Jaarwisseling 2014 - 2015 met Anihalas & Jochemm

D

Deleted member 17038

Guest
Ik open vast een topic ondanks dat ik zelf nog maar 1 filmpje heb ge-upload. Ik wil per filmpje nog een kleine omschrijving toevoegen en ze bewerken dus dat duurt nog even. Maar dit is een simpel filmpje van het eerste vuurwerk op oudjaarsdag. Het opmaken van mijn daylight vuurwerk.

(10-4-2015)
Ik ben inmiddels zover dat ik met een minder pijnlijk gevoel naar het volgende filmpje van mijn "grote show" kan kijken.

Afgelopen oud en nieuw wilde ik voor het eerst een show schieten met een schietsysteem. Ik was vergeten dat batterijen niet zo goed tegen kou kunnen. (Zoals in de eerste aflevering van pyros) Na een uurtje opbouwen waren de batterijen van mijn systeem zo koud geworden dat meer dan de helft van de systeempjes niet functioneerde. Helaas zie je daarom slechts een fractie van wat mijn show had moeten zijn. Toch wil ik het laten zien omdat ik mijn les heb geleerd en andere aspiranten het zo hopelijk ook leren! Voor komende jaarwisseling bouw ik per systeempje een geïsoleerd houten kastje om ze te beschermen tegen kou en vocht. Als extra maatregel zal ik zelfs herbruikbare handenwarmers gaan toevoegen.

Schietlijst af gegaan:

Shaft + junior jack (niet goed gefilmd)
Splitting Neon op andere wijze (cake B naar C+D)
Road Riot
Stars over paris x2
Cruel traction cake 1
Flying Serpents x2
Amazon
Cruel Traction
3x Screw
weco DE Howling Wolf
Down Under x2
Spain Fan Style Cake 2 of 3?
Sky Palms
Titanium Thunder
Valencia Salutes 25m
Cadeautje #3

De Hummer Spirit:

Bugano Color Dream

Bugano Metal Pink

Bugano Azzuro

Bugano Surprise

En ook hier: Anihalas om 18:00

Salute Cake 1

Pyrostar Celebration 50.000

Black Wolff

Crossing Camuro

CNC

Executioner

Willekeurige Six Pack Cakes

MASSIVE

Tanz der Vampire

Cruelty

Laatst bewerkt door een moderator:

Pancake77

Registered User
Re: Jaarwisseling 2014 & 2015 met Anihalas & Jochemm

Wow was het bij jullie om 18.00 nog niet donker?:hehe!:

D

Deleted member 17038

Guest

Nu is het ontzettend lekker weer en misschien dat ik daarom minder moeite had met het updaten van mijn film topic. (Zie startpost)

Ik wil graag weten wie er nog meer ervaringen hebben met koude schietsystemen en welke oplossingen er voor gevonden zijn.

sprinkhaan

Registered User

De oplossing is : Lithium batterijen. :happy:

Gertjanberg

Registered User

De batterijen er pas op het laatste moment in doen lijkt me ook een optie.

Btw lekker showtje hoor. Ik kan me voorstellen dat je baalt als het niet loopt als gepland, maar dit ziet er goed uit.

Laatst bewerkt:

sprinkhaan

Registered User

Heb nog even nagekeken. De standaard werktemperatuur voor NIET oplaadbare lithium aa batterijen is tot -60 graden bijv. Ik geloof niet dat je op de zuidpool een showtje gaat houden maar je weet maar nooit. Je kan maar goed voorbereid zijn. ( het zou kunnen dat dit lithium polymeer batterijen zijn, niet goedkoop maar je weet in ieder geval zeker dat je daar geen faalvorm van hoeft te verwachten. Hoe mee factoren je uitsluit hoe groter de kans op succes.)

Moontan

Moderator
Medewerker

Niek, volgens jou misschien niet helemaal "according to plan", maar wat boeit het? Het gaat toch om het plezier van het zelf mogen afsteken?
Ik heb genoten van je film want je schiet een hele mooie serie cake,s weg.
Toevallig nog een schietlijst voorhanden?

D

Deleted member 17038

Guest

Ik heb nog wel een schietlijst. Ik zal die binnenkort onder het filmpje plaatsen. Zowel hier als op youtube.

gietjo

Registered User

Ik gebruik de best budget batterijen van de blokker . Met 8 stuks voor €2.50 zijn dat zo ongeveer de goedkoopste batterijen die er zijn en heb echt nog nooit problemen gehad.

Ik doe ze er alleen vlak voordat de onstekers erop gaan pas in.

D

Deleted member 17038

Guest
Als aanvulling op het ophaal verslag voor de nieuwsgierigen onder ons het project met de 25 grams cakes waarvoor Jochem en ik speciaal naar Zwolle zijn uitgeweken. Bij deze wil ik ook mijn dank uit spreken aan iedereen die heeft genoten van mijn ophaal verslag. Het motiveert mij om er een kleine traditie van te maken!

Laatst bewerkt door een moderator:
D

Deleted member 17038

Guest
Ik had afgelopen jaar een zestal VIP cakes bij elkaar gezocht en afgestoken als toetje. Het waren bij mij een van de laatste producten die de lucht in gingen en stuk voor stuk was het genieten. Alleen bij cake B was het jammer dat het niet echt een golden glitter was. Desondanks was ik onder de indruk van de knallen en de boeketten. Kijk en geniet:

D

Deleted member 17038

Guest
Toegevoegd aan starttopic: Bugano Azzurro, Bugano Surprise, Salute cake 1 en Pyrostar Celebration.
En ik heb nog wat in de wachtrij!

Dennis010

Registered User
Bugano's :want:

Mijn zwager uit Bern komt hier oud en nieuw vieren. Hij woont vlakbij Knall Fred... stiekem hoop ik ook op een Bugano Surprise :in love:

D

Deleted member 17038

Guest
Bugano's :want:

Mijn zwager uit Bern komt hier oud en nieuw vieren. Hij woont vlakbij Knall Fred... stiekem hoop ik ook op een Bugano Surprise :in love:

Toffe kerel die Knallfred! Een beetje hectisch en communiceren in het Engelduits maar zeker het bezoeken waard! :secret laugh:

Dennis010

Registered User
Toffe kerel die Knallfred! Een beetje hectisch en communiceren in het Engelduits maar zeker het bezoeken waard! :secret laugh:

Zeker, erg vriendelijke man die je graag een rondleiding geeft. Hij is inmiddels verhuist, je hoeft niet meer met de lift naar zolder :XD:

Laatst bewerkt:
Bovenaan