Japan-Tag in Düsseldorf

Jie

Registered User
Zo ook thuis. Had besloten om, na alle berichtgeving omtrent drukte in de stad, een hotelletje te boeken. Zaten op een prachtige locatie 10 minuten lopen vanaf de boulevard het hotel heet Steigenberger. Het hotel kan ik jullie zeker aanraden!!

Om 15:00 uur aangekomen en direct even de stad verkennen met je raadt het al de nodige regen. Ik had in de stad mega veel Jappanners verwacht maar wat ik veel zag was een carnaveleske optocht van de "Gothic style". Weet iemand of deze mensen zelf op die dag ook een festival hadden? Misschien had het toch wel iets met Japantag te maken aangezien ze achteraf wel verdacht veel leken op de stripfiguren uit de "Manga" stripserie. Rond 17:00 uur, hoe kan het ook anders, bij de Spanjaard naar binnen gedoken om te eten.

In het hotel genoten van wat faciliteiten en om 22:00 stonden we weer op de boulevard helaas zaten mijn vrienden aan de overkant in het gras, volgende keer beter boy's. Over het vuurwerk kan ik kort zijn bekijk de film. Het is voor mij wel het bewijs dat een goede show niet alleen hoeft te bestaan uit het volpompen van de lucht. Net wat Dieter zegt: de pauze's horen hierbij, heb ergens nog een videoband van vuurwerk in Berlijn dat heette toen geloof ik " Hanabie Blumenfuer" daarbij zijn de rustmomenten idd nog langer. Ben trouwens wel benieuwd wat Dieter vond van het nieuwe schietsysteem?

Conclusie: Japantag is 25 minuten genot op een dessertlepel...

Sp@cem@n

Registered User
Wij waren ook aanwezig bij deze show en was weer prima te doen :blink1:
Vond het soms inderdaad lang duren met de pauzes, maar als ik bovenstaande verhaal van Dieter lees kan ik het me voorstellen waarom het zo is. Ik denk dat het alleen in Europa niet helemaal begrepen word, men is toch gewend hier dat het achter elkaar doorgaat. Er zat een rust in van zeker 40 seconden, mensen bij ons draaiden zich al om omdat ze dachten dat het afgelopen was..

Heb ook hier weer mooie bommen gezien en ook wat mindere, maar dat hou je altijd. De finale was prachtig! Zojuist is de rendering ook klaar hier dus iedereen kan weer genieten van een nieuwe film! :amuse:

Download de Japantag Düsseldorf film HIER! (391MB)

Film gedownload maar krijg een error als ik 'm met mediaplayer wil afspelen:(

Arjan

Registered User
Zag het net ook inderdaad, de film is momenteel opnieuw aan het uploaden... moet zo opgelost zijn ;)

Schuim

Moderator
Medewerker
Gister ook weer geweest en in vergelijking met vorig jaar een iets mindere show gezien.

Pauzes waren iets langer en had persoonlijk op wat meer figuurbommen gehoopt!
Maar al met al was het een zeer lekker showtje om te zien.

Had ook besloten om dit keer toch maar geen foto en video apperatuur mee te slepen en er gewoon eens lekker voor te gaan zitten/liggen op de dijk met 3 vrienden die ik had meegeshouwt.

De eerste er van was een valencia ganger.
De tweede eentje die de pech had vorig jaar mee te zijn naar Emmerich.
En de 3e had nog nooit een groter kaliber gezien dan 4".

Nou de reacties waren zeer lovend en willen alle 3 weer mee die kant op voor met de Kermis in de hoop nog meer whooow! en ooohwjaaaa! uit te kunnen gooien.

Regen?
Om 14:00 de weerkaarten te hebben bekeken besloten om weg te rijden want als we aan kwamen zou het droog zijn.

Eenmaal in dusseldorf om iets voor half 4 aangekomen, regende het nog iets.
Op het moment dat we de parkeergarage uitkwamen was het droog :nuts:
Wat ben ik trots op me zelf :love::love::love:

Al met al een topdag gehad en weer 2 jongens een verslaving gegeven!

