Jean's verlanglijst

Jean Cross

Registered User
Aan je foto te zien heb je vorig jaar een waardeloze jaarwisseling gehad!
Gelukkig trok hier rond 1 uur de mist behoorlijk op waardoor we toch door onze voorraad heen zijn gekomen. (al moesten we wel onze best doen om dat voor 2 uur te realiseren)
Hoop op beter weer dit jaar!!!
In ieder geval een geweldige partij vuurwerk bij elkaar!!!!
Dit soort foto's, daar wordt ik weer vrolijk van!!!!

Waardeloos is het goede woord :cry:
Hier was het echt tot 4u erg dikke mist, dus helaas!
Maar.....nog maar 18 dagen :blink1:

Jean Cross

Registered User
Zo, nu dat de voorbereidingen voor 2009/2010 in voll gang zijn, ben ik ff terug gaan kijken naar vorig jaar.

Ik moet zeggen dat ik toch een leuke collectie bij elkaar had getoverd.!

30122008052.jpg

30122008063.jpg

30122008065.jpg

30122008062.jpg

30122008061.jpg

30122008060.jpg

30122008059.jpg

30122008058.jpg

30122008057.jpg

30122008056.jpg

30122008055.jpg

30122008053.jpg

Ik had, zoals velen van jullie, vanalles bedacht om leuke projectjes te maken. Dus 10x uittekenen, maten van cakes doornemen en brandduur berekenen. Maargoed, zoals de meesten van jullie weten, wordt alles pas echt duidelijk wanneer je de cakes in handen hebt en daadwerkelijk begint met het bouwen van je show.

Afgelopen jaarwisseling had ik 2 kleine shows. Gezien de tijdsdruk kon ik niet anders dan het simpel houden. Dit is dan ook goed gelukt. De foto's zijn van het allereerste begin, dus dit waren niet de definitieve shows. De schietlijsten zijn wel de definitief geschoten shows. Onderaan deze post zie je de eindresultaten, nadat de fik erin is gegaan :nuts:

Show 1:
30122008074.jpg

Schietlijst:

1: Etna, Fontein, GBV
2: 2x Thunder Salvo, Multishots knalcake, GBV
3: 3x Blue Saphire, Fontein & Multishots, Schuurmans
4: 5x El Nino, Fontein & Multishots, Lesli
5-1: 4x Asian Thunderking, Multishots knalcake, GBV
5-2: 2x Magnificent Magnolia, Multishots, GBV
6: Giant Wave, Tails in waaiervorm, Schuurmans
**Opbouw naar finale**
7: Bulls Eye, Multischots in waaiervorm, Lesli
**Finale**
8: 4x Ferro Flower Thunder Battery, Multishots knalcake, Breeschoten
9: 6x Thunderking, Multishots knalcake, Zena
10: 2x Flower Power, Singleshot Shell, groene lichtkogel tot groen boeket, Zena

Show 2:
30122008072.jpg

Schietlijst:

1: 9x Raiders gepositioneerd in waaiervorm, Crackling Tails, GBV
2-1: The Whistling Moon Missles, fluitbak met crackling, Schuurmans
2-2: 4x Green Glitter Missle Battery, fluitbak met crackling en groene effecten, Beko
3: Golden Crackling Tree, Felle crackling fontein, Zena
4: Ceasar, Multishots in waaiervorm, W-shape en Z-shape, Wolff
5-1: 3x Etna in waaiervorm, Zilverfontein met Crackling, GBV
5-2: Giant Wave, Tails in waaiervorm, Schuurmans
6: 3x Yellow Cabs, Luchthuilers met boeket, GBV
**Opbouw naar finale**
7: 6x Fire in the Night, Multishots, Beko
**Finale***
8: 4x Apocalypto, Multishots, Lesli (Deze pasten niet op de pallet, maar zaten in de originele doos doorgelont. Deze werd op het laatste moment nog verbonden.)

Sfeerimpressies shows en O&N

DSC00795.JPG
SNIPER, de topper van 2008.!​

DSC007591.JPG

4x Green Glitter Missle Battery, GEKKENHUIS.!

