Je eerste stukje vuurwerk!

Kobajo

FPM Filmer
Hanabi denk ik.

Zo tof, heb je dat ook gefilmd??
Zal wel niet. Je mag ook gewoon eerlijk zeggen wat je eerste vuurwerk is geweest, je hoeft je er niet voor te schamen ierdereen is klein begonnen. Over het algemeen schiet men de hanabi's het jaar na je eerste vuurwerk.

bommenengranate

Registered User
De NEWS TRANSMITTER!!!!! in 1977
Vergeet ik nooit meer (het was de zwart rode versie)
en niet te vergeten de groen gele pantsrvuist met blauwe bliksem

bridge

Bronzen Member
Zo tof, heb je dat ook gefilmd??
Zal wel niet. Je mag ook gewoon eerlijk zeggen wat je eerste vuurwerk is geweest, je hoeft je er niet voor te schamen ierdereen is klein begonnen. Over het algemeen schiet men de hanabi's het jaar na je eerste vuurwerk.

Ha ha, dan heb ik me idd een jaar vergist. Mijn eerste waren vermoedelijk de uit elkaar gehaalde babyscheet-matjes. Ik was waarschijnlijk jaar of zes/zeven en mn achterbuurjongen - Jaap- (big boy van 10) had ze uit elkaar gehaald en zo een hele koektrommel vol met babyscheetjes. Dan gingen we door de straat lopen en af en toe mocht ik er ook een afsteken. Machtig vond ik dat toen!

Gertjanberg

Registered User
haha ik weet nog dat ik het famylie pakket van daimond had

en dat m'n pa zo dom was om de fles vast te houden waar de pijlen in zaten (hij was bang voor het riete dak)

zegt tie daarna: ik kreeg me tog een straal vuur over m'n arm heen man

Snutareen

Registered User
Dat was denk ik toen ik 4 was, van die dunne fakkeltjes met elk een andere kleur (geen morning glory`s). Ik heb ze nooit meer gezien hierna. Het jaar daarna stak ik de eerste grondbloem af en toen ik 8 was begon ik met de pijlen en de cakes.

Laatst bewerkt:

DJ-ArSoN

Registered User
Afgezien van sterretjes en knalerwtjes enzo denk ik dat de "Panda" mijn eerste vuurwerkje was, eind jaren 80 :)
Dat fontein geval, met bovenop zo'n panda die al draaiend langzaam iets omhoog kwam.

Maar kan me ook vergissen met o.a. ladycrackers 70sh en jumping jacks die we uit elkaar peuterde.

edje30

Registered User
mijn eerste stukje vuurwerk was die draaiende rode bal die ook nog omhoog sprong ik ken alleen de naam niet meer.
later de shishing crackers met het gedraaide grijze lont die gingen echt hard en ook de thunder crackers waren toen een topper. En natuurlijk de donderslag van wolff.

Laatst bewerkt:

OnnovdS

Registered User
Mijn eerste stukje vuurwerk dat ikzelf afstak was (naast natuurlijk de Kerstboomsterretjes binnen) de Bengaalse Lucifer, nog altijd verkrijgbaar. Rood, groen of helderwit (bij rood en groen een vlam, bij helder wit iets fonteinachtigeffect).

Laatst bewerkt:

USRRobiwan

Registered User
Een sterretje in 1974. Of telt dat niet mee? En toen ik 5 was een strijker bij mijn opa (elke week eentje in de tuin samen met opa) duiven verjagen noemde hij dat. Denk dat hij mij vuurwerk freak heeft gemaakt :)

ThunderBall

Registered User
Eerste echte vuurwerk wat ik afstak waren Shishing kanonslagen in 1979/1980, die knalde toen nog loeihard en snipperde geweldig!

Verder herinner ik me de Meteor ballen uit die tijd, draaide lang en kwamen goed hoog de lucht in, prachtig stukje vuurwerk vond ik dat!

Laatst bewerkt:

nero

Registered User
Mijn eerste stukje vuurwerk waren de "centerotjes"
Je kocht ze het hele jaar door bij de "fopshop"
Kan helaas geen foto vinden, je had ze in rode en groene kleur.
Volgens mij soortgelijk aan de "lady cracker" maar dan los..

Fernando_hol

Registered User
Mij eerst vuurwerk toen ik samen met pa mocht gaan kopen zijn die wondertollen van Uveco en dan romiense kaarsten En packje thunderking Mij eerst Caké was de Lily Magnolia van Evuco.

ief

Registered User
Mijn eerste echte vuurwerk waren de Satelite Killer en de Ballet.
Uiteraard begonnen met astro's enz. stoken

SheiKra

Registered User
Uhmmmm, misschien gek maar ik ben nog niet oud maar de babypijltjes knetter + fluid waren mijn eerste vuurwerk dingen die niet heel het jaar tekoop waren.

Bovenaan