Japan-Tag in Düsseldorf

RoYvette

FPM Filmer
V/d woonwijk de brug over naar het feest is 30-40 min. als je goed doorloopt. Maar je komt dan wel makkelijk weg met naar huis rijden omdat je niet door de stad hoeft. Maar als je aan de kant van het feest wilt blijven dan is idd de parkeergarage het makkelijkste. Wij blijven zelf ook aan de kant van het vuurwerk is niet zo druk kunt er lekker zitten in het gras tegen de berg.
gr.

Tigger74

Registered User
Weersverwachting Düsseldorf

zaterdag
14-06

Min temp :6 °C
Max temp :17 °C
Zon :30%
De neerslagkans :55% :cry:
Windrichting :W
Kracht :3

Ik hoop dat het wat word Zaterdag a.s. tot dan manne.........

Groet sjoHARMa

dieter

Registered User
V/d woonwijk de brug over naar het feest is 30-40 min. als je goed doorloopt. Maar je komt dan wel makkelijk weg met naar huis rijden omdat je niet door de stad hoeft. Maar als je aan de kant van het feest wilt blijven dan is idd de parkeergarage het makkelijkste. Wij blijven zelf ook aan de kant van het vuurwerk is niet zo druk kunt er lekker zitten in het gras tegen de berg.
gr.

Ja...maar toen was je vrouwtje niet zwanger..........

Dreek

Registered User
Ik had vorig jaar ook een parkeergarage (rheinpromenade) ingevoerd in mijn Tom tom maar die stuurde mij wel heel letterlijk naar de promenade door een heel smal straatje waar ik net tussendoor kon met m,n auto.
Ik ga dit keer aan de overkant van de Rijn zitten (kant van het vuurwerk)
Groeten Chris.

Ik heb eens met google earth gekeken, dan zit je inderdaad er boven op.
En de promenade is dik 300m van het schietveld.

Denk dat ik dit ook ga proberen.:idea:

tukker1978

Registered User
gr.

Hallo dan tegen hoelaat kun je daar het beste zijn ivm parkeren dan? dacht dat we vorig jaar tegen 18 uur in Dusseldorf waren maar weet het niet meer zeker

RoYvette

FPM Filmer
Hallo dan tegen hoelaat kun je daar het beste zijn ivm parkeren dan? dacht dat we vorig jaar tegen 18 uur in Dusseldorf waren maar weet het niet meer zeker

Ik zou zeggen zo optijd mogelijk:amuse:
Nee flauwekul normaal zijn wij er al vanaf sochtend bij de opbouw dus dan heb je plek genoeg, maar zijn nu zelf ook pas smiddags daar(hoelaat weet ik nog niet) Maar als je om 18.00 daar bent wordt het wel erg moelijk denk ik om plek te vinden.
Gr.

Moontan

Moderator
Medewerker
Helaas gaan jullie mij niet zien zaterdag.
Prive omstandigheden laten het mij niet toe.
Voor diegenen die wel afreizen: goede reis en veel plezier bij de show.

Patrick

Registered User
Ik vraag me af of je het ook goed zal kunnen zien vanuit de haven?? Want daar zie ik een mooie groene strook langs de Rijn met veel plek en je kijkt er schuin op, maar dan niet vanaf de stadzijde, maar vanaf de havenzijde. Heb je ook gelijk een mooie skyline op je foto met de stad en de televisietoren.

RoYvette

FPM Filmer
Ik vraag me af of je het ook goed zal kunnen zien vanuit de haven?? Want daar zie ik een mooie groene strook langs de Rijn met veel plek en je kijkt er schuin op, maar dan niet vanaf de stadzijde, maar vanaf de havenzijde. Heb je ook gelijk een mooie skyline op je foto met de stad en de televisietoren.

Ik denk dat je daar te ver voor af zult zitten. Omdat de show voor het feest wordt geschoten zul je niet alles kunnen zien. En zoals ik op de kaart/sateliet kan zien is dat groene gebied stiltegbied, dus of je er kunt komen weet ik niet.
Misschien kun je wel aan de andere kant van het water tegenover dat groene gebied gaan staan bij "auf der lausward", maar ook daar zit je er nog heel ver van af.

http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=n...l=51.2164,6.731272&spn=0.024785,0.035362&z=14

gr.

Patrick

Registered User
Misschien kun je wel aan de andere kant van het water tegenover dat groene gebied gaan staan bij "auf der lausward", maar ook daar zit je er nog heel ver van af.

Ja die spot bedoelde ik eigenlijk ook :blink1: Volgens mij is dat een prachtplek om de 12 inch eens in z'n geheel vast te leggen

RoYvette

FPM Filmer
ik ok dacht dat je die andere groene strook bedoelde.
Met japan-tag komt er geen 12". Deze wordt wel bij de kermis in juli door nico geschoten. Japantag gaat tot max 8".
En daar zit je echt te ver voor af naar mijn weten. Je krijgt idd daar wel de hele skyline op de foto, dus als je die erbij wilt sta je daar denk ik wel goed.
Waar wij staan aan de kant van het vw krijg je ook alles goed in beeld. Het is net welke foto's je wilt maken uiteraard.:blink1:
gr.

dieter

Registered User
Ik ga samen met mij vrouw vandaag ook naar deze show op uitnodiging van Pyrotronix die dit vuurwerk samen met Nico schieten.
Zij hebben een schietsysteem ontwikkeld die een cloon is van de Pyrodigital met zeer geavanceerde techniek op het gebied van draadloos aansturen van schietpulsen.
Het system is al voor ons ingezet op 5 mei op de Erasmusbrug en vandaag gaan we kijken hoe het met grootvuurwerk werk.
Voor wie meer over het systeem wil weten ga naar www.pyrotronix.de , het systeem wat ingezet word is de 1600.

