalen + verjaardagen. Ophalen is wel leuk op een soort rue de pyrotechnique; vanaf Delluft tuincentrum Rodenburg naar Quartel modelbouw naar intratuin pijnacker naar verbakel op de oostlaan naar Haokan op de Boezem naar de Driesprong in Zmeer en uithijgen bij Herwijnen. Ik heb niet overal wat besteld hoor maar het is wel allemaal in slechts 12 km afstand.
30/12 bestellingen verderweg ophalen in Hilversum bij Fred ( pijlen van vuurwerk Huizen)en bij Vuurwerkhol Nieuwerkerk a/d IJssel haal ik hopelijk de bolpijlen van broekhof en de Z35. Rest van deze dag voorbereiden voor De Dag.
31/12 alles samenbrengen in de leeggeruimde schuur. 10:00 saluut? Weet t nog niet. Eigenlijk heb ik het nooit gedaan. 16:30 alles naar de afsteekplek brengen en opbouwen. Ik heb een hele lijst van krat bier/koffie, extra brillen tot houten platen als ondergrond en vuilzakken.
18:00 let wel ik ben beginnend amateur, elk project heeft vast zijn nukken.
-Pijlentest rek met +/- 150 NL pijlen waaronder ook een twintigtal gil/knal pijlen, verdere info in andere topic.
-75 pijlen, 45 flash rockets (AB39) en 30 steel hawks/exocet eagles. Dit rek was mijn eerste plan en vanaf toen is het gierend uit de klauwen gelopen met ideetjes. Ik wil ze in salvo's afschieten, de flash rockets oplopend 3,6,12,24 en de andere in rijen van 5.
-Tribal doorlontproject met raging courage(1) Maori hunter A/C (2,2) en night screamers(2).
-doorlontproject met at once, beta (zeta), Cafferata mines, Hypnotised en crackling chrys.
- voor Anihalas dan nog een Sagitta, en evt nog wat interessante zaken die nog nooit gefilmd zijn
( bv magisterial, dove of love) maar ik moet alles nog afstemmen met Stefan Tetteroo, de lokale Jan de Bont.
Voor de rest van de avond had ik een strak schema op papier gezet maar dat moet herschreven worden want we hebben een huis vol visite (ook leuk maar kost ook weer voorbereiding en tijd).
Elk uur had ik iig een bepaalde hoeveelheid stookmateriaal ingepland.
00:00 zena cakebox 1580 gecombineerd met zena event 3003 en nog 2 doorlontvanalleswatplannetjes. Ook de nodige fonteinen en losse/dubbele potten
01:00 pijlenrekken, de laatste 2, een van 90 en een van 75.
Daarna kijken we maar eens wat er nog aan losse pijlen e.d. De lucht in kan maar dan trek ik een fles bubbelwijn open voor mezelf en ga lekker de vuurkorf vullen.

Ik heb er wel zin in

Laatst bewerkt:
Bovenaan