DSC007371.JPG
4x Apocalypto, Lesli​

DSC00736.JPG
4x Apocalypto, Lesli​

DSC00777.JPG
Rook van de Sky Screamers, Beko (R.I.P.:mad:)​

DSC00743.JPG
6x Fire in the Night, Beko​

DSC00742.JPG
6x Fire in the Night, Beko​

DSC00761.JPG
Blue Voodoo, Lesli​

DSC00798.JPG
Excellent Colours, GBV​

DSC007301.JPG
Multi Excellent Colours, GBV​

DSC007281.JPG
Toppijl van 2008.! Rocket Boom, Beko​

Het was de hele avond GENIETEN.!​
DSC00785.JPG

Ondanks dat alles afgestoken is en er weer een jaar gewacht moet worden, is het toch nog altijd een genot om na je welverdiende slaapje naar buiten te gaan en je te realiseren wat voor geweldige avond het eigenlijk was.!

01012009082.jpg
THE DAY AFTER​

Dit waren zo'n beetje de impressies. Heb ook nog wat filmpjes, maar die zijn zo kort dan ik maar ff moet zien of daar nog van te maken is :suspicious:

Op naar 2010.!

We hebben er zin in.!

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Bedankt voor het delen Jean. Er komen een paar worden bij me op.

LEIPE SHIT OUWEEEE!:nuts::nuts::blink1:

Geweldige collectie, weet zeker dat je je prima vermaakt hebt. Ik ben dan ook benieuwd wat er dit jaar staat te wachten.

Tony

Administrator
Medewerker
WOW, je had een behoorlijk collectie en ook nog eens allemaal leuke spullen.
Heb je ook toevallig kunnen filmen ?

Thanks voor het delen!

Jean Cross

Registered User
Bedankt voor het delen Jean. Er komen een paar worden bij me op.

LEIPE SHIT OUWEEEE!:nuts::nuts::blink1:

Geweldige collectie, weet zeker dat je je prima vermaakt hebt. Ik ben dan ook benieuwd wat er dit jaar staat te wachten.

Ur welcome.! Ja, het was ook te onwijs voor woorden, maar zoals ik in de allereerste post al had vermeld, had ik alles nog over van 07/08, de killerfog. Daarom kon ik zo uitpakken :nuts: Dit jaar kan ik ivm financien wederom leuk shoppen in vuurwerkland, dus dat komt helemaal goed.!

WOW, je had een behoorlijk collectie en ook nog eens allemaal leuke spullen.
Heb je ook toevallig kunnen filmen ?

Thanks voor het delen!

Thanks, 3 maanden zorgvuldig shoppen, demo's bekijken en afwegen zorgde ervoor dat ik de leukste spullen kon krijgen. Niets heeft me dan ook teleurgesteld :love: Topavond, kan niet wachten tot de bestellingen weer de deur uit zijn :blink1: Mijn zus had een nieuwe camera (thanks voor de pics.!) en heeft wel het eea kunnen filmen.. Omdat zij totaal geen verstand heeft van vuurwerk (komt wel :blink1:) wist ze dus niet hoelang ze alles moest filmen, resultaat, mislukte clipjes van enkele seconden. Dit jaar ga in haar instureren en zal ze dus betere films kunnen maken. Ik ben natuurlijk te druk :bigsmile:

AWG

Registered User
dude:blink::weird::wacko::nuts:

fantastische foto,s,zo grootschalig, zulk mooi vuurwerk en zo mooie indeling qua palletvulling.

awesome.:bigsmile:

Jean Cross

Registered User
dude:blink::weird::wacko::nuts:

fantastische foto,s,zo grootschalig, zulk mooi vuurwerk en zo mooie indeling qua palletvulling.

awesome.:bigsmile:

Thanks.!

Ja, dit was echt mijn best O&N ooit. Heerlijk. Indeling pallets heeft aardig wat tijd gekost, aangezien ik het op de ouderwetse manier met elkaar moest koppelen (romeinse kaarsen) maar was er zeer over te spreken.! Hele buurt overigens :nuts:

Dit jaar ga ik echt zorgen voor duidelijk videomateriaal, dan komt het net ff wat lekkerder over :blink1:

Red Eagle

Registered User
Super showtje moet dat geweest zijn!!
Zal dit jaar wel drukker bij je in de straat worden!
Erg mooi gedaan heeft ongetwijfeld wat gekost maar je show mag er dan ook zijn.
Nadeel van alles koppelen is nartuurlijk wel dat je het maar een keertje hoeft aan te steken.En dat vind ik nou net het leukste eraan.