Laatst bewerkt:

Roeland FPM

FPM Filmer
Helaas heb ik geen vervoer kunnen regelen. Wel heb ik vanavond een klein consumenten showtje.

Veel plezier voor degene die vanavond gaan! Ik zie de films en/of foto's hier wel verschijnen.

Groeten,
Pyro-rola

Dreek

Registered User
Zooo net thuis.

Zeker een toffe show gezien, veel mooie en speciale bommen gezien, waaronder natuurlijk de smileys en gold en blink waterval bommen, en nog een aantal andere bommen waarvan ik de naam van het effect niet weet, maar wel mooi in ieder geval, en de heerlijke echo van die grote bommen die over de stad heen rolde echt super!

Paar minpuntjes vond ik wel, zeer lange pauzes in de show, en een paar keer dat er bommen van een wat minder groot caliber werden geschoten langzaam achter elkaar dan gaan de kracht en het spectakel toch een beetje uit de show.

De finale was echt prachtig, hele lucht vol met goud, en een lekker salvo 8'' gouden bommen met witte punten als afsluiter, top!

Terugrit ging prima, binnen 10 min. zaten we alweer op de snelweg, wel anders dan in Bonn daar deden we er 2 uur over na Rhein in flammen.

Gr.

Laatst bewerkt:

dieter

Registered User
Zooo net thuis.

Zeker een toffe show gezien, veel mooie en speciale bommen gezien, waaronder natuurlijk de smileys en nog een aantal andere bommen waarvan ik de naam van het effect niet weet, maar wel mooi in ieder geval, en de heerlijke echo van die grote bommen die over de stad heen rolde echt super!

Paar minpuntjes vond ik wel, zeer lange pauzes in de show, en een paar keer dat er bommen van een wat minder groot caliber werden geschoten langzaam achter elkaar dan gaan de kracht en het spectakel toch een beetje uit de show.

De finale was echt prachtig, hele lucht vol met goud, en een lekker salvo 8'' gouden bommen met witte punten als afsluiter, top!

Terugrit ging prima, binnen 10 min. zaten we alweer op de snelweg, wel anders dan in Bonn daar deden we er 2 uur over na Rhein in flammen.

Gr.

Wat je wel moet weten dat dit echt de stijl is van schieten.
Eigenlijk zou die nog iets langzamer moeten.
Het gaat hier niet om de snelheid van de show maar om de schoonheid van de bommen.
Als je in Japan een show gaat kijken word er zelfs per bom verteld wat het effect is van de bom en de betekenis van het figuur.
Wat betreft de pauzes is de ovegang van het beeld wat in Japan ook vooraf gaat aan een verhaaltje wat er gaat gebeuren daar kan de pauze wel 2 minuten zijn.
Trek dus niet de vergelijking met een Europeese show dat kan en mag niet.
Het is en totaal andere stijl van schieten dan dat wij gewent zijn.
Maar niet temin het waren wel 1450 echte Japanse effecten
( ondersteund door enkele Nico effecten ) geschoten en gemonterd door 2 ingevlogen Japanners met de technische ondersteuning door Nico Lunig Events en Pyrotronix.
De 2 laatst genoemde wil ik ook bedanken voor de gastvrijheid.
HankySpanky, Poziloc en ondergetekende met vrouw hebben een gezellige dag gehad in het veld.
Ik heb begrepen dat Stef morgen ( 14de ) de film probeert online te zetten en de foto's volgen ook snel.

Laatst bewerkt:

Arjan

Registered User
Wij waren ook aanwezig bij deze show en was weer prima te doen :blink1:
Vond het soms inderdaad lang duren met de pauzes, maar als ik bovenstaande verhaal van Dieter lees kan ik het me voorstellen waarom het zo is. Ik denk dat het alleen in Europa niet helemaal begrepen word, men is toch gewend hier dat het achter elkaar doorgaat. Er zat een rust in van zeker 40 seconden, mensen bij ons draaiden zich al om omdat ze dachten dat het afgelopen was..

Heb ook hier weer mooie bommen gezien en ook wat mindere, maar dat hou je altijd. De finale was prachtig! Zojuist is de rendering ook klaar hier dus iedereen kan weer genieten van een nieuwe film! :amuse:

Download de Japantag Düsseldorf film HIER! (294MB)

Laatst bewerkt:

sisser

Registered User
Dat is een dikke download Arjan, ik wacht nog even met kijken tot ik meer tijd heb.:rolleyes: Wat ik lees over de pauzes moet ik zeggen dat Japanners altijd al een soort massochisten waren.:smile:

stef

Member
ik ben ook weer wakker.
Was om 2 uur thuis en heb echt super genoten.
Vanavond staat de film on line in het MOVIE gedeelte met de nodige tekst.
Groetjes Stef

Bovenaan