Laatst bewerkt:

Patrick

Registered User
Hier is mijn bijdrage van Japantag 2008:
http://www.vuurwerkfan.nl/video/japantag2008.html

Ik heb veel mooie effekten gezien en mooie combinaties, maar persoonlijk vond ik de show simpelweg veeeels te traag. Nu zal dat misschien wel Japanse stijl zijn, maar ik vind pauzes van 20-30 seconden toch echt té overdreven. Vul het dan op met wat mooi grondvuurwerk.

Ik heb ook 4 minuten aan stiltes uit het filmpje weten te knippen, dus kun je nagaan.

Op http://www.vimeo.com/vuurwerkfan komt uiteraard ook weer een bijdrage te staan :D

Laatst bewerkt:

dieter

Registered User
Ben trouwens wel benieuwd wat Dieter vond van het nieuwe schietsysteem?

Conclusie: Japantag is 25 minuten genot op een dessertlepel...[/QUOTE]

Nou ik kan je zeggen dat ik al een aantal malen een aantal testen heb mogen doen met het systeem in dit geval de PTX 1600.
De resulten mogen er niet om liegen.
Ik ben natuurlijk altijd wel een beetje verwent geweest met de Pyrodigital maar die geeft in de huidige tijd toch wel een aantal beperkingen.
Hellaas ligt het doorontwikkelen van de PD stil.
Als ik het systeem vergelijk is het qua programatuur nagenoeg het zelfde gezien het protocol.
Vooral het protocol voor draadloos schieten verschild van alle andere systemen daar het uit de industriewereld komt maar hoe of wat is zeer moeilijk uit te leggen
Voordelen van de PTX zijn dat je zogeheten veiligheidszones kan inbouwen wat betekend dat je een groep kan overbruggen als het fout gaat.
Ten tweede kan je zogeheten reserve kanalen aanmaken om als er iets niet of afslaat kan je deze kan gebruiken indien je iets zou moeten invullen.
Verder is dit systeem ook draadloos of bekabeld en uiteraard ook gekombineert te gebruiken.
Wat ik persoonlijk het moeie van het systeem vind is dat als je en muziekshow schiet dit handmatig synchoon kan zetten tijdens de show zonder deze te onderbreken.
Wat ik hiermee bedoel is dat mocht je merken dat je muziek vertaagd tegenover de effecten je per 100ste de computer langzamer of sneler kan finetunen.
Verder is het zo dat je tot aan de batterijspanning ( bij draadloos ) in de test heb per unit.
Bij gebruik is er een standbytijd van 70 uur per draadloos kastje.
Het mooie is ook dat je niet het hele kaste er tussen uit hoeft te halen om te laden maar de batterypack zit appart op de zijkant en is zeker niet groot.
De schietspanning ligt ook altijd boven de 60 volt.
Ik vind het vergeleken met andere systemen waar ik mee gewerkt heb een van de gebruiksvriendijkste.
Nieuw trouwens in het systeem is dat alle ontvangers ( slaves ) een ingebouwde stepperfunctie standaart er in hebben.
De allernieuwste functie voor mensen die veel tijdcodeshows schieten op muziek dat er een aparte zeer compacte audioplayer is ontwikkeld, geen laptops meer of harddiskrecorders.
Ook weer geheel draadloos en de mogelijkheid tot het finetunen en gaat zelf zo ver dat je bijvoorbeeld met jou geluid de laser en of de lichtshow ook kan besturen.
Nog een laatste ontwikkeling is dat je zelf effecten er mee kan schieten die door 220 volt worden aangestuurd zoals bijvoorbeeld vlammen.
Hiervoor is een zogeheten SFX Box ontwikkeld die de spanning omvormt.
Tevens is er ook een goedkopere versie de PTX 800 die eigenlijk wel redelijk het zelfde kan maar waarbij je altijd een laptop nodig heb met een showscript progamma om makkelijk en snel te programeren.

Slot conclusie: Snel te programeren zelfs op lokatie als je daar nog de show moet maken. Duidelijke testfuctie en makkelijk teherlijden waar een fout zit. Draadloos en bekabelt door elkaar tegebruiken. Finetunen van het systeem. Technische ondersteuning is zeer goed.