Maar dat van de ouderwetse manier (romeinse kaarsen) kun je dat uitleggen
Wil namelijk ook dit jaar proberen een soort pallet te maken.

alvast bedankt
Groeten RED

Jean Cross

Registered User
Inderdaad wat een droom collectie, dat moet echt zo'n mega kick geven...

echt geweldig!!!

Thanks.! Was echt kicken jah.! Oud & Nieuw zoals het hoort zeg maar :nuts:

Super showtje moet dat geweest zijn!!
Zal dit jaar wel drukker bij je in de straat worden!
Erg mooi gedaan heeft ongetwijfeld wat gekost maar je show mag er dan ook zijn.
Nadeel van alles koppelen is nartuurlijk wel dat je het maar een keertje hoeft aan te steken.En dat vind ik nou net het leukste eraan.

Maar dat van de ouderwetse manier (romeinse kaarsen) kun je dat uitleggen
Wil namelijk ook dit jaar proberen een soort pallet te maken.

alvast bedankt
Groeten RED

Shows waren erg mooi.! haha, denk wel dat het drukker zal gaan worden :blink1: Kosten vielen wel mee, aangezien de collectie in 2 jaar was opgebouwd :toung: Had gelukkig lang niet alles gekoppeld. Cakes als Bloody Sky, Camuro King, Wonderful World en Sniper, gingen allemaal apart de lucht in :blink1: Deze zijn net ff te speciaal qua effecten om in een show te verwerken... mijn mening althans.

Richardus

Registered User
Dit is inderdaad echt volslagen ziek te noemen :nuts: Geweldig, Jean, wat je in mekaar hebt gesleuteld, laat staan de stapel die je daar had staan :nuts::nuts: Ben heel benieuwd wat het dit jaar voor je wordt. En dan maar 'ns geen killer fog :suspicious:

Jean Cross

Registered User
Ik denk dat we hier tegen 1 van de grootste collecties van vuurwerkend Nederland aankijken :nuts:

Mooie foto´s zijn er ook gemaakt!

Lol, zal wel meevallen denk ik :amuse: Maar thanks.!
Foto´s zijn door mijn zus gemaakt, dit jaar gaan we voor de filmpjes.!

Dit is inderdaad echt volslagen ziek te noemen :nuts: Geweldig, Jean, wat je in mekaar hebt gesleuteld, laat staan de stapel die je daar had staan :nuts::nuts: Ben heel benieuwd wat het dit jaar voor je wordt. En dan maar 'ns geen killer fog :suspicious:

Thanks man.! Dit jaar ga ik weer 3 leuke projectjes maken. Al het spul eromheen zal minder worden, haha. Killer Fog: NO WAY.!:sad: Iedereen alvast duimen.!

Ik had de thread al eerder gelezen, maar ben opnieuw weer jarloers:embarrest:.
Wat een stook werk! Heb er nou al weer helemaal zin in!

Lol, nou, als ik de foto´s zo terug zie ben ik ook weer jaloers.! haha. Zoveel zal het niet worden ben ik bang: Lijstje 2010 maar ik ga er wel weer wat moois van maken.! Nog maar een maand en 3 dagen.! :nuts:

Quadriffis

Registered User
Zo'n collectie droomt iedereen van en ook geen bad choice gezien... Ook ik kan hier alleen maa jaloers op worden. Nauurlijk een killerfog om je collectie 2x zo groot te krijgen zit niemand op te wachten.

Jean Cross

Registered User
Zo'n collectie droomt iedereen van en ook geen bad choice gezien... Ook ik kan hier alleen maa jaloers op worden. Nauurlijk een killerfog om je collectie 2x zo groot te krijgen zit niemand op te wachten.

Ik hoop het.! Thanks, zaten veel uurtjes in de keuze van de collectie. Nee, het was echt MEGA balen die killer fog, dan druk ik mij nog zacht uit...

Fingers crossed voor 2009/2010.!:nuts:

Jean Cross

Registered User
mooie collectie en foto's
dit is nou zo'n collectie waarmee je je buurman vreselijk jaloers maakt!

Lol, thanks.!

Meestal zijn er alleen maar wat gezinnen met kleine kinderen (en dus meterpakketjes) in de straat. Vorig jaar had mijn buurjongen allemaal duits vuurwerk, maar dat was niets vergeleken bij mijn collectie NL-vuurwerk, haha.:amuse:

Bovenaan