Laatst bewerkt:

RoYvette

FPM Filmer
Beetje late reactie, maar had nog niet eerder tijd helaas.
De film komt hoop ik morgen en anders woensdag.:embarrest:
Toen we s'middags aankwamen was het een verassing voor ons dat Bleaser niet de show deed schieten maar Nico. Door organisatieproblemen was dit het geval maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken. Werden we al weer snel hartelijk ontvangen door de big boss van Nico, en ook de Japanner had ons al snel gezien. Naar wat handjes gegeven te hebben zijn we over het schietveld gelopen en hebben we de nodige foto's gemaakt.
De manier van doorlonten hoe ze dat in Japan doen is en blijft mooi om te zien.
Japantag_2008_Nico_5_.JPG

Japantag_2008_Nico_8_.JPG

Naar een flinke regenbui die overkwam zijn we nog gezellig daargebleven, en al snel kwamen Poziloc, Dieter en de vrouw. Het was een gezellige middag/avondje weer bedankt daarvoor!
Japantag_2008_Nico_7_.JPG

De show vond ik zelf weer heerlijk. Er waren inderdaad weinig figuurbommen vergeleken met voorgaande jaren. Maar het thema was bloemen dus daar kun je vanalles onder verstaan. Maar de effecten die voorbij kwamen waren echt helemaal top.
Japantag_2008_Nico_9_.JPG

Japantag_2008_Nico_15_.JPG

Japantag_2008_Nico_21_.JPG

En uiteraard de Golden shower niet te vergeten dat blijft een geweldige kick.
Japantag_2008_Nico_23_.JPG

Kortom het was weer een heerlijke dag waar we van hebben genoten.
De rest van de foto's vind je in het album
http://freakpyromaniacs.com/album/showgallery.php?cat=1823
Gr. h-s

Laatst bewerkt:

dieter

Registered User
Beetje late reactie, maar had nog niet eerder tijd helaas.
De film komt hoop ik morgen en anders woensdag.:embarrest:
Toen we s'middags aankwamen was het een verassing voor ons dat Bleaser niet de show deed schieten maar Nico. Door organisatieproblemen was dit het geval maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken. Werden we al weer snel hartelijk ontvangen door de big boss van Nico, en ook de Japanner had ons al snel gezien. Naar wat handjes gegeven te hebben zijn we over het schietveld gelopen en hebben we de nodige foto's gemaakt.
De manier van doorlonten hoe ze dat in Japan doen is en blijft mooi om te zien.
Japantag_2008_Nico_5_.JPG

Japantag_2008_Nico_8_.JPG

Naar een flinke regenbui die overkwam zijn we nog gezellig daargebleven, en al snel kwamen Poziloc, Dieter en de vrouw. Het was een gezellige middag/avondje weer bedankt daarvoor!
Japantag_2008_Nico_7_.JPG

De show vond ik zelf weer heerlijk. Er waren inderdaad weinig figuurbommen vergeleken met voorgaande jaren. Maar het thema was bloemen dus daar kun je vanalles onder verstaan. Maar de effecten die voorbij kwamen waren echt helemaal top.
Japantag_2008_Nico_9_.JPG

Japantag_2008_Nico_15_.JPG

Japantag_2008_Nico_21_.JPG

En uiteraard de Golden shower niet te vergeten dat blijft een geweldige kick.
Japantag_2008_Nico_23_.JPG

Kortom het was weer een heerlijke dag waar we van hebben genoten.
De rest van de foto's vind je in het album
http://freakpyromaniacs.com/album/showgallery.php?cat=1823
Gr. h-s

Enne de Pizza's gingen er ook in leuk restaurantje.....

RoYvette

FPM Filmer
Zo dan mijn film is ook klaar en die is dan gefilmd binnen de veiligheidszone dichtbij de schietplaats, soms gaat het dus buiten beeld maar ok.

Nogmaals Nico-Lunig Events bedankt en natuurlijk Mr. Hideki Takayasu en collega tot volgend jaar.

Japan Tag 2008
Size: 232 mb

@ Dieter de pizza was idd erg lekker

Bovenaan